Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@20:44:21 GMT

جشنواره «هشت» برگزیدگانش را شناخت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۱۰۵۹

جشنواره «هشت» برگزیدگانش را شناخت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آیین اختتامیه دومین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» عصر روز گذشته (دوشنبه ۲۴ دی ساعت) در گالری شماره یک فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این مراسم که شخصیت‌های فرهنگی و هنری و جمعی از عکاسان حضور داشتند، نمایشگاه آثار منتخب دومین جشنواره عکس «هشت»‌ افتتاح شد و از برگزیدگان جشنواره که توسط هیأت داوران شامل سیف‌الله صمدیان، اسماعیل عباسی و کیارنگ علایی انتخاب شده بودند، تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، محمدصالح شریفی، نسترن فرجاد پزشک و محمدحسین صفایی به ترتیب رتبه‌‌های اول تا سوم را کسب کردند. همچنین از علی شهسواری، مرتضی جابریان اصل، مهلا جلیلی و محمدمهدی ورال با اعطای کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس تقدیر به عمل آمد. ۴ عکاس دیگر هم با آرای مردمی و بر اساس بازخورد عکس‌هایشان در فضای مجازی تقدیر خواهند شد.

در بخش دیگری از این مراسم، کتاب‌های عکس دوره اول و دوم جشنواره «هشت» با مقدمه‌ای از محمودرضا برازش، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنر امام رضا (ع) و هادی مظفری، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رونمایی شد. کتاب نخستین جشنواره عکس «هشت» شامل ۷۹ قطعه عکس و کتاب دوره دوم این جشنواره شامل ۶۴ قطعه عکس در قطع خشتی است.

همزمان با دومین نمایشگاه عکس «هشت»،‌ تعدادی از آثار منتخب دوره‌های گذشته جشنواره عکس خانه دوست در گالری‌های شماره ۲ و ۳ فرهنگسرای ارسباران به نمایش در آمده است که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.

این نمایشگاه‌ها تا روز شنبه ۲۹ بهمن میزبان هنردوستان است. علاقه‌مندان برای حضور در افتتاحیه نمایشگاه یا بازدید از آن می‌توانند به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند. ساعت بازدید از نمایشگاه ۱۰ تا ۲۰ (پنجشنبه ۱۰ تا ۱۶) بوده و گالری روزهای جمعه تعطیل است.

جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» با دبیری وجیه‌اله شیرمحمدی به همت نقش رویای بهشت و با حمایت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، سازمان فضای مجازی سراج و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://royayebehesht.ir مراجعه کنند.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام رضا پزشک فرهنگ و هنر فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه، افزود: در این نمایشگاه ۹۵ غرفه از ۱۵ استان شامل زنجان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قزوین، گیلان، کردستان، فارس، کرمانشاه، البزر، یزد، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان برپا شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،سید رضا قندیلی، مهمترین هدف برگزاری جشنواره ملی اقوام را معرفی و بیان اصالت‌های اقوام ایرانی، تقویت و معرفی هویت ایرانی و اسلامی، تقویت همگرایی ملی و معرفی توانمندی‌های اقوام ایرانی ذکر کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌های موجب می‌شود تا به پیشینه و تاریخ غنی و مؤثر کشورمان برگردیم و فرهنگ و هویت خودمان را در میان نسل جوان تقویت کنیم.

این مسوول با بیان اینکه این نمایشگاه در زنجان به مدت ۶ روز برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی از امروز تا ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان زنجان برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.


دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد