Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@00:29:48 GMT

یادوآره فتح میمک روز پنجشنبه برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۳۱۸۷

یادوآره فتح میمک روز پنجشنبه برگزار می شود

سروان بهزاد نعمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این یادواره که سنوات گذشته نزدیک ترین جمعه به 19 دی ماه (سالروز بازپس گیری) در منطقه عمومی میمک برگزار می شد، اما امسال تاریخ برگزاری این مراسم یک روز زودتر برگزار می شود.
وی افزود: امسال با توجه به پیش بینی های هواشناسی و احتمال وقوع بارندگی در روز جمعه و نیز عدم امکان حضور نماینده ولی فقیه در استان به علت برگزاری نماز جمعه تصمیم بر این شد که روز برگزاری مراسم تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نعمتی یادآور شد: در برنامه های امسال سخنران اصلی امیر دربندی از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس است و استاندار و امام جمعه ایلام نیز دیگر سخنرانان این یادواره هستند.
وی گفت: در این آیین تلاش شده علاوه بر چاپ تصاویر شهدای عملیات میمک، تصاویر تمام شهدای ایلام خزل به تعداد 400 نفر نیز چاپ و در محل یادمان میمک در معرض نمایش عموم قرار بگیرد.
وی افزود: نمایش ادوات جنگی، گلباران هوایی منطقه توسط بالگرد، گروه های رزم نوازی در برنامه های امسال از جمله برنامه های امسال این مراسم است.
نعمتی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار یک مانیتور بزرگ سیار در جایگاه نصب می شود که از طریق این مانیتور علاوه بر اینکه کلیپ های مرتبط با یادواره و عملیات میمک پخش می شود، مدعوینی که در ردیف های وسط به سمت آخر نشسته اند تصویر چهره سخنرانان و جایگاه را مشاهده می کنند.
به گزارش ایرنا، امسال چهارمین سال است که یادواره میمک توسط ارتش جمهوری اسلامی برگزار می شود و سال های گذشته سپاه استان ایلام متولی اجرای مراسم بود.
بازپس گیری میمک در قالب عملیات ضربت ذوالفقار دی ماه 59 با همکاری مردم ایل خزل و ارتش جمهوری اسلامی انجام گرفت و همه ساله با توجه به اهمیت موضوع در نزدیک ترین جمعه به 19 دی ماه یک مراسم باشکوه با حضور اقشار مختلف مردم از ایلات و طوایف مختلف در محل یادمان میمک برگزار می شود.
7172/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام جمعه جمهوری اسلامی دی ماه نماینده ولی فقیه هشت سال دفاع مقدس جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۳۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره شامگاه دوشنبه با حضور سردار شاکرمی فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام، یونس فرجی سرپرست معاونت فرهنگی استان، و تعدادی از مسوولان بنیاد شهید استان و شهرستان بدره، خانواده‌های معظم شهدا با شکوه خاصی برگزار شد.‌

خاطره گویی سردار شاکرمی و سردار موسی بیگی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در مراسم یادواره شهید صالح میری، اجرای تئاتر خیابانی در حاشیه یادواره سردار شهید صالح میری، تجلیل از نویسندگان کتاب زندگینامه سردار شهید «صالح میری» با عنوان (صالح من) توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بدره از اعم برنامه‌های اجرا شده در این مراسم باشکوه بود.

شهید «صالح میری» فرزند عوضعلی اول فروردین ۱۳۴۴ در شهرستان بدره دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا چهارم دبیرستان سپری و سپس با توجه به شرایط جنگی کشور و لزوم حراست از مرزهای میهن اسلامی دفاع از میهن را بر ادامه تحصیل ترجیح داد. به عنوان پاسدار به لشکر ۱۱ حضرت امیر (ع) سپاه ایلام پیوست و بعد از مدتی فرماندهی گروهان را بر عهده گرفت.

شهید میری سرانجام پس از رشادت‌های فراوان چهارم اردیبهشت ۱۳۶۷ در منطقه گامو کردستان مورد اصابت گلوله مستقیم دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

مزار این شهید گرانقدر در گلزار شهدای بدره قرار دارد.

کد خبر 6085996

دیگر خبرها

  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • معرفی چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد