Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: ارز حاصل ازفروش نفت به کالاهای اساسی و استراتژیک اختصاص می یابد و برای تامین دیگر نیازهای مردم، باید از ارز حاصل از صادرات استفاده کرد. آفتاب‌‌نیوز : روابط عمومی بانک مرکزی شامگاه شنبه گزارش داد، «عبدالناصر همتی» در نشست هم اندیشی با هیات رییسه و اعضای اتاق های بازرگانی ایران تاکید کرد: ضروری است که صادرکنندگان برای رفاه مردم به میدان بیایند و ارزشان را به چرخه اقتصادی بازگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشست هم اندیشی رییس کل بانک مرکزی با هیات رییسه و اعضای اتاق های بازرگانی ایران با محوریت بازگشت ارز حاصل از صادرات برگزار شد.
وی گفت: اگر صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات بیشتری را به سامانه نیما عرضه کنند، شاهد تعادل بیشتر نرخ ارز در بازار خواهیم بود و اینگونه بخش خصوصی به رونق تولید نیز کمک کرده است.
همتی با بیان اینکه هدف مشترک ما باید ایجاد رفاه برای مردم باشد، افزود: همه ما در بانک مرکزی و بخش خصوصی در یک کشتی هستیم؛ اما از طرفی بانک مرکزی مسئول سیاست های ارزی کشور است و باید در مقابل 82 میلیون جمعیت ایرانی پاسخگو باشد.
بنا به گفته رییس کل بانک مرکزی، اهداف این بانک در مقابل صادرکنندگان قرار ندارد، بلکه بانک مرکزی همواره بخش خصوصی را در کنار خود می بیند و به دنبال افزایش تولید است تا در نهایت رفاه عمومی مردم و رونق اقتصادی تحقق یابد.
همچنین در این نشست معاون ارزی بانک مرکزی در خصوص سیاست های ارزی این بانک در قبال صادرکنندگان گفت: برای صدور دستورالعمل های ارزی، ابتدا با فعالین اقتصادی مشورت های لازم به عمل آمده و البته در این راه همواره شفافیت اولویت بانک مرکزی بوده است.
غلامرضا پناهی اهداف تولیدکنندگان و صادرکنندگان را در چارچوب اهداف بانک مرکزی ارزیابی و عنوان کرد که صادرکنندگان در طول 9 ماه اخیر حدود ٢٩ میلیارد یورو صادرات داشتند و حدود ٢٢ میلیارد یورو از طریق بانک مرکزی و حدود ٧ میلیارد یورو از طریق سامانه نیما برای واردات ارز تامین شده که این امر نشان از حمایت بانک مرکزی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان دارد.
به گفته معاون ارزی بانک مرکزی، این بانک از پیشنهادات و راهکارهای صادرکنندگان استقبال می کند، ‌چرا که این گونه ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور باز می‌گردد و البته در این راه بانک مرکزی نیز به برنامه های توسعه ای صادرکنندگان کمک می کند.
تاکید بر ادامه روند با ثبات بازار ارز، روش های بازگشت ارز از حاصل صادرات به چرخه اقتصادی به منظور کمک به توسعه کشور، افزایش همکاری های دو جانبه میان بانک مرکزی و اتاق بازرگانی، از جمله مباحثی بود که از سوی هیات رییسه و اعضای اتاق بازرگانی مطرح شد. همچنین در پایان بخش خصوصی بابت ثبات ایجاد شده در بازار ارز از رییس کل بانک مرکزی قدردانی کرد و مقرر شد اینگونه جلسات تداوم یابد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بانک مرکزی ارز صادرات نفتی کالاهای اساسی عبدالناصر همتی اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۷ تا چهاردهم اسفند ۱۴۰۲، میزان تعهدات ارزی صادرکنندگان استان ۲۰۰ میلیون یورو بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت کردستان، طه سمیعی اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع از ۳۳۴ کارت بازرگانی فعال در حوزه تولیدی و غیرتولیدی در استان کردستان، مجموع ارزش بازگردانده شده حاصل از فعالیت این کارت‌ها، ۲۰۰ میلیون و ۷۳ هزار و ۱۶۴ یورو بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بازرگانان با استفاده از کارت‌های بازرگانی، ۱۵۵ میلیون و ۴۴ هزار و ۳۴۴ یورو در بخش تولید و یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۲۴ یورو نیز در بخش غیرتولیدی تعهد سررسید شده ارزی ایجاد کرده‌اند، افزود: تنها در بخش تولیدی ۹۲ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۹۵۷ یورو و در بخش غیرتولیدی نیز ۱۰۷ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۷ یورو ارز بازگردانده شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۷۹ کارت بازرگانی نیز تمدید شده است.

سمیعی ادامه داد: از مجموع ۳۵۶ کارت صادر شده، ۳۴۲ مورد در حوزه بازرگانی، شش مورد در حوزه صنعت، دو مورد در حوزه معدن و شش مورد نیز در حوزه کشاورزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر تعداد صدور ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی به وضعیت کلی کارت‌های بازرگانی دارای اعتبار و فاقد اعتبار در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اتاق بازرگانی ۸۰۸ کارت دارای اعتبار و سه هزار و ۳۲۶ کارت فاقد اعتبار وجود دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در بخش اتاق تعاون نیز شش کارت بازرگانی فعال و ۱۳۵ کارت بازرگانی فاقد اعتبار وجود دارد و در مجموع از چهار هزار و ۲۷۵ کارت موجود در هر دو بخش، ۸۱۴ کارت فعال و سه هزار و ۴۶۱ کارت نیز غیرفعال است.

کد خبر 749148

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم