Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@01:36:21 GMT

واکنش روسیه به عبور ناو آمریکایی از دریای سیاه

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۵۸۰۰

واکنش روسیه به عبور ناو آمریکایی از دریای سیاه

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای گفت‌: ناوشکن آمریکایی دونالد کوک مجهز به موشک هدایت شونده روز شنبه سفر خود به دریای سیاه را آغاز کرد تا عملیات امنیت دریایی انجام دهد و ثبات دریایی منطقه‌ای را ارتقا بخشد و در ‌عین ‌حال تواناییها و آمادگی دریایی خود را اثبات کند.

خبرگزاری نووستی به‌ نقل‌ از مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد: به محض ورود این ناوشکن آمریکایی به منطقه، یگان دریای سیاه روسیه اقدامات نظارتی بر این کشتی جنگی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکسی پوشکوف، یکی از اعضای کمیسیون مجلس اولیای روسیه در امور سیاست اطلاعات در صفحه توییتر خود نوشت: کشتی‌های جنگی آمریکا به بازدیدکنندگان همیشگی دریای سیاه تبدیل شده‌اند. این سفرها هیچ ارتباطی به امنیت آمریکا ندارند.

وی در ادامه‌ افزود: آنها پرچم خود را نمایش داده و به ما سیگنالی می‌فرستند و سناتورهای خود را که خواستار اعزام یک یگان نظامی کامل به دریای سیاه هستند، تا حدودی راضی و خشنود می‌سازند. اما آنها باید فاصله خود را از خطوط ساحلی ما حفظ کنند.

در چند روز گذشته یکی از دادگاه‌های روسیه بازداشت چهار ملوان اوکراینی را تا سه ماه دیگر تمدید کرد؛ ملوانانی که به همراه کشتی‌هایشان در نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی در تنگه کرچ که دریای سیاه را به دریای آزوف مرتبط می‌سازد بازداشت شدند. آنها به عبور غیر قانونی به قلمرو روسیه متهم شده‌اند.

آمریکا و اتحادیه اروپا از روسیه خواستند که این ملوانان را آزاد کند، اما کرملین اعلام کرده است که آنها باید محاکمه شوند. تاکنون هیچ تاریخی برای محاکمه آنها اعلام نشده است.

مرکز کنترل دفاع روسیه در بیانیه‌ای، گفت‌: بر اساس کنواسیون بین‌المللی "مونترو" کشتی جنگی آمریکا می‌تواند تا کمتر از ۲۱ روز در دریای سیاه حضور داشته باشد.

متیو پاول، افسر فرمانده ناوشکن دونالد کوک در بیانیه‌ای گفت‌: حضور ما در دریای سیاه قابلیت همکاری دریایی آمریکا در تعقیب اهداف امنیت جمعی را نشان می‌دهد و ما را قادر می‌سازد تا به صورت موثر به بحران‌های آتی واکنش نشان دهیم و یا مانع هر گونه اقدام تهاجمی شویم.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناو آمریکایی دریای سیاه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک

به گزارش قدس آنلاین،‌ دیوید تیلور چهره شاخص کشتی آمریکا و دارنده چهار طلای جهان و المپیک که رقابت او با حسن یزدانی طی سال های اخیر طرفداران زیادی در ایران و جهان داشت، چهار روز پیش در جریان مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک ناباورانه مقابل آرون بروکس کشتی‌گیر ۲۳ ساله آمریکایی و دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۲۳ دو مرتبه شکست خورد و حضور در المپیک پاریس را از دست داد.

حذف تیلور از المپیک بازتاب زیادی داشت و بسیاری از طرفداران کشتی در انتظار واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور بودند.

طبق گزارش ایسنا، یزدانی که پس از انجام عمل جراحی تمرینات خود را در جویبار پشت سر می گذارد تا به میادین بازگردد، از حذف دیوید تیلور ابراز ناراحتی کرده و گفته است: دوست داشتم بار دیگر با تیلور در المپیک رقابت کنم. حضور کشتی گیرانی مثل تیلور و عبدالرشید سعدالله یف یا جردن باروز باعث افزایش هر چه بیشتر اعتبار کشتی در المپیک می شد. در نبود این نفرات زیبایی کشتی در المپیک کمتر می شود.

دیگر خبرها

  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین