Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز- ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري خوزستان گفت: مرغداران خوزستان براي تامين مرغ مورد نياز بازار استان همکاري کنند تا به مرور مشکلات اين بخش حل مي شود.

به گزارش ايرنا علي بحريني روز شنبه در نشست ستاد تنظيم بازار در محل ساختمان اقتصادي استانداري خوزستان بيان کرد: مرغداران از فرصت حمايت دولت از آنها که در حال انجام است استفاده و براي رونق توليد خود بهره بگيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اگر مرغداري هاي خوزستان براي تامين مرغ همکاري نداشته باشند بايد از خارج استان مرغ وارد کنيم گفت:چند استان براي تامين مرغ بازار خوزستان اعلام آمادگي کرده اند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري خوزستان بيان کرد:کميته اي در خوزستان متشکل از دستگاه هاي مربوطه براي حل مشکلات مرغداران امروز تشکيل مي شود تا مرغ مورد نياز استان با سرعت بيشتري تامين شود.
معاون بهبود توليدات سازمان جهاد کشاورزي خوزستان نيز گفت: زنجيره توليد مرغ در خوزستان در حال فعاليت است و توليد مرغ انجام مي شود و دولت نيز سعي دارد با توزيع نهاده به نرخ دولتي از اين صنعت حمايت کند از اين رو مرغداري ها نيز بايد براي تامين مرغ بازار همکاري داشته باشند.
محمد مشکورزاده بيان کرد: پارسال 80 درصد از مبلغ 130 ميليارد ريال اعتباري که به واحدهاي توليدي پرداخت شد به مرغداري ها تعلق گرفت و تلاش شده که بحث نقدينگي توليد کنندگان مرغ کمک شود.
وي گفت: هفته گذشته سه هزار و 500 تن دان در بين مرغداري هاي خوزستان به نرخ دولتي توزيع شده اما بازخورد و نتيجه مطلوبي از واحدهاي توليدي مرغ ديده نشده است.
مديرکل دامپزشکي خوزستان نيز گفت: 17 کارخانه توليد خوراک دام در خوزستان وجود دارد و توزيع مناسب نهاده ها با قيمت مناسب را مي توان به اين کارخانه ها سپرد.
مصطفي کنارکوهي بيان کرد: پشتيباني امور دام مي تواند مواد مورد نياز توليد مواد غذايي مرغ را در اختيار اين کارخانه ها قرار دهند تا مرغداران به صورت مستقيم از کارخانه ها نهاده هاي مورد نياز خود را تهيه کنند.
رييس اتحاديه مرغداران خوزستان نيز بيان کرد: اگر نهاده هاي مورد نياز مرغداران به طور کامل در اختيار آنها قرار دارند توليد مرغ با هزينه کمتري انجام مي شود.
محمد حسين زماني افزود: اگر کشتارگاه ها به موقع پول مرغداران را پرداخت کنند توليدکنندگان مرغ دچار مشکلات مالي و رکود در توليد نمي شوند.
وي ادامه داد: با گران شدن سويا و نهاده ها بايد انتظار گران شدن مرغ را هم داشت، اگر تمام نهاده هاي مورد نياز مرغداران با قيمت دولتي تهيه شود قيمت تمام شده توليد مرغ نيز کاهش مي يابد.
براساس مصوبه ستاد تنظيم بازار خوزستان قيمت هر کيلوگرم مرغ کشتارروز در بازار 119 هزار ريال اعلام شده است.
تا پيش از اين مصوبه قيمت هر کيلوگرم مرغ کشتار روز تا 140 هزار ريال نيز رسيده بود.
7158/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ هزارتومان و هر شانه ۶۰ هزارتومان است که متاسفانه کماکان کمتر از نرخ تمام شده و منطقی عرضه می شود.

به گفته او، با توجه به تغییر مولفه های تولید و زیان مرغداران، انتظار می رود که هرچه سریع تر قیمت مصوب اصلاح شود تا حذف گله ها شدت نگیرد.

کاشانی تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار ماهانه حداکثر ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۰ هزارتن تخم مرغ مازاد تا خرداد ماه باید از مرغداران خرید تضمینی شود تا بازار به تعادل برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری