Web Analytics Made Easy - Statcounter

پالایشگاه اصفهان در سال ۱۳۵۸ با حق‌آبه ۱۰ میلیون مترمکعب در سال از رودخانه زاینده‌رود در محل درچه فعالیتش را آغاز کرد و در طول این سال‌ها، این حق‌آبه تخصیص می‌یافت، اما به‌نظر می‌رسد خشک شدن زاینده‌رود، دامن این پالایشگاه را هم گرفته و اکنون با چالش کمبود آب مواجه است.

به گزارش ایسنا، پالایشگاه اصفهان درحال حاضر منبع اصلی تامین آب را از دست داده است؛ سهم مصرفی پالایشگاه از آب زاینده‌رود، ۸ میلیون مترمکعب یعنی کمتر از یک درصد بود، اما طبق آخرین آمار امسال که وضعیت بحرانی شد، به حدود ۴۰۰ هزار مترمکعب کاهش یافت، زیرا اولویت اصلی، تامین آب شرب شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، مرتضی ابراهیمی - مدیرعامل پالایشگاه اصفهان - در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که مشکل آب در سراسر ایران وجود دارد، افزود: مبنای ساخت پالایشگاه اصفهان این بود که آب را از زاینده‌رود بگیرد و آب این پالایشگاه از این طریق تامین شود، درحال حاضر که فعلا زاینده‌رود بی‌آب است، با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی درباره اقدامات انجام شده برای حل چالش کم‌آبی توضیح داد: اقدامی که برای حل این مشکل در شرف راه‌اندازی است، این است که در تاریخ ۲۲ بهمن‌ماه، واحدی به بهره‌برداری می‌رسد و آب خاکستری که آب فاضلاب شاهین‌شهر یکی از شهرهای نزدیک اصفهان تصفیه شده و به پالایشگاه منتقل می‌شود.

او در ادامه درباره ارتقای کیفیت محصولات پالایشگاه اصفهان گفت: برای تبدیل نفت کوره به محصولات ارزشمندتر، به سرمایه حدود دو میلیارد یورویی نیاز است. در این راستا با شرکت دایلم کره جنوبی قرارداد امضا کرده بودیم که فعلا قرارداد را ترک کردند و به‌دنبال شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری یا سرمایه‌گذاری‌های مشترک هستیم تا سرمایه مورد نیاز تامین شود.

بر اساس این گزارش، چندی پیش، لطفعلی چاوشی - مدیرعامل سابق پالایشگاه اصفهان - با تاکید بر این‌که کمبود آب از موضوعات جدی پالایشگاه اصفهان است، به ایسنا گفته بود: پالایشگاه اصفهان در سال ۱۳۹۲ به‌عنوان نخستین شرکت در استان، قرارداد استفاده از پساب فاضلاب را منعقد کرد، با این حال، از سال ۱۳۹۱ به‌صورت مقطعی منبع تامین آب از زاینده‌رود را از دست دادیم و حتی از سال گذشته تاکنون حتی قطره‌ای آب از این محل دریافت نکرده‌ایم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پالایشگاه اصفهان زاینده رود بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ به گفته مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان با محوریت کارخانه عظیم و تاریخی ریسباف در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نمایشگاه ایران اکسپو به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شد.
امیر کرم‌زاده، مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف را یکی از مهمترین و زیباترین بنا‌های صنعتی و تاریخی کشور معرفی کرد وافزود: مقرر است این کارخانه به موزه بزرگ اصفهان تبدیل شود.
نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ درتهران بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری به‌منظور نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازار‌های بین‌المللی است که در این دوره از نمایشگاه، غرفه اصفهان به معرفی توانمندی‌های صادراتی استان با رویکرد و ارائه زنجیره ارزش‌های راهبردی به‌ویژه در بخش گردشگری و صنایع دستی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرداخت.
دراین رویداد همچنین بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری به‌ویژه ۱۲ طرح برتر گردشگری در غرفه اصفهان معرفی شد.
روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌های توسعه گردشگری با ۶ استان تهران، یزد، فارس، کرمان، قم و خراسان رضوی به‌منظور تعامل و همفکری بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان‌ها در این نمایشگاه منعقد شد.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد