Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي گفت: تمامي مطالبات چغندرکاران از کارخانه هاي قند استان تا 15 اسفند سال جاري به طور کامل پرداخت مي شود.

به گزارش ايرنا، عبداله فتح اله زاده شامگاه شنبه در يک گفت و گوي خبري در مهاباد اظهار داشت: تاکنون 70 درصد از مطالبه هاي چغندرکاران استان از پنج کارخانه قند استان پرداخت شده و مابقي آن نيز برابر تمهيدات بعمل آمده در کميته ساماندهي اين محصول تا پيش از پايان امسال پرداخت مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه بيشترين ميزان چغندر توسط کارخانه قند اروميه خريداري شده، افزود: قيمت چغندرقند بهاره با عيار 16 درصد حدود سه هزار و 122 ريال از بابت هر کيلوگرم با احتساب کرايه حمل و نقل است.
وي همچنين با بيان اينکه ناظران فني در سطح کارخانجات قند بر ميزان عيارسنجي محصول نظارت دقيقي دارند، ادامه داد: آذربايجان غربي به لحاظ سطح زير کشت، توليد در واحد سطح و ميزان درصد عيار قند در کشور داراي رتبه نخست کشوري است.
فتح اله زاده بيان کرد: چغندرقند يکي از محصولات اساسي و ماده اوليه صنايع قند و شکر استان بوده و از لحاظ اقتصادي و اشتغالزايي از اهميت ويژه اي برخوردار است؛ بطوريکه اين استان با دارا بودن پنج کارخانه قند، نقش عمده اي در توليد شکر و خودکفايي کشور در تامين اين محصول و جلوگيري از خروج ارز از کشور را دارد.
وي گفت: با اجراي طرح هاي حمايتي از کشاورزان استان و اختصاص نامحدود تسهيلات بانکي در قالب اعتبارات خط ويژه مکانيزاسيون و برنامه هاي ترويجي هم اکنون بيش از 85 درصد مراحل توليد چغندرقند در استان به صورت مکانيزه انجام مي شود که نقش مهمي در کاهش ضايعات و قيمت تمام شده محصول دارد.
فتح اله زاده با اشاره به اينکه براي اولين بار در سال جاري کشت نشائي چغندرقند در سطح 12 هکتار در حوضه آبريز درياچه اروميه انجام گرفت، گفت: در سال زراعي جاري نيز اين عمليات در سطح 200 هکتار از اراضي استان اجرا مي شود.
وي با بيان اينکه اين اقدام با هدف صرفه جويي در مصرف آب در مزارع چغندرقند اجرايي شده، اضافه کرد: در اين شيوه کشت، تعداد دفعات آبياري پنج تا 6 نوبت در زراعت چغندرقند کاهش مي يابد و به صرفه جويي 50 درصدي در مصرف آب منجر مي‌شود.
به گزارش ايرنا و بر اساس برنامه هاي ستاد احياي درياچه اروميه در بخش کشاورزي و اجراي الگوي کشت در حوضه آبريز درياچه اروميه، در سال زراعي گذشته 30 هزار و 652 هکتار از اراضي استان زير کشت اين محصول رفته بود که 17 درصد کمتر از سال قبل از آن است.
ميزان توليد اين محصول در سال گذشته 2 ميليون و 390 هزار تن بود که پيش بيني مي شود امسال به 2 ميليون تن کاهش يابد.
چغندرقند به دليل مصرف بالاي آب يکي از محصولات کشاورزي نامناسب کشت شده در حوضه آبريز درياچه اروميه است که با وجود اين امر، کشاورزان هنوز اصرار به کشت اين محصول دارند.
6185/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت سه تن در سانحه رانندگی محور ارومیه - سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت : در محور ارومیه _ سلماس  ( روبروی سیلو روستای کریم آباد) دو دستگاه سواری پژو پارس و پژو SLX باهم برخورد و از جاده منحرف و واژگون شدند.

 محبوبی  افزود: نجاتگران پایگاه امداد و نجات چند منظوره واکنش سریع هلال احمر استان بلافاصله با خودروی نجات و آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی در پایان گفت :این حادثه ۳ مصدوم داشت که مصدومین بعد از رهاسازی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی، به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

 

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • مصدومیت سه تن در سانحه رانندگی محور ارومیه - سلماس
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته