Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@21:27:15 GMT

ساخت و سازهای حریم رودخانه ولنجک تخریب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۴۸۲۶

ساعت 24- مدیر امور آب تهران بزرگ گفت: بر اساس تکالیف قانونی ساخت و ساز در بستر رودخانه ولنجک ممنوع است و سازه های موجود در حریم و بستر این رودخانه با دستور قضایی تخریب می‌شود.

به‌ گزارش وزارت نیرو، علیرضا نیکنام اظهار داشت: با تلاش اکیپ گشت و بازرسی منابع آبهای سطحی امور منابع آب تهران بزرگ و پس از انجام کارشناسی‌های لازم و با تلاش واحد حقوقی جهت اخذ دستور قضایی موضوع تبصره 4 ذیل ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب از سوی معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 37 تهران و هماهنگی پلیس امنیت تهران، مساحتی حدود 70 متر مربع از بستر و حریم رودخانه ولنجک در شهرستان تهران در قالب یک فقره دستور قضایی آزادسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تصرفات شامل  دیوارسازی بوده که در قالب آزادسازی بستر رودخانه از ید متصرفین و افراد سودجو خارج شد، افزود: بر اساس تکالیف قانونی ساخت و ساز در بستر رودخانه ولنجک ممنوع است و سازه‌های موجود در حریم و بستر این رودخانه با دستور قضایی تخریب می شوند.

نیکنام ادامه داد: افرادی که در نزدیکی حریم و بستر رودخانه‌ها معامله ملکی انجام می‌دهند، حتما پیش از انجام معامله استعلام لازم را از امور آب تهران بزرگ اخذ کنند تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوند و این امور در نقش حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد لازم را به‌عمل خواهد آورد.

وی تاکید کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ولنجک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی زاده عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت سد دز و رهاسازی آب، بر بالا آمدن آب رودخانه دز هشدار داد.

وی ادامه داد: شهروندان به ویژه اهالی روستاهای اهواز و دزفول از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه‌های دز و کارون خودداری کنند.

فرماندار اهواز گفت: با توجه به رهاسازی آب سد دز، به روستاهای حاشیه رودخانه‌ها اطلاع رسانی شده است.

کد خبر 6096546

دیگر خبرها

  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • سوال معنادار عضو زن شورای شهر به حصارکشی پارک لاله | فیلم
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند