Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

بهتر است ورزش‌هاي هوازي همراه با ورزش‌هاي قدرتي صورت بگيرد‎
يک متخصص بدنساز معتقد است تمرينات هوازي طولاني مدت سبب چربي‌سوزي مي‌شود و به سلامت قلب، عروق و ريکاوري بدن نيز کمک مي‌کند.
وي اظهار کرد: مکانيسم چربي‌سوزي بدن با انجام فعاليت‌هاي هوازي طولاني مدت انجام مي‌شود نه کوتاه مدت. البته اين که فرد برحسب سن و شرايط فيزيکي از چه نوع فعاليت‌هاي هوازي بهره‌مند شود تا سيتسم چربي‌سوزي فعال باشد، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال فردي که دچار عضلات ضعيف است نبايد از تمرينات هوازي استفاده کند که پس از مدتي به دليل فشار بيش از حد به عضلات و مفاصل به نتيجه‌ي مطلوبي دست پيدا نکند.
وي گفت: براي اين که فردي بتواند قدرت عضلاني خوبي داشته باشد بايد تمرينات هوازي را به طور مداوم و طولاني مدت انجام دهد تا بتواند سيستم چربي‌سوزي بدن خود را فعال کند. وقتي فردي از حجم و قدرت عضلاني خوبي برخوردار است با انجام تمرينات هوازي ضربان قلب او از حد آستانه بي‌هوازي عبور مي‌کند و بدن در چنين حالتي وارد شرايط لاکتيکي مي‌شود و چربي‌ها از عضلات خارج و سبب کاهش وزن مي‌شود. بنابراين تمرينات هوازي طولاني مدت علاوه بر سيستم چربي‌سوزي، به سلامت قلب و عروق نيز کمک مي‌کند و سبب مي‌شود تا فرد وزن خود را نيز کنترل کند.
اين متخصص بدنساز ورزش‌هايي همچون کوهپيمايي، دويدن ملايم، دوچرخه سواري، شنا، طناب زدن و بازيهاي سبک را از جمله فعاليت‌هاي هوازي نام برد و افزود: اين رشته‌ها به دليل اين که ضربان قلب را خيلي بالا نمي‌برند و از شدت بالايي برخوردار نيستند، در چربي‌سوزي و کاهش وزن بسيار موثر هستند.
وي در پايان تصريح کرد: بهتر است ورزش‌هاي هوازي همراه با ورزش‌هاي قدرتي صورت بگيرد تا عضلات بدن قوي‌تر و توان انجام حرکت نيز افزايش يابد. انجام اين دو نوع ورزش همراه هم علاوه بر اين که باعث تناسب اندام مي‌شود از افتادگي پوست و عضله‌ها نيز پيشگيري مي‌کند.
منبع: isna.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خفتگیری و سرقت از مهاجم سابق استقلال!

به گزارش ورزش سه، امین منوچهری مهاجم سابق استقلال امروز در اتوبان چمران با صحنه وحشتناکی رو به رو شد و در ترافیک مورد حمله سارقین قرار گرفت و گردنبند طلا او به سرقت رفت.

منوچهری در گفتگو با خبرنگار ورزش سه گفت: در ترافیک اتوبان شهید چمران بودم و یک موتوری به آینه خودرو من برخورد کرد و پس از آن شروع کرد به فریاد زدن و با دست به شیشه خودرو من می‌کوبید، زمانی که شیشه ماشین را پایین دادم تا ببینم چرا این کار را انجام می‌دهد یک نفر دیگر از پشت سر آمد و گردنبند من را از گردنم کشید و همین اتفاق باعث شد تا گردنم آسیب جزئی ببیند.

منوچهری در ادامه گفت: صحنه شوکه کننده بود و حتی نتوانستم واکنش نشان دهم، زمانی که شیشه ماشین را پایین کشیدم شخص موتور سوار با مشت به سمت من حمله کرد و از این اتفاق شوکه شده بودم و ناگهان یک نفر دیگر اقدام به سرقت کرد، نمی‌دانم چرا رسیدگی نمی‌شود این چندمین بار است که در اتوبان چمران این اتفاق تکرار می‌شود و فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که این کار را انجام می‌دهند!

او در انتها گفت: پیگیری انجام ندادم چون به نظرم به جایی نمی‌رسد، بارها همین اتفاق افتاده، نه جلوگیری انجام شده و نه پیگیری اتفاق می‌افتد، باز خداراشکر که به خودم آسیبی وارد نشد!

دیگر خبرها

  • خفتگیری و سرقت از مهاجم سابق استقلال!
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • آخرین امتیازهای میلاد عبادی‌پور در روسیه به درد نخورد
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟