Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@22:40:59 GMT

افزایش آمادگی مردم در هنگام بروز حوادث

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۵۹۱۵۳

افزایش آمادگی مردم در هنگام بروز حوادث

هروی گفت: تاب آوری جامعه جزو موضوعاتی است که باید به آن توجه شود امروز در زمان بحران باید مردم آماده در زمان بحران و حوادث داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، محمدعلی هروی امروز (شنبه ۸ دی) در گفت‌وگو با اصحاب رسانه گلستان گفت: در تلاش هستیم که در هنگام بروز حادثه بتوانیم پاسخ و اقدام به موقع داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان با آمادگی قبل از وقوع حادثه تأکید کرد و افزود: پیش از وقوع هر بحران و حادثه‌ای باید هماهنگی برای مقابله با بحران را داشته باشیم.

 

هروی افزود: پیش از وقوع حادثه باید ظرفیت عملکردی بررسی شود و در جمعیت هلال‌احمر با توجه به اینکه اساس همه مسائل آموزش است باید این مهم را موردتوجه قرارگرفته است.

 

وی افزود: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی تعدادی از جوانان به شکل داوطلبانه در زمان حوادث به‌کارگیری می‌شوند که حضور این افراد منجر به کاهش خسارت‌های مالی و جانی می‌شود‌.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: تاب آوری جامعه جزو موضوعاتی است که باید به آن توجه شود امروز در زمان بحران باید مردم آماده در زمان بحران و حوادث داشته باشیم چراکه پس از وقوع حادثه نیروهای امدادی با تأخیر چنددقیقه‌ای به محل وقوع حادثه می‌رسند.

 

هروی به افزایش اطلاعات خانواده‌ها نسبت به مسائل امداد و نجات تاکید کرد و گفت: در بحث آموزشی نکات آموزشی پایه و همگانی برای خانوادهها نیاز است اهتمام بیشتری داشته باشیم.

 

وی افزود: امسال نیز مانورهای آموزشی مختلفی در استان گلستان در راستای افزایش آمادگی برگزار شد و تمام مانورها در راستای ایجاد آمادگی در بحرانها است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی مجلس آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی آیت الله شاهرودی مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی شاهرودی بودجه آذربایجان غربی حماسه 9 دی اردبیل مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان جمعیت هلال احمر حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان، از احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی و وقوع بارش‌های رگباری طی روز پنجشنبه در تمام مناطق استان و اعلام آماده باش مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری، بر لغو مرخصی ها و حضور عوامل امدادی در محل ماموریت های مربوطه تاکید شد.

وی افزود: با توجه به بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان که منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه ها و دهانه پل‌ها شد و با توجه به مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق مذکور به علت رطوبت خاک، مدیریت بحران استان اصفهان با ابلاغ به اداره راهداری شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط، خواستار بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و باسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع آوری و هدایت آب های سطحی در معابر و زیرگذرها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها نیز باید مد نظر قرار گیرد.

شیشه فروش با اشاره به تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری ادامه داد: پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری در محورهای مذکور، پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های پلیس در جاده ها، حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیور و شبکه های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران از جمله موارد ایمنی است که باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، پیشگیری و کنترل آب‌گرفتگی در معابر شهری، دهانه پل‌ها و زیرگذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه ها، تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستاهای در معرض خطر سیل نیز باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 749275

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته