Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، دکتر مسعود نامجو، در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس، سوء ظن را به مثابه یک غده سرطانی در بدن دانست و گفت: روان پریشی و بروز افکار منفی نسبت به همسر در صورتی که هیچ علائم و نشانه ای در این راستا وجود نداشته باشد به مثابه یک غده سرطانی است که اگر درمان و کنترل نشود باعث از بین رفتن شاکله خانواده می شود، از این رو حتما باید توسط متخصص اعصاب و روان تحت درمان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سوء ظن هایی از این دست را نوعی بیمار تلقی کرد و افزود: اگر همسر شما بدون دلیل سوء ظن دارد نشانه این است که به طور غیرمستقیم دچار عدم اعتماد به نفس می باشد و به صراحت اعلام می‌کند که من آدم قابلی نیستم و در نتیجه شایسته وفاداری نخواهم بود.
این متخصص اعصاب و روان تصریح کرد: بر اساس این استدلال، فرد یک بیمار تلقی می‌شود.
نامجو، برخی از سوء ظن‌ها را ناشی از بیماری درونی افراد دانست و گفت: متاسفانه این نوع طرز تفکر در بسیاری از خانواده‌ها وجود دارد اما کمتر زوجی برای حل مشکلات خود به ما مراجعه می‌کنند در بسیاری از موارد این نوع شک و سوء ظن ممکن است ناشی از یک نوع اختلال روانی در فرد باشد که اینگونه بروز داده می شود که باید توسط متخصص اعصاب و روان ریشه یابی و درمان شود.
این متخصص اعصاب و روان، پرخاشگری و بگو مگوهای بدون منطق را از آثار این معضل بر شمرد و تاکید کرد: پرخاشگری در درجه اول ممکن است بعد از سوء ظن‌های بسیار در خانواده‌ها رخ دهد و آنقدر تعداد پرخاشگری‌ها رو به فزونی می‌رود که کم کم به یک اختلال جدی در خانه تبدیل می‌شود .
وی ، وظیفه همسر در قبال سوء ظن‌های بی مورد را بسیار مهم دانست و گفت: در درجه اول تنها کسی که می‌تواند به طرف مقابل که دچار سوء ظن‌های بی مورد شده است کمک کند همسر او است و باید به گونه ای رفتار کند که ذره ای احساس شک را در خانه یا بیرون از خانه به جای نگذارد و با احساس عمیق عاطفی خودش را به همسرش نزدیک تر کند تا طرف مقابل احساس امنیت بیشتری پیدا کرده و در این مرحله بهتر است که بیان احساسات با زبان واقعی صورت گیرد.
گفتگو: حامد کوماهی /طنین یاس

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۳۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین کار معلم تبیین حقیقت در کنار علم و دانایی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی بعدازظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از سفیران معروف استان افزود: معلم جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و این جایگاه مربوط به اولیا الهی است.

وی بیان داشت: معلم چراغ راهی است برای دانش آموزان که انسان‌ها را از ظلمات به نور هدایت می‌کند.

حسینی تصریح کرد: معلمان، افسران جهاد تبیین در جامعه بوده و رسیدگی به امور فرهنگی و تربیتی دانش آموزان رسالت بزرگی است که بر دوش آنها است.

کد خبر 6097529

دیگر خبرها

  • داروین نونیز اعصاب ندارد؛ مهاجم لیورپول به خودی هم رحم نکرد! / عکس
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم
  • با بردن پرسپولیس به هواداران استقلال هدیه می‌دهیم
  • ۷ چیزی که فقط افرادی که در خانواده ای با روابط سمی بزرگ شده اند درکشان می کنند
  • مارینوس و گل‌گهر بردن را فراموش کردند!
  • مهمترین کار معلم تبیین حقیقت در کنار علم و دانایی است
  • فقط افرادی که در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اند این ۷ مورد را درک می‌کنند
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • چهره اصلاح‌طلب مشغول لذت بردن از هوای دلچسب تهران است | تصویر