Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@23:18:33 GMT

رشد اسکناس آبی پلکانی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۹۱۲۲

رشد اسکناس آبی پلکانی شد

دیدگاه فعالان بازار

به گفته برخی فعالان، رشد دلار در آخرین هفته دی ماه، حالت پلکانی داشت و افزایشی‌های بازار این ریسک را نمی‌پذیرفتند که بی‌محابا اقدام به خریدهای شدید کنند. آنها پله پله خریدهای خود را افزایش می‌دادند و سعی می‌کردند تا از قدرت خود برای بالا بردن قیمت مطمئن نشده‌اند، پله بعدی قیمتی را بالا نروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال، معامله‌گران اشاره می‌کنند که در ابتدای روز انتهایی هفته نوسان‌گیران قیمت دلار را به بالای محدوده ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان بردند؛ ولی زمانی که مقاومت بازارساز را مشاهده کردند و از آن سو خریدار جدیدی را در بازار حاضر ندیدند، عقب نشینی کردند تا قیمت بار دیگر به کانال ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بازگردد. این در حالی بود که در ساعات انتهایی روز، قیمت صرافی‌های منتخب هم‌چنان روی عدد ۱۱ هزار و ۵۹۰ تومان باقی مانده بود. صرافی‌های منتخب بازارساز در ساعات ابتدایی روز برای مقابله با نوسان‌گیران، قیمت خود را به محدوده ۱۱ هزار و ۵۹۰ تومانی برده بودند.

تاکتیکی که اثرگذار بود و در ادامه روز نوسانگیران را به عقب نشینی ناچار کرد؛ به‌عبارتی دیگر می‌توان گفت در حالی که نوسانگیران در گذشته به‌دنبال سودهای کلان بودند، در روزهای اخیر به سودهای ناشی از نوسانات محدود نیز راضی هستند. در مقابل این دیدگاه، افرادی قرار دارند که معتقدند بازارساز اجازه داده است که قیمت‌ها با یک تعدیل آرام کمی بالا بیایند؛ چراکه قصد دارد صف‌های آخر نوسان‌گیران را نیز با دلار بالا خرید پرکند، عاملی که از نظر آنها موجب می‌شود قدرت خرید نوسان‌گیران برای خرید دلار در قیمت‌های پایین‌تر از بین برود و بازارساز با خیال راحت‌تری پروژه کاهشی خود را پی بگیرد.

نظرات مخالف با برخی فعالان بازار

این در حالی است که عده دیگری از معامله‌گران معتقدند، اتفاقات زیادی در هفته گذشته رخ داد که تا حدی خریدهای احتیاطی را افزایش داد. از نظر آن ها، شایعات پیرامون خروج از برجام و صحبت‌های پیرامون آن یکی از عواملی بود که مقداری تقاضا را بالا برد. این در حالی است که بسیاری از فعالان باور دارند بازار مدت‌هاست که به اخبار سیاسی توجه چندانی ندارد.

دیدگاه معامله‌گران سنتی

در کنار تمام بحث‌هایی که در میان معامله‌گران سنتی و با تجربه بازار مطرح می‌شود، چند نکته نیز مورد توجه معامله‌گران فنی قرار گرفته است: هفته گذشته قیمت دلار در تمام طول هفته بالای مرز ۱۱هزار تومانی معامله شد و از نقطه مقاومتی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان نیز به راحتی عبور کرد.

با این حال، از نظر معامله‌گران فنی، بازار نشان نداد که توان عبور از مرز ۱۲ هزار تومانی را دارد.

باید دید در هفته جاری اسکناس آبی آمریکایی در کانال ۱۱ هزار تومانی زندانی خواهد بود یا به کانال پایین‌تر ۱۰ هزار تومانی بازخواهد گشت یا پس از مدت‌ها تنفس بالای مرز ۱۲ هزار تومانی را تجربه خواهد کرد. همراه با رشد محدود دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز روز پنج‌شنبه هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۳ میلیون و ۹۳۳ هزار تومان رسید. این در حالی بود که در ساعات ابتدایی روز فلز گرانبهای داخلی تا محدوده ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بالا آمده بود. با رشد هزار تومانی روز آخر، میزان بازدهی سکه در هفته گذشته به ۱/ ۲ درصد رسید که کمتر از بازدهی ۳/ ۴ درصدی دو هفته پیش بود.

 

   

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

قیمت طلا، سکه و ارز طی ۲۴ ساعت گذشته در بازار تهران تغییر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۱۰ تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۵۱۵ هزار تومانی، در کانال جدید قرار گرفت و به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز جمعه، هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۳۸ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۶۰ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان

نیم سکه

۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۳۱.۴۰ دلار

دیگر خبرها

  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟