Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@01:02:32 GMT

عجیب ترین ماهی که بدون اکسیژن زندگی می کند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۱۱۱۳

عجیب ترین ماهی که بدون اکسیژن زندگی می کند

رکنا: عجیب ترین ماهی که بدون نیاز به اکسیژن زنده می ماند کشف شد.

گروهی از پژوهشگران در جریان انجام تحقیقاتی در خلیج کالیفرنیا موفق به شناسایی ماهی هایی شده اند که در محیطی تقریبا خالی از اکسیژن بدون هیچ مشکلی به حیات خود ادامه می دهند.

به گزارش  نیواطلس، پیش از این تصور می شد ماهی ها برای زنده ماندن به حداقلی از اکسیژن نیاز دارند، اما کشف جدید نشان می دهد گونه هایی از ماهی ها می توانند در فضایی که تقریبا اکسیژنی در آن وجود ندارد، زنده بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف این ماهی ها در جریان تحقیقاتی انجام شده که از سال ۲۰۱۵ آغاز گردیده است. برای شناسایی این ماهی ها از یک ربات اقیانوس نورد کنترل از راه دور استفاده شده که بیش از هزار متر در عمق آب فرو می رود. میزان اکسیژن در این بخش از آب های اقیانوسی جهان در پایین ترین حد خود در مقایسه با دیگر نقاط جهان است. همین مساله باعث می شود هیچ حیوانی در این شرایط قادر به تداوم زندگی نباشد.

تا به حال دوگونه ماهی در آب های خلیج کالیفرنیا شناسایی شده که یکی گونه ای از گربه کوسه به نام Cephalurus cephalus و دیگری نوعی روده ماهی به نام Cherublemma emmelas می باشد. میزان اکسیژن محیطی که ماهیان مذکور در آن زندگی می کنند تا ۴۰ برابر کمتر از مقدار اکسیژن مورد نیاز برای زندگی ماهیان عادی است.

نکته جالب حضور گسترده ماهی های مذکور در مناطق کم اکسیژن و عدم تمایل آنها به حضور در نقاطی با اکسیژن بالاست. به نظر می رسد همین مساله عامل اصلی بقای آنها و شکار نشدن این ماهی ها توسط ماهی ها و کوسه های بزرگتر باشد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

فیلم لحظه قتل خونین در بازار تهران +جزییات اجرای حکم شلاق اعضای پلید شورای شهر بابل در ملاعام + عکس زنده شدن یک مرد که 3 ساعت مرده بود + فیلم باورنکردنی جزییات حمام خون در خیابان خیام تهران/ پلیس چه کرد؟ +تصاویر خودنمایی مادر عروس جشن را برای داماد تهرانی سیاه کرد+ عکس دوستم به حمیرا زنم نظر داشت / حمید راز باغ ورامین را دیر فهمید+ عکس نقشه زن پلید 30 ساله برای خلاص شدن از شوهر پیر 70 ساله تهرانی / پسر جوان اعظم را به شمال برد ! +عکس دختر جوان در دام خفاش شب مشهد / سوار خودروی این شیطان نشوید زن حسود " هوو " خود را به حراج گذاشت دختر 6 ساله بعد از بی عفتی به قتل رسید / عروسک باربی قاتل را لو داد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا پلیس ماشین های مردم را سپر بلای تبهکاران فراری کرد ! / این اقدام عجیب در جاده خوی - ماکو رخ داد +فیلم رهایی زن اعدامی از چوبه دار / راز جسد یک مرد داخل بشکه چیست؟ گفتگو با خانم دکتری که صاحب ویلای انتهای باند مرگ هواپیمای ارتش بودند + فیلم و عکس دزدی عجیب 4 زن که گفتنش هم سخت است+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: ماهی کشف زندگی ساعت عجیب ترین عکس زن فیلم دختر مشهد تهران جوان نجات قتل تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهی که روی دو پا راه می‌رود!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 یکی از شگفتی‌های طبیعت ماهی است. که روی دو پای عجیب و شاخه مانندش راه می‌رود. این ماهی زره‌دار به سینه‌سرخ دریایی مشهور است. تصاویر این ماهی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • حقه عجیب این ماهی برای شکار کردن را ببینید (فیلم)
  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد
  • ماهی که روی دو پا راه می‌رود!
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • قلیان با گاز خنده!
  • روزی به نام تلفن!
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • حمله ایران، اسرائیلی ها را روان پریش کرد | اعلام آمار عجیب روی آنتن زنده رژیم اشغالگر
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها