Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - قاضی دادگاه صدام دیکتاتور عراق نامزد تصدی پست وزارت دادگستری و رئیس پارلمان سابق عراق نامزد پست وزارت دفاع شد.

به گزارش ایرنا، در ادامه اختلاف نظر احزاب سیاسی برای انتخاب وزاری باقیمانده از کابینه 'عادل عبدالمهدی'، نخست وزیر عراق روز سه شنبه افراد جدیدی را به پارلمان معرفی کرد.
بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری، 'رزکار محمد امین' قاضی دادگاه صدام دیکتاتور سابق عراق و 'سلیم الجبوری' رئیس پارلمان سابق این کشور به ترتیب بعنوان نامزدهای جدید برای تصدی وزارتخانه های دادگستری و دفاع معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نامه عبدالمهدی به پارلمان، نام 'فالح فیاض' همچون گذشته بعنوان نامزد تصدی وزارت کشور آمده است.
نامزدهای قبلی این سه پست مهم وزارتی پیشتر بدلیل اختلاف احزاب شیعه (وزارت کشور)، سنی (وزارت دفاع) و کردها (وزارت دادگستری) مورد توافق کافی در صحن پارلمان قرار نگرفته و انتخاب نشدند.
در حالی که عبدالمهدی و 14 وزیر از 22 وزیر کابینه هشتم آبانماه از مجلس ملی عراق رای اعتماد گرفتند بقیه وزیران بتدریج در جلسات بعدی و در سایه اختلافات بسیار انتخاب شدند اما این سه پست وزارتی با گذشت نزدیک به سه ماه همچنان بلاتکلیف مانده است.
خاورم*4*380**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق كابينه عبدالمهدي قاضي صدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا از سوی یک قاضی فدرال به پرداخت ۹هزار دلار به خاطر توهین به دادگاه جریمه شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قاضی ناظر بر محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را به دلیل اهانت به دادگاه به پرداخت ۹هزار دلار جریمه کرد و گفت در صورت ادامه این رفتار ممکن است حکم زندان برای ترامپ صادر شود.

قاضی ژان مرچان در یک دستور نوشتاری تصریح کرد: این جریمه ممکن است برای بازدارندگی ترامپ کافی نباشد ولی او صلاحیت اعمال مجازات بالاتر را ندارد.

مرچان نوشت: بدینوسیله به متهم اخطار می‌شود که دادگاه، تخلفات عمدی از دستورات اعلام شده را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم مجازات حبس را در نظر خواهد گرفت.

این قاضی فدرال برای جلوگیری از انتقاد ترامپ از شاهدان و سایر افراد دخیل در این پرونده، این حکم را اعلام کرد.

از سوی دیگر قاضی ناظر بر محاکمه ترامپ، وی را برای هر یک ۹ بیانیه‌ برخطش علیه قوانین دادگاه هزار دلار جریمه کرد.

قاضی همچنین به ترامپ دستور داد تا این بیانیه‌ها را در اولین فرصت از حساب شبکه‌های مجازی خود حذف کند.

هنگامی که خبرنگاران از ترامپ خواستند در مورد جریمه اظهارنظر کند، ترامپ پاسخی نداد.

دیگر خبرها

  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام