Web Analytics Made Easy - Statcounter

در موضوع فرهنگ سازی مباحث زیرساختی و جدی مطرح است و ما معتقدیم فرهنگ رانندگی در کشور نیاز به بازنگری جدی دارد.
به گزارش صدای ایران دکتر غلامرضا سلیمانی در دیدار با سردار محمد رضا مهماندار _ رییس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، ضمن قدردانی از تلاش های پلیس در خصوص اصلاح فرهنگ رانندگی در کشور تصریح کرد: خوشبختانه پلیس و صنعت بیمه برای تغییر رفتار رانندگان و کاهش تلفات فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کل بیمه مرکزی افزود: ما در بحث فرهنگ سازی از مقاطع ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی مفاهیم بیمه ای و روش های کاهش تصادفات در کتاب‌های درسی گنجانده شده و ادامه این مسیر به کمک پلیس و دستگاه های مرتبط نیاز دارد.
رییس شورای عالی بیمه ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در حوزه فرهنگسازی توسط بیمه مرکزی و صنعت بیمه، خاطرنشان کرد:متاسفانه هزینه فرهنگ سازی در کشور ما بالاست و ما انتظار داریم رسانه های گروهی با درک حساسیت موضوع کاهش تصادفات به این مقوله ورود جدی تری داشته باشند.
وی استفاده از فناوری های نوین و اپلیکیشن های پایش خودروها را یک ضرورت جدی دانست و گفت: همکاری گسترده پلیس و بیمه می‌تواند پرونده های تصادفات جعلی و روند تقلبات بیمه ای را به میزان چشمگیری کاهش بدهد.
وی در پایان با اشاره به تغییر رویکرد صنعت بیمه از خودرو محور به راننده محور ابراز امیدواری کرد با شناسایی رانندگان پرریسک، تلفات ناشی از تصادفات، کنترل شود.
در ادامه این نشست سردار محمدرضا مهماندار - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ_ فعالیت های صنعت بیمه در کاهش تصادفات و ساماندهی ترافیکی را ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: ترافیک تهران را نمی شود با ابزار سنتی اداره کرد و ما اعتقاد داریم باید از ظرفیت های مردم و نهادهای عمومی بیشتر استفاده شود.
وی با ابراز خرسندی از حضور رییس کل بیمه مرکزی و مدیران بیمه در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به تعامل بیشتر این دو (پلیس و صنعت بیمه) تاکید کرد. 
گفتنی است در این دیدار رییس کل بیمه مرکزی و همراهان از واحد مانیتورینگ و همچنین بخش های مختلف راهنمایی و رانندگی بازدید کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بیمه بیمه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

میزان در خبری نوشت: عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898640

دیگر خبرها

  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده