Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، با توجه به ضرورت مشارکت بخش خصوصی در تامین خدمات درمانی، در سال ۱۳۷۷ با کمک یک خیر نیکوکار بنام رحیمیان یکی از بیمارستان‌های مجهز و مدرن استان در شهر کارگرنشین استان یعنی الوند احداث شد و خدمات ارزشمندی در سال‌های اخیر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین به مردم ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خدمات در یکی دوسال گذشته به دلیل افزایش هزینه‌های بیمارستانی دچار مشکلاتی شد و پس از آن که این مرکز خیریه قادر به ارائه خدمات با تعرفه دولتی نشد با وقفه و اخیرا با توقف روبرو شده است.

محمد حسین ارداقیان در خصوص قطع قرارداد دانشگاه علوم پزشکی با بیمارستان خیریه رحیمیان در شهر الوند اظهارداشت: از سال ۸۶ در دو شهر استان از چند بیمارستان خرید خدمت کردیم که دو بیمارستان بخش خصوصی در شهر آبیک و خیریه رحیمیان تا سه سال پیش بودجه‌ای تعریف شده بود و مشکلی نداشتیم.

وی افزود: از سه سال قبل این بودجه قطع شد و برای ادامه خدمات از درآمد اختصاصی پرداخت صورت می‌گرفت که سال ۹۶ یک دستورالعملی از وزارتخانه ابلاغ شد که برای تمدید قرارداد با بیمارستان‌های خیریه باید با تعرفه اعلام شده و سقف ۹۶ رعایت شود.

ارداقیان تصریح کرد: این تعرفه از سوی بیمارستان پذیرفته نشد و ما هم اجازه نداشتیم با این تعرفه قرارداد ببندیم و، چون سازمان برنامه و بودجه هم اعتباری نداد و درآمد اختصاصی به دلیل تاخیری که بیمه داشتند تامین نشده بود نتوانستیم این قرارداد را با بیمارستان خیریه رحیمیان تمدید کنیم، اما قرارداد با بیمارستان آبیک منعقد شد.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی قزوین بیان کرد: به دو دلیل که تعرفه رحیمیان برای تمدید قرارداد بر اساس قیمت‌های یک مرکز خیریه نبود و بالاتر محاسبه شد و علت دوم این که سازمان برنامه و بودجه برای تامین هزینه‌های این قرارداد تامین اعتبار نکرد لذا ادامه دریافت خدمات از این بیمارستان ادامه پیدا نکرد و از ابتدای امسال این خدمات قطع شد.

قطع همکاری پزشکان متخصص دولتی با بیمارستان رحیمیان

ارداقیان یادآورشد: به واسطه این خرید خدمت اجازه داشتیم تا پزشکان متخصص دولتی که باید دوره طرح را در بیمارستان‌های دولتی بگذرانند، در بیمارستان‌های طرف قرارداد هم خدمت کنند که با لغو تمدید قرارداد با بیمارستان خیریه رحیمیان دیگر این پزشکان هم از نظر قانونی نمی‌توانستند دوره طرح را در این بیمارستان ادامه دهند.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌های دولتی و خیریه با مجوزی که دارند وظیفه تامین نیروی متخصص با خودشان است و قرار نیست دانشگاه علوم پزشکی آن را تامین کند هر چند این قطع رابطه مشکل ساز نشده، ولی در رسانه‌ها گفتند که ما کمک نکردیم و عنوان «خداحافظی پزشکان متخصص با بیمارستان رحیمیان الوند» بکار بردند که شاید عده‌ای نگران شدند، اما باید با قاطعیت گفت: هیچ منعی برای خدمت رسانی در این شهر و سایر بخش‌ها نیست.

ارداقیان اظهار داشت: در حال حاضر در کلینیک شهر الوند متخصص اطفال، عفونی و اعصاب و روان تامین شده و خدمات درمان سرپایی داده می‌شود، ولی پزشکان بیمارستان رحیمیان «متخصصان متعهد به اجرای طرح» بودند که در زمان فسخ قرارداد دیگر از نظر قانونی نمی‌توانستند ادامه خدمت دهند و در آینده هم متخصصان جدید قلب و عروق و زنان و زایمان به این‌ها اضافه خواهد شد تا خدمت رسانی کامل شود.

مردم الوند نگران نباشند

ارداقیان در ادامه گفت: مردم شهر الوند نباید نگران خدمات درمانی باشند، زیرا خدمات تخصصی سرپایی قطع نخواهد شد البته در بخش بستری باید بیمارستان رحیمیان آن را تامین کند، زیرا هیچ متخصصی جایی نمی‌رود کار کند که خدمتش محاسبه نشود.

ارداقیان گفت: بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهر الوند هم در حال ساخت و تجهیز است و تا سه سال آینده افتتاح می‌شود و در حال حاضر هم به دلیل نزدیکی به قزوین بیشتر ساکنان الوند در صورت نیاز به قزوین می‌آیند و از مراکز درمانی مرکز استان خدمات می‌گیرند و در این زمینه با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

در این میان ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین هم در خصوص لغو قرارداد خرید خدمت بیمارستان رحیمیان اظهارکرد: لغو قرارداد خرید خدمت دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رحیمیان قبل از این که به اعتبارات سازمان برنامه و بودجه وابسته باشد، به اختلاف نظرمجموعه مدیریتی بستگی دارد و با مدیریت درست، مشکلات موجود در تمدید قرارداد خرید خدمت دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رحیمیان قابل حل است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین اضافه کرد: پیگیر ایجاد ردیف بودجه ملی بابت خرید خدمت هستیم تا اعتبارات لازم جذب شود.

یاری اضافه کرد: اگر مسئولان مجموعه‌های یاد شده با یکدیگر مذاکره کنند و بخشی از تعهدات خود را انجام دهند و تفکر حاکم بر مراکز خیریه تداوم یابد این مشکل در استان قابل حل است.

وی تصریح کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان خیریه رحیمیان اگر به نتیجه نرسند می‌توان فعالیت بیمارستان رحیمیان را به خصوصی تغییر داد تا بخشی از هزینه‌ها جبران شود.

نیت خیرین در اداره بیمارستان‌ها رعایت شود

در این میان هرچند با افزایش هزینه‌ها اداره بیمارستان‌های خصوصی هم بسیار سخت و دشوار شده، اما بدیهی است نیت خالصانه مرحوم رحیمیان در ایجاد بیمارستانی مجهز و نوین در دهه‌های گذشته در شهر الوند برای کمک به مجموعه کارگری استان همواره به عنوان یک کار خداپسندانه تقلی شده و دعای خیر بسیاری از نیازمندان و درمان شدگان این بیمارستان را نثار روح بلند آن مرحوم کرده است که تداوم این حرکت بدون شک از نیت‌های خیر نیکوکار وده است که متولیان امر باید آن را بدقت رعایت کنند.

دراین میان گزارش‌های رسیده حاکی است این مجموعه در بخش‌های صنعتی نیز فعالیت‌هایی دارد که مسئولان استان به پاس قدردانی از این حرکت خداپسندانه همراهی لازم را برای کاهش هزینه‌های واحد‌های تولیدی داشته اند تا به نوعی قدردانی از کار‌های خیریه تدوام یابد.

منبع مهر

انتهای پیام/پ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب

پلمب بیمارستان "محب مهر" به دلیل کشف حجاب تکذیب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار فیلم  پلمب بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: پس از تماس عوامل درمانی  با مرکز فوریتهای 110  و حضور مامور پلیس در بیمارستان، مشخص شد درب مشترک  دو بیمارستان "محب مهر" و "هاشمی نژاد"  به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است.

گفتنی است که  هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است

پلیس هر گونه خبری  مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد
  • تکذیب پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب
  • پلیس پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب را تکذیب کرد
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم