Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صدا و سیمای مازندران با اشاره به نقش اصناف در پشتیبانی دوران دفاع مقدس، گفت: در برهه کنونی استکبار به دنبال زمین‌گیر کردن نظام اسلامی از طریق جنگ اقتصادی است. ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، هادی ابراهیمی در نشست هم اندیشی روسای اتحادیه‌های اصناف مرکز استان  با اشاره به اینکه اصناف به عنوان بزرگ‌ترین شبکه کنترل و توزیع در کشور شناخته شده است، اظهار داشت: در قرارگاه اقتصادی کشور، نقش اصناف به عنوان نقش عملیاتی است که صداوسیما هم بخشی از این قرارگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نقش اصناف در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، برجسته است؛ در واقع اصناف به عنوان یکی از پایه‌های برجسته انقلاب اسلامی ایران در همراهی با جریان تاریخی انقلاب و پس از آن در دوره تثبیت نظام اهمیت بسزایی داشته است.

ابراهیمی با بیان اینکه اصناف در کشور مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باید به جایگاه اصناف به عنوان یکی از محورهای انقلاب در قبل ، حین و پس از انقلاب اسلامی اشاره کنیم.

مدیرکل صداوسیمای استان مازندران با اشاره به هجمه دشمن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه کرد:در دوره کنونی با وجود تحریم‌های شکننده که از اهداف شوم اقتصادی استکبار جهانی، زمین گیرکردن انقلاب اسلامی ایران است، اصناف و بازار می‌تواند قوه محرکه مهمی برای به اجرای درست اقتصاد مقاومتی باشد و نباید در این بخش غفلت کرد.

تجلیل بسیج اصناف از افسران اقتصاد مقاومتی/تسنیم رسانه برتر شدنایب رئیس اتاق اصناف کشور: "اصناف" بار بزرگی از روی دوش دولت برداشته‌اندسازمان بسیج اصناف موفق به کسب رده برتر در ستاد کل نیروهای مسلح شد

وی فعالیت اصناف در حوزه اقتصادی استان را نشان از بالندگی آنان عنوان کرد و گفت: بازار و اصناف در سیر تاریخی تحولات اجتماعی ازسال 1320 تا 1357 وپیروزی انقلاب اسلامی نقش بارزی داشتند.

مدیرکل صداوسیمای مازندران از اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی جامعه امروزی دانست و نقش اصناف را در اشتغالزایی مهم قلمداد کرد   و افزود: اصناف در مقوله اشتغال می‌تواند بازوی توانمندی برای نظام و جامعه ایرانی باشد که مروز با این همه هجمه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ، بخش اعظمی از جوانان را درمجموعه‌های صنفی تحت پوشش شغلی خود دارند.

ابراهیمی گفت: رشد بی ضابطه اقلام، اجناس، احتکار و سودجویی و فرصت طلبی برخی از افرادازمشکلاتی است  که اگر هوشیاری صنوف نبود،دولت توانایی مدیریت این عرصه را نداشت.

وی پیشنهاد داد تا جلسه ای تخصصی با حضور روسای اتحادیه‌ها، خبرنگاران و برنامه‌سازان صداوسیما برگزار شود تا برای ساخت برنامه‌های استانی و ملی  درباره سوژه‌های مختلف حوزه اصناف بررسی و پیگیری شود.

ابراهیمی بر نشان دادن ظرفیت اصناف در آستانه پیروزی چهل سالگی انقلاب تاکید کرد و افزود: صداوسیمای مازندران آمادگی برگزاری میزگردها و برنامه‌هایی در دهه‌های مختلف انقلاب را دارد.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران  با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی که به بی مبالاتی مدیران وفساد در ساختار اداری بازمی گردد، گفت:بخشی ازمشکلات هم به خودمان بازمی گردد.

مدیرکل صداوسیمای مازندران افزود:لازم است برنامه مستندی از روند فعالیت‌های اصناف در بخش‌های مختلف با همکاری اتاق اصناف مرکز استان تهیه شود.

انسجام موجود در تشکل‌های صنفی استان

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان مازندران نیز با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری تأکید برمباحث اقتصادی و اشتغال است، گفت:در حال حاضر سه میلیون واحد کسب و کار در کشور، 155 هزار واحد در استان و 30 هزار واحد در مرکزاستان مشغول به فعالیت هستند.

عباس رمدانی افزود: در دوره کنونی که مشکلات اقتصادی بسیاری وجود دارد که بامعیشت مردم ارتباط دارد، اصناف به ندای رهبری لبیک گفتند و پای انقلاب و اهداف آن ایستادند.

رمدانی با اشاره به اینکه نزدیک به 70ا تحادیه صنفی در مرکز استان مشغول به کار هستند که هر اتحادیه به طور میانگین با صدور 10 پروانه کسب وکار می تواند برای 500  تا 600نفر اشتغالزایی کند.

وی با بیان انسجام موجود در تشکل‌های مختلف اصناف، افزود: در حال حاضر اصناف مانند بسیجیان زمان جنگ در حال ایستادگی هستند اما نقش آنان به درستی در صداو سیما مطرح و شناسانده نشده است.

انتهای پیام/ن

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که هفته گذشته به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

این قانون مشتمل بر ۶ فصل تعاریف‌، توسعه نظام مالی و سنجش اعتبار و ضمانت‌، تسهیل تأمین مالی از طریق مؤسسات اعتباری، تسهیل تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، تسهیل تأمین مالی خارجی و صدور بسته‌های سرمایه گذاری بدون نام و تأمین مالی از طریق مشارکت و مولد سازی دارایی است.

بر اساس این قانون به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر اعضای این شورا هستند.

کد خبر 6096166 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • ساخت کمپ تمرینی برای تیم فوتبال نساجی در قائمشهر
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد