Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@05:07:53 GMT

طرز تهیه ترشی هویج

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۱۵۹۶

طرز تهیه ترشی هویج

مواد لازم برای ترشی هویج:

هویج: ۱ کیلو
پیاز سفید بزرگ: ۱/۲
آب: ۲ فنجان
سرکه سیب: ۲ فنجان
شکر: ۲ فنجان
دانه خردل: ۱ قاشق چایخوری
تخم کرفس: ۱ قاشق چایخوری
تخم گشنیز: ۱ قاشق چایخوری
زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری
زنجبیل تازه: ریزخردشده ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک: ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

۱. هویج‌ها را بشویید. پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیاز را نیز پوست بکنید و بصورت برش‌های نازک خرد کنید.

۲. یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوش بیاید. سپس هویج‌های خرد شده را داخل آن بریزید و حدود ۵ دقیقه هویج را بپزید تا کمی نرم شوند. دقت داشته باشید که قرار نیست هویج‌ها کاملا پخته و نرم شوند، همینکه کمی نرم شوند کافیست. بهتر است حالت تردی هویج حفظ شود. هویج‌ها را آبکشی کنید و در یک کاسه یا قابلمه بزرگ بریزید. پیاز‌های خردشده را اضافه کنید و ظرف را کنار بگذارید.

۳. باقیمانده مواد، یعنی سرکه سیب، دو فنجان آب، شکر، دانه خردل، تخم کرفس، تخم گشنیز، زردچوبه، زنجبیل و نمک را داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. زمانیکه به جوش آمد حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بجوشد.

۴. هرازچندگاهی آن را هم بزنید تا شکر کاملا حل بشود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و مایع را بصورت داغ روی هویج و پیاز بریزید.

۵. چند دقیقه صبر کنید تا مایع کمی خنک شود و به دمای محیط برسد. سپس هویج‌ها و مایع را در ۴ الی ۵ شیشه بریزید. در شیشه‌ها را محکم ببندید و داخل یخچال قرار دهید. ترشی هویج بعد از ۲-۳ روز جا می‌افتد. این ترشی بدلیل استفاده از تخم گشنیز، تخم کرفس و زنجبیل عطر و طعم خاص و فوق العاده‌ای دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی ترشی ترشی هویج هویج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: ۲۲ هزار سند در شهرداری قم موجود است که در سال ۱۴۰۲ از این تعداد، سه هزار سند کاداستری تهیه شد.

مهرداد توکلی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری قم در حوزه املاک و دارایی‌های غیر نقدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ اداره املاک شهرداری قم توانست بانک اطلاعات املاک را به‌روزرسانی کند.

وی افزود: اتفاق خوب دیگری که با همراهی اداره کل ثبت اسناد استان انجام شد، تهیه اسناد کاداستر برای املاک شهرداری قم بود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم اضافه کرد: با این همکاری نزدیک، تمام اسنادی که در بایگانی شهرداری به شکل دفترچه‌ای، قولنامه ای یا تک برگ بود همه به سمت کاداستر شدن حرکت کردند و سه هزار سند شهرداری قم به این شکل درآمد.

توکلی مقدم ادامه داد: در مجموع ۲۲ هزار سند در شهرداری قم موجود است که برخی از آنها اسنادی است که تملک شده و به خیابان یا دیگر کاربری‌ها تبدیل شده و برخی دیگر دارایی‌های شهرداری قم است که سه هزار سند در سال ۱۴۰۳ به صورت کاداستر و تک برگ درآمد.

وی ادامه داد: از این اسناد هیچ سوءاستفاده و تقلبی حتی با وجود برگ فیزیکی اش امکان پذیر نیست و این موضوع برای شهرداری قم مزیت‌های فراوانی دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به تملک ۳۸۳ ملک در سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل املاک شهرداری قم اظهار کرد: این املاک به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، ۹۲ درصد بودجه شهرداری قم در این زمینه را محقق کردند.

توکلی مقدم با اشاره به برگزاری ۷۱ جلسه کمیته تملک شهرداری قم گفت: این کمیته در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هزار مصوبه داشته است. همچنین ۵۲ جلسه کمیسیون پیشنهادات برای بررسی حدود ۴۸۷ پرونده برگزار شده است.

وی افزود: در اثر اقداماتی که انجام شد، ۱۴۶ هزار متر مربع به متراژ املاک شهرداری چه در سطح خیابان‌ها و معابر و همچنین در حوزه دارایی‌های غیر نقدی اضافه شدشود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به عملکرد این معاونت در دعوت از مالکان اراضی بزرگ برای انجام توافق ماده ۱۰۱ با شهرداری قم گفت: ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها ظرفیتی برای شهرداری ایجاد می‌کند که در تفکیک اراضی خام، حدود ۵۰ درصد سهم شهرداری حاصل شود که بخشی به شوارع اختصاص یافته و بخش دیگر برای تحقق کاربری‌های شهرداری و به عنوان املاک و دارایی‌های غیر نقدی محسوب می‌شود.

توکلی مقدم افزود: در این موضوع ۱۴ جلسه کمیته مشورتی برگزار و حدود ۴۰۰ مورد تصمیم گیری انجام شد.

وی تعداد پرونده‌های منجر به تائید نقشه در حوزه ماده ۱۰۱ را ۲۵۶ مورد دانست و گفت: در این زمینه ۱۶۳۰ سند به مساحت ۱۴۶ هزار متر مربع صادر شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به تشکیل کمیته ارتقای منابع و ایجاد ارزش افزوده برای املاک شهرداری قم به میزان هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ اضافه کرد: ساماندهی بایگانی فیزیکی املاک و اسکن پرونده‌های فیزیکی به میزان ۴۰۰ هزار برگ در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت.

کد خبر 747620

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!