Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@22:49:54 GMT

۴۰هزار البسه پلیس به دوربین مجهز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۳۰۸۴۴

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به هدف گذاری پلیس برای تجهیز ۴۰ هزار البسه پلیس به دوربین گفت: ۸۷ درصد مردم از عملکرد پلیس پیشگیری رضایت دارند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سردار محمد شرفی در حاشیه همایش یک روزه فرماندهان پاسگاه ها و روسای کلانتری‌های انتظامی استان زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش بررسی و ارزیابی عملکرد استانها در حوزه کلانتریها و پاسگاه‌ها، نظارت بر تحقق فرامین، ابلاغ سیاستها و خط مشی‌ها و ابلاغ تدابیر و برنامه‌های آتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه استان زنجان خوشبختانه از وضعیت مطلوبی در کنترل جرایم خشن برخوردار است؛ خاطرنشان کرد: وقوع جرایم خشن در سطح استان در حد صفر و یا بسیار ناچیز بوده است.

وی با اعلام اینکه بر اساس ارزیابی صورت گرفته استان زنجان از توانمندی بالایی برخوردار بوده به طوری که این استان در مولفه‌هایی چون مدیریت کیفیت نیروی انتظامی و خوشایند سازی محیط ، اشراف کلی و مدیر برتر، جزو استان های برتر انتخاب شده است.

سردار شرفی با اشاره به اینکه از برنامه‌های آینده پلیس پیشگیری ناجا، هوشمند سازی پلیس است خاطر نشان کرد: در استفاده از تلکنولوژهای نوین و فضای مجازی پیشگام و پیشرو هستیم و سعی داریم بخشی از خدمات پلیس به مردم را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم.

وی افزود: کاهش هزینه‌ها، ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن، افزایش میزان رضایتمندی عمومی و کاستن از مشغله نیروها برای انجام ماموریت‌ها از جمله مزایای الکترونیکی کردن خدمات انتظامی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار امیدواری کرد، این روش با ایجاد بستر مشترک با دستگاه قضا در ارسال پرونده‌های قضائی و بدرقه متهمان به صورت ویدئو کنفرانس عملیاتی شود.

شرفی دوربین‌دار کردن البسه پلیس را از دیگر برنامه‌های پلیس پیشگیری در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این اقدام سند محکمی برای قضاوت، تحقق عدالت و ابزاری برای نظارت بر رفتار پلیس در مسیر حفظ حقوق شهروندی است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با اشاره به هدف گذاری تجهیز ۴۰ هزار لباس پلیس به دوربین بیان کرد: در مرحله اول هزار عدد توزیع شده است و در مرحله بعد قصد داریم از دوربین‌های عینکی استفاده کنیم.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه ۱۵ هزار نفر از کارکنان پلیس در کلاسهای آموزشی تعالی رفتار شرکت کرده‌اند گفت: این امر منجر به افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس شده و بر اساس پایش صورت گرفته ۸۷ درصد مردم از عملکرد پلیس پیشگیری رضایت دارند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به نقش دستگاه‌ها در کاهش آسیبهای اجتماعی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در کاهش آسیبهای اجتماعی جزء سازمان های برتر است.

شرفی تصریح کرد: نیروی انتظامی با انجام اقدامات فرهنگی و سلبی در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر ، حوزه امنیت اخلاقی و... خوب عمل کرده و امیدواریم با جانفشانی کارکنان پلیس و مرزبانان، همراهی اصحاب رسانه و حمایت های مردمی آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

وی به نرخ پایین میانگین وقوع جرم در استان زنجان در مقایسه با سطح کشور اشاره و تصریح کرد: استان زنجان به لحاظ داشتن زیر ساختهای فرهنگی مناسب، مردمان خوب، دیندار و ولایت مدار و توانمندی دستگاه ها و تلاش شبانه روزی پلیس از امنیت مطلوبی برخوردار بوده و جزء استان ها امن و برتر کشور است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به فراوانی آمار جرایم در استان زنجان اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس آمار جرایم، سرقت قطعات داخل خودرو ، سرقت از اماکن خصوصی و سرقت موتورسیکلت از جرایمی است که بیشترین آمار را در استان زنجان به خود اختصاص داده است که امیدواریم با آموزش و توانمند سازی شهروندان و مشارکت مردم و پلیس این جرایم نیز کاهش یابد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پلیس دوربین پلیس لباس دوربین دار نظارت بر ناجا پلیس پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۳۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که به زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن جزو آن‌دسته از تخلفاتی است که گرچه حادثه‌ساز محسوب نمی‌شود، اما هم می‌تواند منجر به حوادث رانندگی غیرقابل جبران شده و هم سبب اخلال در روند ترافیک می‌شود، از این رو پلیس برخورد با آن را در راستای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات در دستورکار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده‌رو و ... جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون این تخلفات اقدام می‌کنند. علاوه بر آن از چند سال پیش تعدادی از خودروهای پلیس راهور تهران بزرگ نیز به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده و از این طریق نیز نسبت به برخورد با تخلفات ساکن اقدام می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت در حال آماده‌سازی موتورسیکلت‌های مجهز به دوربین ثبت تخلفات است. دوربین نصب شده بر روی این موتورسیکلت‌ها قابلیت ثبت تخلفات ساکن و جریمه متخلفان را داراست. در حال حاضر چند دستگاه از این موتورسیکلت‌ها آماده شده و پس از طی مراحل فنی و دریافت کدهای مربوطه بر تعداد این موتورسیکلت‌های دوربین‌دار افزوده شده و این موتورها نیز همچون خودروهای دوربین‌دار اقدام به جریمه خودروهای دارای تخلفات ساکن خواهند کرد.

مومنی درباره اینکه آیا دوربین‌های نصب شده بر روی موتورسیکلت‌ها تنها امکان ثبت تخلفات ساکن را دارند، گفت: در فاز اول، این دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد. اما این دوربین‌ها قابلیت ثبت هر نوع تخلفی را دارند و بسته به برنامه‌نویسی آن، می‌توانند دیگر تخلفات را نیز ثبت کنند. لذا ممکن است در آینده از این دوربین‌ها برای ثبت دیگر تخلفات رانندگی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعمال قانون مکانیزه تخلفات رانندگی، درصد خطا و دیگر چالش‌های ممکن را کاهش می‌دهد، گفت: در مواردی مشاهده شده که پارک یا توقف یک خودرو در محل نامناسب، منجر به وقوع تصادفی شدید و حتی مرگبار شده است. همچنین تخلفات ساکن سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک می‌شود و برخورد پلیس نیز در همین راستا انجام می‌شود. طرح برخورد با تخلفات ساکن در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت در معابر پایتخت اجرا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • دستگیری زورگیر موتورسوار با شلیک تیر + فیلم
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس