Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ، نه تنها رئیس پیشین اف‌بی‌آی را حقه‌باز توصیف کرد، بلکه دیگر مقامات این سازمان امنیتی آمریکا را فاسد خوانده و از اخراج آن‌ها دفاع کرد. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به گزارش نیویورک‌تایمز درباره شرایط آغاز تحقیقات در خصوص دخالت روسیه، بار دیگر به این نشریه مشهور آمریکایی حمله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در سلسله‌پیام‌هایی توئیتری نوشت:

وای خدای من، همین الان از طریق نیویورک‌تایمزِ ناکام فهمیدم که سران فاسد پیشین اف‌بی‌آی، که تقریبا تمامی آن‌ها به برخی دلایل بسیار بَد اخراج شده و با به کناره‌گیری وادار شده‌اند، تحقیقاتی را درباره من آغاز کرده‌اند، [آن‌هم] بدون هیچ دلیل یا مدرکی، پس از آنکه جیمز کومی دروغگو را اخراج کردم، یک کار غیراخلاقی تمام عیار!

... چیزهای جالبی درباره جیمز کومی. همگان خواهان اخراج وی بودند، هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها. پس از تحقیقات دستکاری‌شده و سنبل‌شده درباره هیلاری کلینتون، در شرایطی که وی در یک آخر هفته‌ای در 4 جولای مورد مصاحبه [بازجویی] قرار گرفت، اما نه ضبط شد و نه سوگند یاد کرد، و در شرایطی که وی [هیلاری] گفت که هیچ چیزی نمی‌داند (یک دروغ) ...

... اف‌بی‌آی به خاطر رهبری ضعیف کومی و شیوه رسیدگی به خرابکاری کلینتون (نیازی به ذکر نقض و سوءاستفاده از قانون از سوی وزارت دادگستری در آن زمان نیست)، در هرج‌و‌مرج کامل بود (به گزارش نیویورک‌پست نگاه کنید). اقدامم در اخراج جمیز کومی روز بزرگی برای آمریکا بود. وی یک افسر حقه‌باز بود ...

پیشتر نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشته بود که اخراج جیمز کومی، رئیس پیشین اف‌بی‌آی از سوی ترامپ در اوایل دوران ریاست جمهوری‌اش از جمله دلایل آغاز تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا بوده است.

نیویورک تایمز: اخراج کومی به تحقیقات اف بی آی درباره همکاری ترامپ با روسیه منجر شد

 

انتهای پیام/

R1016168/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" FBI (اف بی آی) دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا FBI اف بی آی دونالد ترامپ اخبار آمریکا FBI اف بی آی دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه در حال بررسی راه‌هایی هستند تا کشور‌ها را از پدیده دلار زدایی که باعث می‌شود استفاده از دلار را کنار بگذارند، دور شوند.

در حال حاضر، تعدادی از کشور‌ها بطور فعال استفاده از دلار را کنار گذاشته اند.

گفته می‌شود این تلاشی برای مقابله با اقدامات بازار‌های نوظهور کلیدی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا است.

این بحث شامل مجازات‌هایی برای کسانی است که به دنبال تعاملات جایگزین در تجارت دوجانبه با ارز‌هایی غیر از دلار آمریکا هستند. این مجازات‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، هزینه‌های دستکاری ارز و تعرفه‌ها باشد.

در ماه مارس، ترامپ در مورد دلار به CNBC گفت: با بایدن، شما دلار را به عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست در بزرگترین جنگی است که ما تا به حال حضور داشته ایم. من از زمانی که کشور‌ها استفاده از دلار را کاهش می‌دهند متنفرم. من به کشور‌ها اجازه نمی‌دهم استفاده دلار را کاهش دهند. زیرا وقتی این معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.

او همچنین در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت