Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه پامپئو هیچ حقی ندارد در مسائل تهران و بغداد دخالت کند، گفت: ایران و عراق قبل از ایجاد دولت آمریکا، رابطه داشتند و رابطه ما تصنعی نیست.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در نجف درباره سفرش به عراق با بیان اینکه سفر به عراق طولانی ترین سفر خارجی به این کشور بود، گفت: سفر بسیار خوبی بود و جلسات بسیار خوبی با مسئولان عراقی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در همه شهرهایی که سفر کردیم با مسئولان محلی، نمایندگان بخش خصوصی و برخی از فعالان جامعه مدنی و روسای قبایل دیدارهای بسیار خوبی داشتیم و در همه این دیدارها رابطه بسیار نزدیک بین مردم ایران و عراق و دولتهای دو کشور که رابطه ای تاریخی است و این رابطه که با خون شهدای مبارزه با داعش آبیاری شده، کاملا خود را در علاقه مردم دو کشور به یکدیگر نشان می داد و امیدوارم این سفر زمینه را برای همکاری بین بخش های خصوصی ایران و عراق فراهم کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی جلسه امروز با اتاق نجف را جلسه خوبی خواند.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر مخفیانه ترامپ به عراق اظهار داشت. رابطه ما با عراق تصنعی نیست، نیاز نداریم پنهانی به عراق سفر کنیم. ما با مردم دیدار و در جمع آنها حاضر می شویم و ارتباط قوی بین مردم دو کشور وجود دارد.
ظریف افزود: آینده روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بسیار درخشان است و هر روز بهتر از روز قبل خواهد بود. در آینده نزدیک سفر رئیس جمهور ایران به عراق انجام و امیدوارم با تهیه مقدمات کنونی، شاهد سفر بسیار خوبی باشیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر پامپئو وزیر خارجه آمریکا و تاثیر آن بر روابط تهران و بغداد، عنوان کرد: ایشان هیچ حقی ندارد که در مسائل ایران و عراق دخالت کند. ایران و عراق قبل از اینکه دولت آمریکا ایجاد شود، با هم رابطه داشتند و در آینده هم رابطه خواهند داشت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترامپ ظریف عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران

نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق از فدراسیون تیراندازی ایران، سالن‌های تیراندازی و سایت اهداف پروازی بازدید کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، خضیه عباس و علی حسون، نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق صبح امروز (پنجشنبه 13 اردیبهشت) با حضور در فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن دیدار با مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون از زیر ساخت‌های تیراندازی ایران شامل سایت اهداف پروازی، سالن‌های 10 متر و 25 متر و فینال بازدید کردند.

خضیه عباس در این دیدار عنوان داشت: ایران و عراق دو کشور مسلمان هستند و ما  یک مذهب داریم. ایران در تیراندازی پیشرفت زیادی داشته و ما در فدراسیون تیراندازی عراق به کمک شما نیاز داریم. باعث افتخار است که در راه پیشرفت خود از شما کمک بخواهیم.

وی در ادامه افزود: در رشته تفنگ یک دختر تیرانداز عراقی به نام زینب با وایلد کارت فدراسیون جهانی جواز حضور در المپیک پاریس را به دست آورده است، اما او مربی حرفه‌ای ندارد. درخواست داریم در این مورد به ما کمک کنید.

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن خوشامدگویی به نمایندگان فدراسیون عراق و تاکید بر ارتباط نزدیک دو کشور اظهار داشت: کاملا آماده هستیم که به تیراندازی عراق کمک کنیم و در خصوص مربی نیز حتما همکاری نزدیکی با شما خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی