Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@14:45:26 GMT

2 شکارچی متخلف در نقده دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۹۳۵۵

2 شکارچی متخلف در نقده دستگیر شدند

اکبر محمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 2 شکارچی متخلف در سایت دیوار اعلام کرده بودند که تعدادی کبک وحشی را به فروش می رسانند که این موضوع توسط دبیر فضای مجازی محیط زیست آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در بررسی ها مشخص شد که این افراد ساکن شهرستان نقده هستند، افزود: با دستور مراجع قضایی و با همکاری نیروی انتظامی محل اختفای آنان شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدیان بیان کرد: از این 2 شکارچی متخلف هشت قطعه کبک و مقداری ادوات و وسایل شکار پرندگان کشف و ضبط شد که با تشکیل پرونده این متخلفان به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
وی یادآور شد: هر گونه خرید و فروش پرندگان و سایر حیوانات حیات وحش در فضای مجازی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به دستگیری فرد دیگری با 222 قطعه کبک در این شهرستان نیز گفت: این فرد نیز بدون داشتن مجوزهای لازم این پرندگان را به صورت خانگی پرورش می داد.
محمدیان افزود: با توجه به اینکه این کبک ها نابالغ بودند و در صورت رهاسازی در طبیعت تلف می شدند، تعهد لازم از این فرد گرفته شده تا پس از بالغ شدن کبک ها با نظارت محیط زیست ان ها را در طبیعت رهاسازی کند.
به گزارش ایرنا کبک از پرندگان زیبا و خوش آوازی است که به علت شکار بی رویه صیادان تعداد آن در بعضی از مناطق کاهش یافته است.
کبک را می توان در کویر، دامنه کوه و صخره مشاهده کرد؛ این پرونده زیبا از گیاهان شامل علف ها و دانه های آنها، برگ گیاهان و میوه بوته ها بر اساس فراوانی و دسترسی فصلی تغذیه می کند.
برخی افراد بنا به عادتی نادرست این پرنده را از طبیعت شکار کرده و سپس در فقس و محیط های خانگی نگهداری می کنند.
3020/6185/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان غربی پرنده حفاظت محیط زیست خرید و فروش طبیعت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد

 میثاق دست‌پاک  بیان کرد: اجرای پویش جمع‌آوری زباله و برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت در شهر بزمان برگزار شد.
 
وی افزود: در واقع در چهارمین روز از هفته سلامت مصادف با روز جهانی زمین پاک با شعار «سرمایه‌گذاری در زمین و توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» اجرای پویش جمع‌آوری زباله در مدارس و برگزاری نمایشگاه نقاشی با حضور نمایندگان اداره محیط‌زیست، مرکز بهداشتی درمانی بزمان و کانون فرهنگی آموزش انجام شد.
 
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده، تصریح کرد: شرکت در چنین پویش‌هایی، باعث سالم نگه‌داشتن محیط‌زیست و ترویج فرهنگ حفظ آن و سلامت افراد می‌شود.
 
 وی به‌ضرورت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای تولید زباله کمتر، کاهش مصرف ظرف پلاستیکی و نیز مدیریت پسماندها برای جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی