Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- رییس اداره ثبت احوال سردشت گفت: امسال اسامی محمد و باران بیشترین فراوانی را در بین نام های انتخاب شده توسط والدین برای فرزندانش را در این شهرستان داشته اند.

رحیم خوش پرواز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محمد، میران و ایمان در بین پسران و باران، بارین و آنیا در بین دختران جزو بیشترین فراوانی در بین نامگذاری نوزادان در این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه نام‌ بزرگان دین از جمله حضرت محمد (ص) بیشترین مورد استفاده در انتخاب نام برای نوزادان پسر است، گفت: نام محمد با 185 فراوانی تقریبا 2 برابر تمامی اسامی انتخاب شده برای دیگر نوزادان است.
خوش پرواز اظهار کرد: مشکل خاصی در خصوص انتخاب نام در ثبت احوال وجود ندارد ولی شناسنامه نخستین هدیه والدین به فرزندان است و می توان با نام های زیبا، این هدیه را زیباتر کرد.
وی با اشاره به آمار تغییر نام از ابتدای امسال تاکنون نیز گفت: پس از بررسی درخواست های تغییر نام از سوی کارشناسان، با 89 مورد از این درخواست ها موافقت شده است.
وی این درخواست ها را نتیجه ناآگاهی در زمان انتخاب نام برای نوزادان عنوان کرد و گفت: انتخاب نام امری بسیار مهم است که باید خانواده ها هنگام تولد نوزادان خود، به آن توجه داشته باشند.
به گفته وی انتخاب نام شایسته بخشی از شخصیت افراد است و خانواده ها باید در گزینش نام پرمحتوا برای فرزندان خود حساس باشند.
به گزارش ایرنا شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7562/6185/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی نوزادان کودکان اسامی منتخب سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۱۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • (ویدیو) پخت محبوب‌ترین رامن گوشت و نودل در خیابان‌های ژاپن
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند