Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایط اقتصادی امروز، سرمایه گذاری در تولید برق به خصوص انرژی‌های پاک و تجدید پذیر در هر شکل و نوع ممکن علاوه بر آنکه صرفه اقتصادی دارد و سود آوری آن اطمینان بخش و محصول تولیدی آن نیز مورد نیاز جامعه و در تضمین دولت است از لحاظ پایداری شبکه نیز ایجاد نیروگاه‌های تولید پراکنده نقش بسزایی در تنظیم ولتاژ خواهد داشت؛ افزون بر آن با ساختارهای زیست محیطی به خصوص تولید انرژی‌های تجدید پذیر سازگاری زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این ۱۱ مگاوات، یک واحد نیروگاه گازی بزرگ با ظرفیت ۲۵ مگاوات در مجاورت پست عمار و تعداد ۵ نیروگاه گازی کوچکتر با مجموع ظرفیت عملی در حدود ۱۲ مگاوات در محدوده شهرک‌های صنعتی جی و سگزی و محمدآباد جرقویه نصب و راه اندازی شده است.

از آنجا که نیروگاه‌های فتوولتائیک در مقایسه با دیگر نیروگاه‌های تجدید پذیر مستلزم سرمایه گذاری کمتری هستند و از همه مهم‌تر هیچ محدودیتی در حداقل توان قابل نصب نیروگاه فتوولتائیک وجود ندارد این سرمایه گذاری می‌تواند بسیار سودمند بوده و با توجه به اینکه ارزش پول ما همواره تحت تاثیر تورم قرار دارد، این سرمایه گذاری برای بسیری از صنایع امری حیاتی است.

این نوع سرمایه گذاری جز معدود راه‌هایی است که می‌تواند حجم این پول را سریع‌تر از سرعت افت ارزش آن افزایش دهد به عبارتی نیروگاه‌های فتوولتائیک در مقایسه با دیگر نیروگاه‌های انرژی تجدید پذیر به دلیل اینکه در آنها تبدیل انرژی به صورت مکانیکی صورت نمی‌پذیرد هزینه بهره برداری ناچیزی داشته و از طرف دیگر طول عمر بسیار بالاتری دارند.

اکثر تولید کنندگان پنل های خورشیدی تولیدات خود را تا ۸۰ درصد توان نامی به مدت ۲۵ سال گارانتی می‌نمایند و در صورت انتخاب درست تجهیزات و اجرای صحیح، بهره برداری از نیروگاه هزینه‌ای جز نظافت پنل‌ها نخواهد داشت.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۴۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت