Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صدوا وسیما؛ علی سیدزاده مدیر کل­ خدمات مشترکان آبفا با اشاره به تدوین برنامه سه ساله تا پایان ۱۴۰۰ برای مقابله با تنش آبی اظهار کرد: با وجود بارندگی‌های مناسب پاییز امسال نسبت به سال گذشته، اما همچنان ذخایر سد‌ها نسبت به سال گذشته از حجم کمتری برخوردار است که البته این کمبود در استان‌های مرکزی، ​جنوب شرق و شمال شرق کشور به دلیل وضعیت نامناسب بارش‌ها بیشتر احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش هدر رفت آب در شبکه را از جمله برنامه‌های تدوین شده دانست و گفت: اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده، استانداردسازی شبکه‌های فرسوده و نشت یابی در شبکه‌های توزیع از جمله راه کار‌های کاهش هدر رفت است.

بیشتر بخوانید: ۹۹.۴۸ درصد جمعیت شهر‌ها تحت پوشش شبکه آب‌رسانی/ طول شبکه توزیع آب از مرز ۱۵۵ هزار کیلومتر گذشت

مدیر کل­ خدمات مشترکان ادامه داد: هم اکنون هدررفت آب در شبکه‌های توزیع ۲۵ درصد است که این حجم بیش از ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت مالی به شرکت‌های آب و فاضلاب وارد می‌کند.

با اشاره به تدوین برنامه سه ساله تا پایان ۱۴۰۰ برای مقابله با تنش آبی افزود: با وجود بارندگی‌های مناسب پاییز امسال نسبت به سال گذشته، اما همچنان ذخایر سد‌ها نسبت به سال گذشته از حجم کمتری برخوردار است که البته این کمبود در استان‌های مرکزی، ​جنوب شرق و شمال شرق کشور به دلیل وضعیت نامناسب بارش‌ها بیشتر احساس می‌شود.

وی کاهش هدررفت آب در شبکه را از جمله برنامه‌های تدوین شده دانست و گفت: اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده، استاندارسازی شبکه‌های فرسوده و نشت یابی در شبکه‌های توزیع از جمله راه کار‌های کاهش هدررفت است.

مدیر کل­ مدیریت مصرف خدمات مشترکان و کاهش هدررفت شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: هم اکنون هدررفت آب در شبکه‌های توزیع ۲۵ درصد است که این حجم بیش از ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت مالی به شرکت‌های آب و فاضلاب وارد می‌کند.

انتهای پیام/

هدررفت آب در شبکه‌های توزیع ۲۵ درصد است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز

مختاری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: در راستای طرح سلامت نوروزی در شهرستان مهریز بیش از ۲۶ تن کالای غیرمجاز سلامت محور در مهریز معدوم شد.

وی ادامه داد: ۲۳ تن محموله خیارشور غیرمجاز توسط مأموران ایست بازرسی شهید مدنی مهریز توقیف شده و مابقی توسط کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مهریز از سطح مغازه و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی جمع آوری و معدوم شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز نیز از صاحبان شرکت‌های پخش و همچنین اصناف تهیه و توزیع مواد غذایی خواست با رعایت اصول نگهداری و انبارداری صحیح از فساد مواد غذایی جلوگیری کرده و به تامین امنیت غذایی که نتیجه تلاش تولید کنندگان است، کمک کنند.

 وی از شهروندان خواست در هنگام خرید موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو و همچنین تاریخ تولید و انقضا محصولات غذایی، توجه ویژه داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی