Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ وهنر خبرگزاری تقریب، حسن خلیل‌آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن تاریخی زیادی در محدوده بازار تهران داریم، گفت: باید به این ساختمان‌ها از دو بُعد میراث و ایمنی نگاه کنیم بیشتر مالکان این بناها علاقه‌مند نیستند که بنای خود را حفظ کنند چرا که برایشان اقتصادی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید شرایطی فراهم کنیم که این ملک‌ها برای مالکان اقتصادی باشد و کمتر به فکر تخریب و نوسازی این بناهای تاریخی باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بسیار بر روی این بناهای تاریخی حساس شده است، گفت: به هیچ عنوان مجوز تخریب و نوسازی به این بناهای تاریخی داده نمی‌شود ولی مالکان این بناها به شکل‌های مختلف ساختمان را تخریب می‌کنند تا بتوانند مجوزهای لازم را اخذ کنند. 

خلیل‌آبادی اضافه کرد: برخی از این ساختمان‌ها 80 سال پیش ساخته شدند و از نظر ایمنی ضعیف هستند باید با کمک شهرداری و مالکان ایمن‌سازی لازم صورت گیرد. 

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص خرید خانه نیما، گفت: به دنبال تأمین اعتبارات هستیم تا بتوانیم این بنا را خریداری کنیم از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران خواسته‌ایم که بودجه خرید این خانه را فراهم کند. 

به گفته خلیل‌آبادی، امیدواریم که امسال بتوانیم خانه نیما را خریداری کنیم و بعد از بازسازی آن را تبدیل به خانه موزه و یا پاتوق فرهنگی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس قانون مالیات خانه های خالی تا کنون بالغ بر ۳۰ هزار واحد مسکونی بدون سکنه در شهرهای جدید شناسایی شده و به مالکان آنها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن اخطار داده شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید غفوری درباره روند شناسایی خانه های خالی در شهرهای جدید و ارائه آمار این واحدها به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی، شهرهای جدید با قوت جهت عرضه واحدهای مسکونی خالی وارد عمل شدند تا بتوان قیمت ها را دربازار مسکن تعدیل کرد.

وی افزود: با احتکار مسکن برخورد می کنیم و بر اساس قانون، خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت شناسایی خانه های خالی در شهرهای جدید گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار واحد مسکونی خالی در شهرهای جدید شناسایی شده است که به تمام مالکان آنها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن، اخطار داده شده است. محتکران بدانند شهرهای جدید دیگر بهشت آنها نخواهد بود.

غفوری تاکید کرد: تعدادی از مالکان وارد سامانه ملی املاک و اسکان شده و نسبت به تکمیل، تایید و یا تصحیح اطلاعات مالکیت خود و همچنین ساکنان واحدهای شان اقدام کرده اند و برخی دیگر هیچ اقدامی انجام ندادند که پس از پالایش مجدد با داده های دستگاهها، طی دو هفته آینده نهایی شده و توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی معرفی می شوند.

وی با توصیه به دارندگان واحدهای خالی در شهرهای جدید به منظور تعیین تکلیف هرچه سریعتر واحدهای خالی و عرضه  آنها به بازار مسکن گفت: عرضه این واحدها به بازار می تواند قیمت مسکن و اجاره بها را تعدیل کند. همچنین مالکان مشمول مالیات نخواهند شد. اگر این واحدها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیاتی که از این واحدها اخذ خواهد شد به دو برابر می رسد.

غفوری به مالکان و ساکنان شهرهای جدید توصیه کرد: هر چه سریع تر نسبت به خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir اقدام کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عکس/ تخریب بافت تاریخی روستای شیلاندر
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • عرضه روایتی از هشت سال دفاع مقدس در قالب رمان
  • هشدار در دشت تبریز؛ کدام بناهای تاریخی در خطرند؟
  • شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود
  • انفجار و تخریب دو منزل مسکونی در ملایر بر اثر نشت گاز
  • ممانعت از حضور عضو شورای‌شهر در منطقه ۱۷/ شربیانی: این اتفاق رسوایی تاریخی است
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان