Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز جمعه از سفر قریب‌الوقوع اسماعیل هنیه به روسیه خبر داد. ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ بین الملل آسیای غربی ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، موسی ابومرزوق گفت سفر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به مسکو که به تعویق افتاده است، به زودی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابومرزوق درباره زمان انجام سفر هنیه به مسکو و اینکه آیا پیش‌شرط‌هایی مانع انجام آن شده است؟ اظهار داشت هیچ شرطی از سوی مسکو شده است، بلکه بر عکس، وزارت خارجه روسیه بر موفقیت سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به مسکو علاقه دارد.

وی درباره دلایل تاخیر سفری که قرار بود 15 ژانویه جاری انجام شود، گفت شاید دلایل دیگری برای تعویق باشد، تمایل طرف روسی برای موفقیت این سفر و دستیابی آن به بهترین نتایج در پس تاخیر بود.

ابومرزوق درباره زمان سفر هنیه به مسکو گفت به احتمال زیاد، این سفر در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت حماس از برگزاری دیدار میان هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و ابومازن رئیس جنبش فتح استقبال می‌کند، دیدارهای گروه‌های فلسطینی(به منظور آشتی) در سطح رئیس دفتر سیاسی حماس و رئیس جنبش فتح انجام نشده و ما از برگزاری این دیدارها در چنین سطحی استقبال می‌کنیم.

دومین دیدار هیئت امنیتی مصر با هنیه

خبر دیگر  اینکه هنیه برای دومین بار با هیئت امنیتی مصر که به نوار  غزه سفر کرده است،  دیدار کرد.

بر اساس گزارش فلسطین الیوم، هیئت امنیتی مصر به ریاست سرلشگر ایمن بدیع معاون رئیس سازمان  اطلاعات مصر روز گذشته اولین نشست خود را با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و شماری از رهبران گروه‌های ملی و اسلامی در نوارغزه برگزار کرده بود و امروز جمعه نیز دومین نشست خود را برگزار کرده است. سرلشگر  احمد عبدالخالق مسئول پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر هم در این دیدار حضور داشته است، دیداری که در منزل هنیه در غرب غزه برگزار شده است.

هیئت بلندپایه مصری روز پنجشنبه 20 دی ماه برای بررسی پرونده گذرگاه مرزی رفح به ویژه پس از اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در خارج کردن کارکنانش از این گذرگاه و همچنین به منظور تثبیت آتش‌بس و تلاش‌های آشتی وارد غزه شد.

نشست رهبران حماس با هیئت امنیتی مصر در غزههیئت مصری به غزه می‌رود

نوار  غزه شاهد  ادامه وقت‌کشی اشغالگران صهیونیست در برابر اجرای تفاهمات مربوط به کاهش محاصره نوار غزه که از 12 سال پیش ادامه دارد و نیز ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها به راهپیمایی‌های بازگشت و تجاوزات آنها به ماهیگیران فلسطینی بوده است،‌ علاوه بر آن باید به همراهی و همسویی و هماهنگی کامل تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی در تشدید محاصره نوار  غزه اشاره کرد.

آغاز دومین راهپیمایی بازگشت در سال جدید میلادی در نوار غزه

خبر دیگر اینکه در دومین جمعه راهپیمایی بازگشت در سال جدید میلادی، قشرهای مختلف مردم نوار غزه خود را به مناطق تعیین شده رسانده‌اند که بار دیگر با یورش نظامیان صهیونیست روبرو شده‌اند، رسانه‌های فلسطینی از حمله نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت و استفاده گسترده از گاز اشک آور در این حملات خبر داده‌اند.
انتهای پیام/

 

R7891/P/S8,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نوار غزه اسماعیل هنیه مصر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نوار غزه اسماعیل هنیه مصر نوار غزه اسماعیل هنیه مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که این جنبش یک سری تماس با میانجی‌گران و جناح‌های مقاومت داشته است که بر جدیت و مثبت بودن موضع جنبش قبل از دور کنونی مذاکرات صحه می‌گذارد.

براساس گزارش خبرگزاری سما فلسطین، او افزود: پیش از اعزام هیات به قاهره، جلسات و رایزنی‌های فشرده‌ای را بین داخل و خارج از کشور انجام داده و از مواضع مثبت و منعطف وی با اهمیت تکیه بر اولویت جنبش در توقف تجاوز به فلسطینیان الهام گرفته‌ایم. این یک موقعیت اساسی و منطقی است و پایه و اساس آینده‌ای با ثبات‌تر را می‌گذارد.

هنیه با اشاره به عدم تمایل صهیونیست‌ها برای توقف جنگ و حمله به رفح، پرسید: اگر آتش‌بس اولین نتیجه آن نباشد، معنای توافق چیست؟

هنیه تاکید کرد که جهان به گروگان یک دولت افراطی تبدیل شده است که مشکلات و جنایات زیادی در غزه دارد و رئیس آن می‌خواهد برای ادامه تجاوز و گسترش دایره درگیری توجیهات دائمی ابداع و تلاش‌های میانجی‌ها و طرف‌های مختلف را خراب کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: آمریکا که این اشغالگران را پوشش داده است، به جای در اختیار گذاشتن سلاح‌های تخریبی و کشتتر جمعی، باید جلوی آن را بگیرد.

هنیه بار دیگر تاکید کرد که جنبش همچنان مشتاق دستیابی به یک توافق جامع و بهم پیوسته است که به تجاوز پایان می‌دهد، عقب نشینی ارتش صهیونیستی را تضمین می‌کند و به یک توافق جدی مبادله اسرا دست می‌یابد.

دیروز شنبه هیاتی از جنبش حماس و مقامات قطری و آمریکایی برای شرکت در مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا وارد قاهره پایتخت مصر شدند در مقابل، رژیم صهیونیستی از اعزام هیات خود خودداری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • هنیه: حماس خواهان رسیدن به یک توافق جامع است
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • توافق میان حماس و اسرائیل قریب‌الوقوع است
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است