Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در جلسه فوق العاده هيئت امناء دانشگاه آزاد مقرر شد با متخلفان و خاطيان حادثه دلخراش واژگوني اتوبوس برخورد قاطعانه شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي امروز جلسه فوق العاده‌اي تشکيل داد.
در اين جلسه ضمن استماع گزارشي درباره ابعاد و دلايل حادثه تلخ واژگوني اتوبوس واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي تصميمات مهمي در اين باره گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين جلسه مقرر شد بازرس ويژه هيئت امنا با استقلال کامل به بررسي دقيق و موشکافانه ابعاد اين حادثه بپردازد و ضمن ارائه گزارش فوري به هيئت امنا، با متخلفان و خاطيان اين حادثه دلخراش برخورد قاطعانه و بدون مسامحه‌اي داشته باشد.
ضمنا طبق دستور اعضاي هيئت امنا همه دست اندرکاران واحد علوم و تحقيقات، از رياست تا مسئولان اجرائي بايد براي روشن شدن ابعاد اين حادثه همکاري کاملي با بازرس ويژه داشته باشند.
استفاده از تمامي امکانات دانشگاه آزاد براي تسريع در روند بهبود مصدومان اين حادثه و تسکين آلام خانواده‌هاي داغدار و همچنين تدوين فوري راهکار‌هاي لازم براي بالا بردن سطح امکانات رفاهي دانشجويان براي جلوگيري از تکرار حوادثي مشابه از ديگر تصميمات مهم اين جلسه بود.

متن کامل صورت جلسه فوق العاده هيئت امناء دانشگاه آزاد اسلامي به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
انّا لله و انّا اليه راجعون

در پي وقوع حادثه دردناک و جانسوز واژگوني اتوبوس حامل تعدادي از دانشجويان و عزيزان واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي و روشن شدن برخي از ابعاد و موضوعات مرتبط با اين حادثه تأسف برانگيز در روز‌هاي اخير، جلسه فوق العاده هيئت امناء دانشگاه آزاد اسلامي روز شنبه 8 آذرماه به رياست دکتر علي اکبر ولايتي تشکيل شد و پس از استماع گزارش دکتر طهرانچي، رياست دانشگاه در خصوص اين حادثه، ضمن ابراز همدردي با خانواده هاي معزز درگذشتگان و مصدومين اين حادثه تأسف بار، هيئت امناء مراتب ذيل را تصويب و ابلاغ کرد:

1) هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي ضمن تسليت اين ضايعه مولمه به خانواده هاي داغدار و بازماندگان عزيزان از دست رفته و جامعه علمي و دانشگاهي کشور و به ويژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي و ابراز همدردي با خانواده هاي محترم مصدومين حادثه، از درگاه خداوند متعال براي عزيزان درگذشته غفران و رحمت واسعه الهي و براي مجروحان و مصدومان صحّت و سلامتي مسئلت مي نمايد و علي رغم آگاهي از پيگيري هاي مستمر و مجدّانه مسئولان دانشگاه، بر اهتمام بيش از پيش و نظارت بر روند بهبود و درمان مصدومين تأکيد مي نمايد. براين اساس، رياست دانشگاه موظف است کليه اقدامات لازم را در جهت بهبودي کامل مصدومين و آسيب ديدگان حادثه به عمل آورده و درجهت کاهش آلام خانواده هاي درگذشتگان و مصدومين از هيچ کوششي دريغ ننمايد.

2) هيئت امناء دانشگاه آزاد اسلامي، ضمن صدور دستور به بازرس ويژه هيئت امناء براي بررسي مستقل و دقيق علل حادثه و معرفي متخلفان، از رياست، مسئولان اجرائي و تمامي همکاران و دست اندرکاران دانشگاه که از لحظات ابتدايي اقدامات مهمي را با جديّت آغاز نموده اند موکداً مي خواهد که در همکاري کامل با دفتر بازرسي ويژه هيئت امناء در جهت تسريع رسيدگي ريشه اي به اين حادثه، اقدامات لازم را با جديّت انجام دهند و ضمن برخورد قاطع و بدون مسامحه با متخلفان و خاطيان در تمامي سطوح، نتيجه امور به صورت مستمر به اعضاء هيئت امناء گزارش گردد.

3) رياست دانشگاه موظف است پس از دريافت گزارش بازرسي ويژه هيئت امناء، بلافاصله، کليه اقدامات لازم را در جهت برخورد قاطع با متخلفين - در هر سطحي که هستند - انجام داده و گزارش آن را به آگاهي هيئت امناء برساند.

4) لازم است رئيس دانشگاه، نسبت به تدوين راهکار‌هاي لازم به منظور مقابله و پيشگيري از وقوع حوادث مشابه و تأمين امنيت، رفاه و آسايش اساتيد، دانشجويان و کارکنان در کليه واحد‌هاي دانشگاهي و دانش آموزي سراسر کشور اقدام نموده و نتيجه اقدامات صورت گرفته در جهت اجراي اين مصوبات را در جلسه فوق العاده بعدي که در هفته آينده تشکيل خواهد شد، به اطلاع هيئت امناء برساند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسببان حادثه اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت امروز در بازسازی صحنه جرم در جمع خبرنگاران گفت: از شهروندی که فیلم ضرب و شتم مردم در اتوبوس را تهیه کرد تشکر می‌کنم؛ چراکه موجب دستگیری این متهم شد و ما پنج تا ۶ روز بعد از این حادثه هویت متهم را شناسایی کردیم.

وی گفت: این متهم به یکی از استان‌های غربی کشور متواری شد و به یکی از روستاها رفته بود اما همکاران با اشراف اطلاعاتی وی را که به هنگام دستگیری با مأموران درگیر شده بود، دستگیر کردند.

سردار محمدیان تاکید کرد: به این گونه افراد هشدار می‌دهیم که پلیس توان و تجهیزات لازم را دارد و از این صحنه‌ها به سادگی نمی‌گذرد و با هماهنگی دستگاه قضائی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شخص دادستان تهران هم پیگیر قضیه بود تا زودتر دادگاه این فرد اجرا شود.

سردار محمدیان گفت: این فرد سابقه دار است و همدست دارد اما در آن فیلم تنها بوده است.

کد خبر 6090781

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت