Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۲۰۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست امروز (دوشنبه) تحت حمایت نظامیان ارتش رژیم اشغالگر قدس به آرامگاه یوسف در شرق نابلس متعرض شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان "معاریو" ضمن اشاره به این مطلب، افزود که در پی این اقدام؛ فلسطینیان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف خودروهای شهرک‌نشینان یهود را هدف حمله قرار دادند که در پی آن دو تن از نظامیان اسرائیلی زخمی و برای مداوا به درمانگاه صهیونیستی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی فلسطینی و شاهدان عینی تأکید کردند که در پی یورش شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی به آرامگاه یوسف درگیری‌های شدیدی میان آنان و فلسطینیان صورت گرفت که کانون این درگیری‌ها خیابان الحسبه و خیابان عمان و اطراف قبر یوسف و محله الضاحیه بود.
آرامگاه یوسف در مجاورت اردوگاه بلاطه در شرق نابلس در منطقه تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین قرار دارد که به گفته فلسطینیان این آرامگاه از بدو اشغال نابلس در سال ۱۹۶۷ تاکنون همواره کانون درگیری میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان است.
فلسطینیان می‌گویند که این آرامگاه یک اثر باستانی اسلامی است که در سازمان اوقاف اسلامی به ثبت رسیده است و پیش از اشغال آن یک مسجد بود، در آن قبر یک شیخ بزرگواری به نام "یوسف دویکات" از اهالی شهرک بلاطه البلد قرار دارد، اما یهودیان مدعی هستند که جنازه حضرت یوسف (ع) از مصر به آنجا منتقل شده و در آنجا دفن شده است.

انتهای پیام

دبیر: پریسا فیضی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرک نشینان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در سخنانی اعلام کرد: درگیری در غزه از خطوط قرمز تمدن نوین گذر کرده است و جامعه بین‌الملل باید در این رابطه دست به اقدام فوری بزند.

وزیر خارچه چین افزود: ستم تاریخی که ملت فلسطین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند باید اصلاح شود، زیرا این موضوع راه حل ریشه‌ای درگیری است.

وانگ یی ادامه داد: در راس اولویت‌ها سوق‌دادن به سوی تحقق آتش‌بس و جلوگیری از کشتار در سریع‌ترین زمان ممکن است. ما به همراه جامعه بین‌الملل روی تمرکز تلاش‌ها برای اجرای آتش‌بس و رسیدن ایمن کمک‌ها به نوار غزه کار می‌کنیم.

وی گفت: قاطعانه مخالفت خود با هرگونه کوچاندن اجباری یا مجازات جمعی فلسطینیان در غزه را اعلام می‌کنیم. باید از گسترش پیامدهای درگیری جلوگیری شود تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود. صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان و حل و فصل نگرانی‌های امنیتی تمامی طرف‌ها برقرار می‌شود.

وانگ یی با اشاره به جنگ اوکراین ادامه داد: ما از کنفرانس صلح در رابطه با بحران اوکراین برای بررسی طرح‌های صلح به صورت عادلانه حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه چین در رابطه با بحران تایوان نیز گفت: برخی کشورها خواهان ثبات در تنگه تایوان هستند، اما از جدایی‌طلبان حمایت می‌کنند. این موضوع وضعیت را متشنج می‌کند.

کد خبر 6088500

دیگر خبرها

  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • به نتانیاهو وقتی ادعا کرد که حماس را از بین می برد، خندیدیم!
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • صد‌ها صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • تعرض ۴۲۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری