Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@05:30:29 GMT

ماهواره «پیام» در اقیانوس هند افتاد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۱۲۹۵

ماهواره «پیام» در اقیانوس هند افتاد

به گزارش جهان نيوز، با اشاره به آخرین وضعیت ماهواره عملیاتی «پیام» متعلق به دانشگاه امیرکبیر که روز گذشته با ماهواره بر بومی «سیمرغ» به فضا پرتاب شد، اظهار داشت: عملکرد فنی ماهواره مطلوب بود و حدود ۶ دقیقه از فضا سیگنال فرستاد که این موضوع نشان داد که ماهواره خوب کار می کند.

وی درباره مکان یابی فعلی ماهواره با توجه به آنکه GPS آن تا آخرین لحظه فعال بود، گفت: با توجه به عدم موفقیت در قرار گرفتن ماهواره در مدار، «پیام» سقوط کرد و در اقیانوس هند افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه امیرکبیر دلیل عدم موفقیت در قرار گرفتن ماهواره در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین را اشکال در نحوه پرتاب عنوان کرد و گفت: پرتابگر در محاسبه سرعت اولیه ای که باید به ماهواره می داد مشکل داشت و ممکن است حتی مربوط به سوخت باشد.

معتمدی با بیان اینکه ماهواره از نظر مسیر پرتاب و پرواز مشکلی نداشت، تاکید کرد: با توجه به دستور روز گذشته وزیر ارتباطات، طراحی و ساخت نمونه بعدی این ماهواره با نام «پیام ۲» را با توجه به دانش فنی که هم اکنون کسب کرده ایم، آغاز کرده و آن را در کمتر از یک سال می سازیم.

به گزارش مهر، ماهواره «پیام» دانشگاه امیرکبیر به عنوان نخستین ماهواره عملیاتی ایران که قرار بود در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گیرد، روز گذشته با ماهواره بر «سیمرغ» به فضا پرتاب شد، اما این پرتاب با موفقیت در جای‌گیری ماهواره در مدار زمین همراه نشد.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سعید تجری، عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر در استان گلستان پیامکی با عنوان «ثبت نام طرح کمک معیشتی دریافت کنید» برای شهروندان گلستانی ارسال می‌شود که این پیامک‌ها حاوی لینک آلوده و جعلی هستند.

وی افزود: از همه شهروندان خواسته می‌شود این موضوع را مورد توجه قرار داده و آن را به نزدیکان خود هشدار دهند و توجهی به پیامک نداشته و لینک را باز نکنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: برخی اوقات گوشی افراد حک می‌شود و این پیامک‌ها از طرف فرد برای همه مخاطبان به صورت ناخودآگاه ارسال می‌شود. افراد توجه داشته باشند پیامی که با عنوان ثبت نام کمک معیشتی برای آنها ارسال شد و حاوی لینک بود صد درصد یقین داشته باشند که کلاهبرداری است.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های دولتی به هیچ عنوان با شماره‌های شخصی پیامک برای افراد ارسال نمی‌کنند، یادآور شد: تمامی این پیام‌ها با شماره ۶۰۳۰ در حال ارسال است.

تجری اظهار کرد: افراد توجه داشته باشند زمانی که پیام برای آنها ارسال می‌شود و ندانسته آن را باز می‌کنند در گام نخست همان پیام برای تمامی مخاطبین گوشی همراه ارسال می‌شود و در مرحله بعدی حساب بانکی فرد در دسترس کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اگر فرد در صورتی که با این صحنه مواجه شد در نخستین گام گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهد تا از ارسال پیامک‌های بیشتر خود داری شود.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: در صورت خالی شدن حساب بانکی باید فرد سریعاً با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا تماس گرفته تا اقدامات لازم توسط همکاران در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های پلیس فتا کشف شد.

کد خبر 6087006

دیگر خبرها

  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد