Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:34:01 GMT

حدود ۱۱ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۸۸۹۱

حدود ۱۱ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی هشت ماهه سال جاری بیش از 10 میلیارد و 844 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید مومنی، در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به اهمیت زکات بیان کرد: پیگیری برای جمع آوری زکات با روند اداری نتیجه بخش نیست، بلکه لازم است برای اجرای این فریضه، اعتقاد و باور دینی نیز در افراد وجود داشته باشد تا شاهد نتیجه بخش بودن این پیگیری‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی ادامه داد: اگر به امر الهی باور و اعتقاد لازم داشته باشیم دیگر شاهد سستی در اجرای آن نخواهیم بود و قطع یقین براساس وعده الهی نیز برکت را در ابعاد مختلف زندگی شاهد خواهیم بود. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: طی هشت ماهه سال جاری بیش از 10 میلیارد و 844 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شد که این رقم اگرچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت اما ظرفیت استان قزوین فراتر از این عدد است. 

وی عنوان کرد: اگر زکات در جامعه جدی گرفته شود مشکل فقر در جامعه به خوبی رفع شده و به تبع آن شاهد برخی آسیب‌ها و مشکلات نخواهیم بود. 

مومنی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در موضوع زکات وظیفه دبیری ستاد زکات را بر عهده دارد و ریاست ستاد بر عهده ائمه جمعه است، بنابراین ضوابط مرتبط با دریافت و هزینه‌کرد زکات برگرفته از قواعد و اصول قانونی و دینی است. 

وی توضیح داد: زکات از واجبات الهی است از این رو هزینه کرد مبالغ زکات تابع قوانین و موازین شرعی است، البته در اجرای این قواعد اولویت مصرف زکات با همان محل جغرافیایی است که زکات جمع آوری شده است.

مومنی یادآورشد: با توجه به رشد جامعه و استفاده از ابزارهای نوین در ابعاد مختلف، لازم است موضوع زکات نیز به صورت روزآمد مورد توجه قرار گیرد چراکه یکی از ویژگی‌های فقه اسلامی، پویایی و روزآمدی است.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تصادف زنجیره‌ای در کیلومتر ۶ لاین شمالی آزادراه قزوین به زنجان ۱۰ مصدوم گذاشت.

داود مهرگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: ساعت ۹:۳۵ صبح امروز امدادگران حاضر در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای عوارضی قزوین _ زنجان تصادف زنجیره‌ای را در کیلومتر ۶ این مسیر ارتباطی مشاهده کردند و بر همین اساس نجاتگران همراه با آمبولانس برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی افزود: در این تصادف یک دستگاه پژو ۲۰۶ با پژو ۴۰۵ برخورد کردند سپس هفت سواری و یک تریلی نیز با این ۲ خودرو برخورد کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اینکه در این سانحه یک مصدوم در خودرو محبوس شده بود که توسط نجاتگران با استفاده از ست نجات سبک رهاسازی شد، افزود: هلال احمر در انجام کمک‌های اولیه به اورژانس کمک کرد و همه مصدومان این حادثه توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

مهرگان از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

کد خبر 750275

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • ترافیک ۱۲ کیلومتری در محور رشت - قزوین
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • کمک رسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • سیل‌ و آبگرفتگی در ١٣ استان/ امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • ترافیک سنگین در محور هراز و فیروزکوه
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج