Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین فرهنگ در جمع ششمین کاروان بیست و دومین طرح ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت گفت: رفتار ما در زندگی مشترک باید به گونه‎ای باشد که اعتبار ما را در پیشگاه همسر و فرزندان بالا ببرد و بواسطه این اعتبار بتوانیم به آسانی محبت خانواده را جلب کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد ازدواج دانشجویی، دکتر شاهین فرهنگ استاد برجسته علم روانشناسی در ویژه برنامه آشیانه از مجموعه برنامه‎های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفرتابهشت گفت: یکسری قانون‎هایی در زندگی مشترک وجود دارد که مانند ریشه عمل می‎کنند و با رعایت کردن آن‌ها می‎توانیم به زندگی مشترکمان روح زنده بودن و عشق را تزریق کنیم و آن را همیشه شاداب و سرزنده نگه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رفتار ما در زندگی مشترک باید به گونه‎ای باشد که اعتبار ما را در پیشگاه همسر و فرزندان بالا ببرد و بواسطه این اعتبار بتوانیم به آسانی محبت خانواده را جلب کنیم.

این جانباز و رزمنده دفاع مقدس ضمن اشاره به روش‎های افزایش اعتبار در زندگی مشترک گفت: انجام کار خاص برای همسر از جمله گذاشتن یک یادداشت عاشقانه یا یک رفتار خلاقانه که می‎تواند ذوق و محبت همسرتان را برانگیزد، می‎تواند شما را در جهت افزایش اعتبار در زندگی مشترک سوق دهد. همچنین پیشواز و بدرقه مرد از جمله اصولی‎ست که اگر توسط زنان رعایت شود خیلی از مشکلات و دلسردی‎ها کنار می‎رود وباعث بروز ظرفیت‎های عاطفی مرد می‎شود.

وی در تأکید بر ضرورت آراستگی، روایت معروف پیامبر را یادآورشد و گفت: پیامبر همواره به مردان قوم خود توصیه می‎کردند که به زیبایی و آراستگی خود مقید باشید تا همسرانتان به شما خیانت نکنند. در واقع توجه به آراستگی از جانب زوجین باعث می‎شود که زن ومرد به محرک‎های بیرونی توجه نداشته باشند و از راه توجه به آراستگی خودشان برای خود اعتبار بخرند.

این روانشناس عذرخواهی کردن از همسر را به عنوان یکی دیگر از فاکتور‌های افزایش اعتبارعنوان کرد و افزود: مقاومت کردن در برابر عذرخواهی عواقب خطرناکی من جمله آزردگی طرف مقابلمان را در پی دارد. وقتی یکی از زوجین در مرحله آزردگی قرار می‎گیرد، در ابتدا از مراودات جنسی خود داری می‎کند. بعد از مرحله آزردگی، مرحله ترد کردن اتفاق می‎افتد و روابط زناشویی به صفر می‎رسد و در انتها باید زوجین منتظر مرحله سرکوب باشند که در آن شخص خود و خواسته‎هایش را زیر پا می‎گذارد و در این مرحله شخص ظاهرا در زندگی مشترک زندگی می‎کند و طلاق عاطفی اتفاق می‎افتد.

شاهین فرهنگ در بخش پایانی سخنرانی خود درباره اولویت مهم زندگی هر فرد سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: باید همیشه اولویت زندگیمان عشق باشد نه کار و موقعیت اجتماعی یا هر چیز دیگر، فقط در این صورت است که می‎توانیم با خیالی آسوده عزیزترین آدم زندگیمان را داخل متن زندگی نگه داریم و او را به حاشیه نبریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شاهین فرهنگ زندگی مشترک زوج های دانشجویی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد

حسینعلی رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر طرح «زندگی با آیه‌ها» را فرصتی برای ترویج و تبیین آموزه‌های قرآن کریم در جامعه دانست و اظهار کرد: این طرح با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم با هدف ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی آغاز شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان آستارا نیز پیگیری شد و به حول و قوه الهی با اهتمام همه آحاد مردم و مجموعه ها و نهادها در ۴ مرحله رقم خورد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این طرح در ماه مبارک رمضان اقدامات خوبی انجام شد و از ظرفیت صداوسیما، فضای مجازی، شبکه مبلغان به ویژه جلسات جزء خوانی قرآن کریم برای به سمع و نظر رساندن قرآن به مردم استفاده شد بطوریکه که حدود ۵۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان آستارا پای درس قرآن نشستند.

حجت الاسلام رضا زاده با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح مسطورا در شهرستان آستارا گفت: مرحله سوم با برگزاری آزمون نهایی طرح مسطورا پس از اعلام عمومی در سطح شهرستان در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با حضور ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم شامل دانش آموزان، روحانیون، کارمندان، بازاریان، معلمان و… با هدف یادآوری آیات فوق و تجلیل از برترین شرکت کنندگان در طرح فوق برگزار شد که پس از اعلام نتایج با هدایای نفیس از آنها قدردانی خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر نیز در مسابقات سراسری این طرح شرکت کردند، افزود: حدود ۱۰۰۰ نفر در شهرستان حافظ این ۳۰ آیه بودند.

وی از اجرای مرحله چهارم این مرحله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مرحله چهارم این طرح با هدف آشنایی بیشتر کنشگران قرآنی با بحث آموزه های قرآن برای زندگی است که با ایجاد نظام اندیشه‌ای و فکری و کنشگری در زمینه تعلیم کتاب براساس کتاب طرح کلی و عمل به قرآن با برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین برگزار می شود.

حجت‌الاسلام رضازاده گفتمان سازی قرآنی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآن کریم به باورها، اندیشه‌ها و رفتارهای عملی بین همه اقشار مردم را از نتایج اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در شهرستان آستارا دانست و گفت: قطعاً این طرح می تواند زمینه‌ساز ایجاد جامعه قرآنی در کشور باشد.

کد خبر 6092510

دیگر خبرها

  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات