Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@19:10:14 GMT

قرآن تنها نسخه نجات بخش انسان هاست

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۷۲۴۲

قرآن تنها نسخه نجات بخش انسان هاست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی، افزود: جوامع بشری اگر امروز در هلاکت و مشکلات زندگی می کند به خاطر دوری از قرآن است.

وی اضافه کرد: اگر آموزه های قرآن را به قوانین تبدیل کنیم و آن ها را در معاملات و قراردادهای خود اجرا کنیم دیگر نیازی به دادگاه و زندان و قاضی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام طالعی فتنه را تشخیص حق از باطل و شناخت ولی از غیر ولی معنی و بیان کرد: اگر در جامعه قرآن حاکم باشد فتنه ها یکی پس از دیگری برطرف خواهد شد برای اینکه قرآن هدایتگر و روشن کننده مسیرها و سند مطمئنی برای هدایت بشر است. 

وی ادامه داد: در قرآن تمام قوانین بشری و رابط انسان ها باهم و ارتباط آن ها با آفریننده درج شده و راه رستگاری انسان ها را نشان می دهد.

حجت الاسلام طالعی بزرگترین موانع سعادت بشری و هدایت انسان ها به سوی حق و راه راست را شیطان عنوان کرد و گفت: قرآن انسان ها را از دام شیطان نجات می دهد و در امان نگه می دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: مهم ترین نکته قرآن کریم تربیت و هدایت انسان هاست و پیروی از کلام الهی در مسیر زندگی، انسان را به کمال و سعادت می رساند.

حجت الاسلام طالعی به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی و معنویت در جامعه تاکید کرد و گفت: جامعه ای که با نور منور قرآن آشناست باید آثار عملی آموزه های آن در بین نسل های جدید ترویج شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در خصوص توجه به مفاهیم غنی و انسان ساز قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: امروز یکی از برکات خون شهدا و موفقیت های بزرگ انقلاب اسلامی، گسترش مراکز و محافل قرآنی در مساجد و محلات شهرستان هاست.

حجت الاسلام طالعی قرآن را کتاب آسمانی برای تمام اقشار جامعه دانست و گفت: همه وظیفه دارند برای گسترش ارزش های این کتاب آسمانی  تلاش کنند.

وی بهترین نعمت برای جامعه قرآنی را قرآن و انس با آن دانست و افزود: آیه های قرآن برای فهمیدن، عمل کردن و خط گرفتن و قرآن برای همه ملتها تا روز قیامت روشنگر است

حجت الاسلام طالعی بیان کرد: اگر می خواهید مانند پاکان زندگی کنید و در مقام شهید از دنیا بروید و در روز حسرت نجات یابید و در ظلمات راه راست را انتخاب کنید جلسات قرآن بر پاکنید و قرآن را درس دهید.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: مراغه محفل انس با قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است