Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@19:43:52 GMT

گلریز: در معرض شدیدترین هنرهای مبتذل هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۱۷۸۱

گلریز: در معرض شدیدترین هنرهای مبتذل هستیم

به گزارش جهان نيوز، سومین شب اجراهای محافلی چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج «آوای بیداری» شامگاه چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه، با حضور امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان، در سالن بانک صادرات خرم‌آباد با استقبال پرشور مردم این شهر همراه بود. 
 

 
در ابتدای این مراسم گروه احسان عبدی‌پور نوازنده سورنا با همراهی اعضا با لباس‌های بومی لرستان روی صحنه رفتند و با نواختن ساز سورنا و ضرب، حاضرین در سالن را به وجد در آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سپس گروه هم‌آوایی بین‌المللی الغدیر تهران با اجرای سرود «شوق پرواز» این قطعه را به شهدای دفاع مقدس تقدیم کردند و قطعه «کالای ایرانی» را در حمایت از کالای ایرانی سرودند. در ادامه رضا نیکفرجام برای اجرای دو قطعه «مادر» و «دنیا همینه» روی صحنه آمد. 
 

 
در ادامه محمد گلریز قطعه «یاد یاران» را با شعری از محمود شاهرخی و آهنگ و تنظیم هادی آرزم به یاد سرداران شهید ۸ سال دفاع مقدس اجرا کرد و و در سخنان کوتاهی گفت: بسیج هنرمندان زحمات زیادی برای برگزاری جشنواره «آوای بیداری» کشید و امیدوارم این برنامه‌ها با کیفیت بهتر در استان‌های مختلف ادامه داشته باشد چراکه امروز ما با شدیدترین هنرهای مبتذل از سوی دشمنان این سرزمین روبرو هستیم.

این خواننده انقلابی به ذکر خاطره‌ای از دیدار با رهبر کبیر انقلاب پرداخت و افزود: بنده اولین و آخرین خواننده‌ای بودم که در سال ۱۳۵۷ وقتی که خیلی درباره موسیقی و سرودهای انقلابی مشکل وجود داشت به خدمت امام خمینی (ره) رفتم. در آن دیدار مرحوم سید احمد به نقل از امام خمینی (ره) بیاناتی ذکر کردند مبنی‌بر اینکه امام به سرودهای عرفانی و حماسی تاکید دارند.

وی گفت: وقتی به محضر امام خمینی (ره) رسیدیم همگی مجذوب چهره ملکوتی ایشان شدیم. حاج احمد آقا ما را به امام (ره) معرفی کردند، ایشان به دقت گوش می‌دادند. من به عنوان آخرین نفر دست ایشان را بوسیدم و ۲ بار فرمودند خدا شما را در پناه اسلام نگه دارد. همین دعای امام (ره) باعث پیشرفت من شد.

گلریز به پیروزی نیروهای مقاومت بر داعشی‌ها اشاره داشت و عنوان کرد: اتفاقات بزرگی در کشور رخ می‌دهد اما مسئولین عکس‌العملی نشان نمی‌دهند. سرود «صبح پیروزی۲» به افتخار مدافعان حرم ساخته شده که بر دشمن پیروز شدند.

وی گفت: امسال شاهد آثار خوبی در این جشنواره بودیم که با کمترین امکانات تولید شده بودند. من از مسوولین بلند مرتبه خواهش می‌کنم این جریان را حمایت کنند.
 
سپس عبدالله مولوی‌حقیقی قطعه «حیلت غرب» با موضوع استکبار ستیزی و «غیرت چهل ساله» را به مناسبت چهلمین سالگی پیروزی انقلاب اجرا کرد. مصطفی چوگان و میثم پوریان قطعه «مدافعان حرم» را در ادامه خواندند.

چوگان خواننده جوان لرستانی در سخنانی گفت: موسیقی ارزشی و حماسی حرف برای گفتن دارد اما مسوولین هنرمندان این عرصه را نمی‌بینند که لازم است نگاه ویژه‌‌تری به جوانان هنرمند این عرصه وجود داشته باشد.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک های چینی در معرض تحریم

ایالات متحده در حال آماده سازی تحریم‌ برخی بانک‌های چینی است.   به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی با هدف قطع ارتباط برخی بانک‌های چینی از شبکه مالی بین‌المللی است.   در این مطلب آمده است، با توجه به اینکه قرار است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده این هفته به چین سفر کند، آیا این تهدید مالی به تجارت چین و روسیه آسیب خواهد زد یا خیر.   بلینکن از حمایت چین از صنایع دفاعی روسیه نیز انتقاد کرده است. وی گفت که پکن از طریق تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین بوده است.   در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار بر چین را تشدید کرده‌اند و به واشنگتن نیز هشدار داده‌اند که آماده اقدام علیه موسسات مالی چینی باشد که تجارت کالاهای با کاربردهای غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند.   مقامات آمریکایی گفتند که هدف قرار دادن بانک‌ها با تحریم‌ها، گزینه تشدیدکننده در صورتی است که اقدامات دیپلماتیک نتواند پکن را برای محدود کردن صادرات متقاعد کند.   قطع دسترسی بانک‌ها به دلار که بیشترین ارز مورد استفاده در تجارت جهانی است، اغلب به‌عنوان به‌عنوان آخرین راه‌حل انتخاب می‌شود، زیرا چنین تحریم‌هایی اغلب بانک‌ها را مجبور به ورشکستگی می‌کنند و بر مشتریان آنها تاثیر می‌گذارند.   به نقل از بیزنس، چنین اقدامی نشان‌دهنده خطر خاصی برای چین است که با بهبود اقتصادی و بدهی رو به رشد دست و پنجه نرم می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • دراختتامیه جشنواره «قهرمان ایران ۱۴۰۲» چه گذشت؟
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!