Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با قرائت قرآن مجید و مداحی یکی از مداحان اهل بیت (ع) همراه بود، نماینده ولی فقیه و امام جمعه، استاندار، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
مدرس حوزه های علمیه کرمان در این آیین گفت: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی از محضر اساتیدی همچون امام راحل (ره) و شهید بزرگوار آیت الله سید محمدباقر صدر استفاده کردند و این موضوع جنبه وی علمی ارتقا داد و جنبه سیاسی ایشان را شکوفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام احمد شیخ بهایی افزود: سه برادر این بزرگوار در راه حمایت از انقلاب و اسلام شهید شدند و امام خمینی (ره) به عنوان شاگردی مبرز به ایشان علاقه داشت.
وی تاکید کرد: پس از امام و در دوران رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی یکی از چهره هایی بود که خالصانه توان علمی خود را در اختیار انقلاب گذاشت.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی با اینکه زمینه زعامت و مرجعیت در حوزه بر ایشان وجود داشت اما وقتی رهبری به ایشان برای پذیرش مسئولیت در قوه قضائیه تکلیف کردند، اطاعت کرد و پذیرفت.
وی ادامه داد: ایشان در قوه قضاییه مبتکر بودند و احیای دادسراها و شوراهای حل اختلاف را برنامه ریزی و اجرا کردند.
حجت الاسلام شیخ بهایی اظهار داشت: ریاست مرحوم هاشمی شاهرودی در مجمع تشخیص مصلحت نظام صرفا مسئولیت نبود بلکه مدیریت افکار و نظرها بود که به خوبی انجام شد.
وی با اشاره به توجه مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به مردم تصریح کرد: وی در زمان ریاست قوه قضاییه رسم داشت که دیدارهای مردمی برگزار کند و مسئولان نیز برای شنیدن مشکلات مردم این عمل پسندیده را انجام دهند.
وی با اشاره به مجاهدتهای علمی و سیاسی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلح نظام افزود: دغدغه زنده یاد هاشمی شاهرودی مسئله ولایت فقیه بود و همیشه در کنار ولایت فقیه قرار داشت.
خطیب جمعه موقت کرمان بیان کرد: ما باید هم در جنبه علمی رشد کنیم تا بمباران شبهات ما را از مسیر منحرف نکند و در مسیر حفاظت از انقلاب مستحکم بمانیم.
مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری، شامگاه دوشنبه سوم دی ماه در 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم، عضو شورای نگهبان بود.
مراسم تشییع رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقیه عالیقدر و استاد بزرگ حوزه‌ علمیه با اقامه نماز توسط حضرت آیت الله خامنه ای در مصلای امام خمینی (ره) و با حضور جمع زیادی از مردم، روسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد.
پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی سپس در قم تشییع و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.
3029/7437
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آیت الله هاشمی اهل بیت حضرت آیت الله خامنه ای مجمع تشخیص مصلحت نظام ولایت فقیه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع مرحوم «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، با حضور اعضای بیت امام خمینی، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در قم برگزار شد.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسس حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح روز پنجسنبه پس از طی دوره ای بیماری در گذشت. در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می‌کنید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900226

دیگر خبرها

  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد