Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایرنا یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا امروز 23 دی ماه در نشست روسای دانشگاه‌ها با استاندار همدان اظهار کرد: فعال سازی دانشگاه دی هشت قطعی شده و قبل از مهرماه سال آینده نسبت به ثبت نام اقدام می شود.
وی اضافه کرد: مکاتبه لازم با کشورهای بزرگ اسلامی مالزی، اندونزی، پاکستان، نیجریه، ترکیه، مصر و بنگلادش برای بورسیه دانشجو در همدان اقدام شده و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی فر بیان کرد: افزایش دانشجویان خارجی یکی از مهمترین رویکردهای دانشگاهی استان همدان است.
استاندار همدان نیز با تاکید بر توجه جدی به دانشگاه بین المللی دی هشت گفت: از تمام ظرفیت های دانشگاهی استان در افزایش جذب دانشجویان خارجی باید استفاده شود.
سیدسعید شاهرخی افزود: تاسیس دانشگاه بین المللی دی هشت یکی از مهمترین برنامه های حوزه علمی و دانشگاهی استان همدان است.
وی خاطرنشان کرد: سایر دانشگاه ها نیز همانند دانشگاه بوعلی سینا باید پیگیری لازم در جذب دانشجوی خارجی را داشته باشند.
سال گذشته سران دُوَل کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی دی هشت برای ایجاد یک دانشگاه بین المللی هم پیمان شدند.
تقویت همکاری های علمی و فناوری میان دولت های عضو مهمترین هدفی بود که آنها از تاسیس این دانشگاه دنبال کرده و در چشم اندازی گسترده تر در پی تحقق همزیستی مسالمت آمیز میان مذاهب، صلح، سعادت و آزادی ملت ها بودند.
بر اساس این پیمان نامه کشور ایران، شهر همدان و دانشگاه بوعلی سینا به عنوان مقر اصلی دانشگاه بین المللی دی هشت برگزیده شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: دانشگاه بوعلی سینا همدان ایکنا دانشگاه دی 8

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه در یک فضای صمیمی و دوستانه با هدف گفتگو و تبادل نظر پیرامون مهمترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی بویژه در تصویر سازی واقعگرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسایل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت آیت الله رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنش‌گری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سوالات حاضران پاسخ گفت.

کد خبر 6091501 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس | ببینید