Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان دیروز دوشنبه، 10 دی در مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی که از سوی امام جمعه، استاندار، رئیس کل دادگستری و مجمع نمایندگان استان در مسجد جامع شهر کرمان برگزار شد، گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی توفیق بهره از اساتید بزرگی همچون امام خمینی(ره) و امام موسی صدر را داشتند که موجب بالا رفتن روحیه علمی و انقلابی وی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به حمایت‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در راه حمایت از امام و انقلاب سه برادر خود را از دست دادند و زمانی که از عراق به ایران آمدند، پیگیر کار امام موسی صدر بودند.
حجت‌الاسلام شیخ‌بهایی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله شاهرودی تمام علم و توان خودشان را در اختیار انقلاب گذاشته بودند، بیان کرد: ایشان روحیه سرباز بودن را داشت، لذا وقتی رهبری مسئولیت‌های مختلفی را به ایشان پیشنهاد کردند، نه نگفتند.
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان گفت: آیت‌الله شاهرودی مسئولیت تدوین دایره‌المعارف فقه شیعه را به عهده گرفت و با اینکه در این زمینه سابق نداشتند و کشورهای دیگر هزینه‌های فراوانی و سوابقی در این خصوص داشتند، اما با تمام توان به میدان آمدند.
وی تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تنها کسی بودند که اجازه اجتهاد کتبی را از شهید صدر گرفتند، وقتی که پیشنهاد قوه قضائیه به ایشان داده شد در حوزه علمیه اعتراض کردند که باید ایشان بماند و مرجع شوند، اما ایشان بر حسب تکلیف پذیرفتند و در قوه قضائیه نیز تحولاتی خوبی ایجاد کردند.
وی اظهارکرد: آن مرحوم در قوه قضائیه رسم دیدارهای مردمی را بنا نهاد و همه مسئولان ما باید از این حرکت الگو بگیرند و ساعتی را برای حضور در جمع مردم اختصاص دهند، حتی اگر کاری از دست شان بر نمی‌آید، شنیدن مشکلات مردم باری از دوش مردم بر می‌دارد و به مسؤولان برای حل مشکلات نیز کمک می‌کند.
حجت‌الاسلام شیخ‌بهایی گفت: همه مسئولیت‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در نامه مقام معظم رهبری مورد تأیید قرار گرفته است و خوشا به حال کسانی که پس از یک مدت مسئولیت، مورد تأیید ولی‌فقیه زمان خود قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: 40 سال از انقلاب می‌گذرد، اما دشمنی دشمن کاسته نشده است، همه ما نیازمند آگاهی هستیم و باید در جنبه علمی رشد کنیم.
حجت‌الاسلام شیخ‌بهایی بیان کرد: با تسلط شبکه‌های اجتماعی بر فضای مجازی کشور، تمام مغز و فکر جوانان ما زیر بمباران شدید افکار گمراه کننده و شبهات گوناگون قرار گرفته است و در چنین شرایطی باید مقاومت کرد و سنگر فرماندهی به عهده فرهیختگان جامعه یعنی روحانیان، اساتید دانشگاه و والدین است.
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: باید از اسلام ناب محمدی (ص) حمایت و بنیه علمی و اعتقادی را قوی و در زمینه تربیت نفوس، جهاد اکبر و پرهیز از رذائل اخلاقی حرکت کرد.
حجت‌الاسلام شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه غفلت از یاد خدا و فرو رفتن در لذات و شهوات، توان را از انسان می‌گیرد، گفت: خواصی که در سال 88 سکوت کردند به دلیل ضعف نفس ناشی از کوتاهی در جهاد اکبر است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان سیاست و اقتصاد شیخ بهایی حوزه علمیه هاشمی شاهرودی گرامیداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۹۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد