Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@04:45:44 GMT

داستان جذاب ترین خوشحالی بعد از گل جام ملت ها

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۹۱۴۸

داستان جذاب ترین خوشحالی بعد از گل جام ملت ها

آور مابیل ستاره 23 ساله تیم ملی استرالیا دومین گلش در جام ملت های آسیا را هم زد و پس از گل به سوریه نیز همان خوشحالی همیشگی را انجام داد اما این بار دلیلش را هم توضیح داد.

به گزارش "ورزش سه"، کمتر پیش آمده در فوتبال استرالیا بازیکنی سیاه پوست حضور داشته باشد. آور مابیل یکی از معدود ستاره های سیه چرده فوتبال استرالیا است که به سطح بالای فوتبال در این کشور رسیده و حالا یکی از مهم ترین مهره های تیم گراهام آرنولد به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با 2 گلی که در بازی با فلسطین و سوریه زد، خود را بهترین گلزن استرالیا در جام ملت ها کرد. اما بیش از آن که فوتبال دوستان آسیایی، به شوت استثنایی این بازیکن دقت کرده باشند، محو شادی گلش شدند و یک سوال را باهم تکرار کردند؛ آور مابیل چرا 3 انگشت خود را در دو طرف صورت و 2 انگشت را در مقابل بینی اش قرار داد؟!

 

 

پسر کنیایی با رنج جنگ سودان

 

آور مابیل یکی از میلیون ها کودکی است که قربانی جنگ های بی سر و ته در جهان شده است. پسری که در کنیا به دنیا آمد و پس از شعله ور شدن آتش جنگ با سودان، به همراه مادرش رنج سفر و خطرهای پناهندگی را بر جان خریدند و راهی کشور استرالیا شدند. از سال های 2006 نوجوانی را به جای این که در کوچه های کنیا سپری کند، در کمپ های پناهندگی استرالیا گذراند اما آن سال ها تمام شدند و آور مابیل قد کشید و به سراغ اهدافش رفت.

 

 

داستانی که نباید طبیعی شود؛ نژادپرستی

 

در حیطه تخصص نیست که بررسی کنیم تمسخر تمایزها امری در ذات انسان است یا ویژگی به وجد آمده پس از به دنیا آمدن. اما این موضوع وجود دارد و البته هیچگاه نباید طبیعی شود. در استرالیا که حالا می توان ادعا کرد جزو کشورهای توسعه یافته جهان است نیز موضوع نژاد پرستی وجود دارد و حداقل آور مابیل یکی از آن هایی است که می تواند این ادعا را تایید کند. او در مدرسه، خیابان و دانشگاه چوب رنگین پوستی خود را خورد و بی آن که تاثیری در این موضوع داشته باشد، توسط -برخی- از اطرافیان تمسخر شد.

 

 

 

او خود را استرالیایی می داند

 

آور مابیل در روزهایی که آتش جنگ در آفریقا شعله ور بود به استرالیا رفت و کشور کانگوروها به او پناه داد. هرچند مشکل نژادپرستی، زندگی سخت در کمپ های پناهندگی و... وجود داشتند اما به هر حال مابیل در این کشور رشد کرد و به جایی رسید که باید انتخاب می کرد بین تیم ملی استرالیا و کنیا، کدام یک را انتخاب می کند و انتخاب او، استرالیا بود. گزینشی منطقی و به زعم خیلی ها درست که در پاسخ به امکاناتی بود که کشور جدیدش از سال 2006 در اختیار او قرار داده بود و البته جوابی بود بر جنگ افروزی سیاست مدارانی که حالا یک ستاره واقعی را از دست داده اند.

 

 

 

دلیل خوشحالی های جالب پس از گل

 

روز گذشته آور مابیل پس از گل دوباره دست هایش را به شکلی خاص روی صورتش گذاشت و این چنین شوت دیدنی اش را جشن گرفت. برای خیلی ها سوال بود که دلیل این شادی منحصر به فرد چیست. مابیل می گوید: خیلی دوست دارم این داستان را توضیح دهم، در واقع من خیلی دوست دارم که همیشه به مردم کمک کنم. خیلی از مردم از مشکلات روانی رنج می برند و آرامش ذهنی ندارند، این یک خوشحالی است برای آوردن سلامت به ذهن ها. شاید خیلی ها چنین مشکلی داشته باشند اما نباید بترسند.

 

افسردگی، بیماری روانی یا هرچیز دیگری که باشد، آن ها فقط نیاز دارند که با کسی صحبت کنند. شما نباید دهانتان را ببندید، شما باید صحبت کنید، این داستان خوشحالی گل من است. من همیشه می خواهم به مردم کمک کنم، البته اگر قبول کنند.

 

 

 

استرالیا جام ملتهای آسیا 2019 تیم ملی استرالیا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استرالیا جام ملتهای آسیا 2019 تیم ملی استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استرِیت‌تایمز، اداره مبارزه با تروریسم استرالیا در جریان چندین یورش در ارتباط با حمله‌های تروریستی اخیر در این کشور، هفت نوجوان و جوان را بازداشت کرد.

مقامات ارشد پلیس ضدتروریسم استرالیا مدعی شده‌اند که احتمالا این «شبکه» در تدارک یک حمله بودند. پس از حمله با سلاح سرد به اسقف اعظم یک کلیسای آشوری در سیدنی استرالیا در ۱۵ آوریل، بیش از ۴۰۰ مامور پلیس در تفتیش ۱۳ نقطه در سیدنی مشارکت داشتند.

در پی حادثه ۱۵ آوریل، یک نوجوان ۱۶ ساله بازداشت شد و حالا پلیس استرالیا مدعی است که اکنون هفت نوجوان دیگر «با انگیزه‌های ایدئولوژیک بخشی از یک شبکه بزرگ‌تر بازداشت شده‌اند.» مار ماری امانوئل، اسقف اعظم کلیسای آشوری سیدنی در جریان حمله اخیر از ناحیه سر و سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفت. پلیس این کشور بلافاصله حادثه را «حمله تروریستی با انگیزه‌های ایدئولوژیک» توصیف کرد.

دِیو هادسون، معاون کمیسر پلیس استرالیا گفته است که پلیس این کشور با نظارت دقیق بر رفتار و زیر نظر گرفتن رفت و آمدها، «به این نتیجه رسیده است که اگر آنها قصد ارتکاب جرمی را داشته باشند، ما قادر به جلوگیری از آن نخواهیم بود و به همین دلیل بازداشت توجیه‌پذیر است.»

پلیس استرالیا اعلام کرده که بازداشت‌شدگان ۱۵ تا ۱۷ سال دارند. کریسی بارِت، کارشناس حوزه مبارزه با تروریسم در پلیس فدرال استرالیا گفته است که این شبکه «ایدئولوژی افراطی خشونت‌آمیزِ مشترکی دارند.»

کد خبر 6087551

دیگر خبرها

  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد / فیلم
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • خوشحالی مردم از آبرسانی به ۷روستای قلندرآباد فریمان
  • یوسین بولت و تکرار خوشحالی معروف جود بلینگام / فیلم
  • خوشحالی بازیکنان اینتر در رختکن پس از قهرمانی و سردادن شعار میلان ما اینجا هستیم / فیلم
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد