Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خالدی گفت:با بیان اینکه هیچ تصمیمی درباره افزایش و یا ۲ نرخی شدن بنزین در دولت و مجلس اتخاذ نشده است، گفت: دولت فعلا تصمیم گرفته که ساماندهی سوخت را از طریق احیای کارت سوخت که زیر ساخت‌های آن فراهم است، انجام دهد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز : محمد خالدی سردشتی از فراهم شدن سازوکارهای به‌کارگیری مجدد "کارت هوشمند سوخت" در دولت خبر داد و گفت: با توجه به تهدیدات دشمنان و اِعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، چاره‌ای جز سهیه‌بندی بنزین وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه میزان مصرف سوخت و به‌خصوص بنزین در کشور ما بسیار بالاست، اظهار داشت: باید سازوکاری برای مهار میزان مصرف بنزین از سوی دولت و مجلس فراهم شود؛ البته باید هوشمندی‌ها و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود تا برخی متضرر نشوند.

میزان مصرف سوخت در همه دنیا کنترل می‌شود

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، کارت هوشمند سوخت را یکی از راهکارهای کنترل میزان مصرف بنزین و دیگر سوخت‌‌ها دانست و گفت: در همه کشورهای دنیا میزان مصرف سوخت از سوی دولت‌ها کنترل می‌شود، نباید این طور باشد که هر کس به هر میزانی که دلش می‌خواهد بنزین مصرف کند، روش فعلی در مصرف بنزین اصلا معقول و منطقی نیست.

خالدی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح به‌کارگیری کارت هوشمند سوخت باید میزان مصرف منطقی نهادها، دستگاه‌ها و برخی افراد پیش‌بینی شود، افزود: برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه باید طوری باشد که بتوان از این طریق، هم با قاچاق سوخت مقابله کرد  هم اینکه آسیبی به مصرف عادی شهروندان وارد نشود.

تجربه استفاده از کارت هوشمند سوخت موفق بوده است

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه احیای مجدد کارت هوشمند سوخت برای جلوگیری از قاچاق و مصرف بی‌رویه سوخت تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از کارت سوخت در سال 88 به عنوان یک تجربه موفق بوده که بستر و زمینه استفاده از آن در جامعه فراهم شده است. 

وی با بیان اینکه هیچ تصمیمی درباره افزایش، سهمیه‌بندی و یا 2 نرخی شدن بنزین در دولت و مجلس اتخاذ نشده است، افزود: دولت فعلا تصمیم گرفته که ساماندهی سوخت را از طریق احیای کارت سوخت که زیر ساخت‌های آن فراهم است، انجام دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس سیاست‌گذاری مییکند،خاطرنشان کرد: کمیسیون انرژی مجلس مشخص کرده که در طرح‌های مطرح شده برای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف بنزین، معیار‌هایی از جمله جلوگیری از قاچاق سوخت، عدم آسیب‌رسانی به دهک‌های پایین جامعه و نیز نداشتن اثر تورمی بر سایر متغیر‌های اقتصادی رعایت شود.

 

خانه ملت

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Bom برچسب ها: بنزین ، بنزین دو نرخی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بنزین بنزین دو نرخی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، پنج هزار و ۳۲۹ خودروی عمومی در استان اردبیل دوگانه سوز شده است.

سید حجت مدنی ۵ اردیبهشت گفت: تاکنون شش هزار و ۱۳۳دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۹ خودرو دو گانه سوز شدند و ۸۰۴ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدیر منطقه اردبیل افزود: از مزیت‌های استفاده از سوخت سی ان جی در خودروها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین، آلایندگی کمتر نسبت به سوخت بنزین و همچنین کاهش هزینه سوخت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات اصلی و مهم در سوق دادن صنعت خودرو سازی به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز این است که فرایند تولید گاز نسبت به بنزین آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به تولید بنزین در سطح کشور دارد.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است