Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@22:54:26 GMT

ضدپینه‌های طبیعی را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۳۵۷۲

ضدپینه‌های طبیعی را بشناسید

 خوشبختانه با استفاده از بعضی مواد طبیعی می‌توان پینه‌های پوستی را برطرف کرد و شادابی را به پوست باز گرداند و تیرگی‌های ناشی از پینه را از بین برد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سرکه سیب

ساختار سرکه سیب به گونه‌ای است که به نرم شدن پوست سفت و ضخیم کمک کرده و روند ترمیم پوست را تسریع می‌کند. اگر در بخش‌هایی از پوست دچار پینه شده‌اید، کافی است پنبه‌ای را آغشته به این پنبه کنید و با نوار چسب به موضع بچسبانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار را پیش از خواب انجام دهید و بگذارید تا صبح بماند. روز بعد، پس از برداشتن پنبه، روی پوست را به آرامی سنگ پا بکشید. برای حفظ رطوبت پوست، کمی روغن زیتون یا روغن نارگیل روی آن بزنید. این کار را تا زمانی که پینه برطرف شود یک مرتبه در روز انجام دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین مانند یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند که برای برطرف شدن پینه‌های پوستی بسیار مؤثر است. اگر قصد استفاده از این ماده را دارید، یک قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین را در مقداری آب گرم حل کرده و دست یا پا را در آن به مدت ۱۰ دقیقه خیس کنید. سپس پوست را بشویید و روی پینه سنگ پا بکشید. همچنین می‌توانید برای قسمت‌هایی از پوست که نمی‌توان در آب خیساند خمیری به نسبت ۳ به ۱ از جوش شیرین و آب آماده کنید و روی پینه را چند دقیقه ماساژ دهید. سپس پوست را بشویید و به آرامی با سنگ پا سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا کنید. یکی از این روش‌ها را تا زمان رفع پینه، یک مرتبه در روز تکرار کنید.

لیمو

ماهیت اسیدی پوست و آب لیمو به رفع سریع پینه‌های پوست و تیرگی ناشی از آن کمک می‌کند. به علاوه، احساس ناراحتی و زیری پوست را تسکین می‌دهد. برای بهره‌مندی از این خواص، کافی است تکه‌ای از پوست لیمو را روی پینه بگذارید و با تکه‌ای پارچه به شکل پانسمان ببندید. بگذارید شب تا صبح روی پوست بماند. صبح روز بعد پانسمان را بردارید و تکه‌ای دیگر از پوست لیمو را دوباره روی پوست ببندید. این کار را چند روز مرتب تکرار کنید تا پینه برطرف شود. البته می‌توانید تکه‌ای پنبه را به آبلیمو تازه آغشته کرده و روی موضع بانداژ کنید و مانند حالت قبل چند روز تکرار کنید. این روش ترفند خوبی برای رهایی از پینه پا خواهد بود.

نمک دریا

نمک دریا یکی دیگر از لایه‌بردار‌های طبیعی است که به رفع پوسته‌های مرده و خشک کمک می‌کند و در روند بهبود پینه‌های پا مؤثر است. برای استفاده از این ماده مقدار مساوی نمک دریا را با روغن زیتون مخلوط کنید. قسمتی از پا را که دچار پینه شده در آب گرم حدود ۱۰ دقیقه خیس کنید. سپس از خمیری که آماده کرده‌اید روی پینه بگذارید و با حرکات چرخشی به آرامی چند دقیقه ماساژ دهید. پا را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. برای نرم شدن پوست از کرم مرطوب‌کننده، لوسیون یا روغن‌های طبیعی استفاده کنید. این روش را یک مرتبه در روز تکرار کنید تا پینه از بین برود.



منبع: هفته نامه سلامت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نمک دریا لایه بردار طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس برای تکرار سه‌گانه فصل قبل، 10 پیروزی و یک تبصره می‌خواهد

پرسپولیس در فصل گذشته 10 بازی بعد از عید خود را برد و با این 10 پیروزی متوالی، در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی و سوپرجام ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

به گزارش طرفداری، پرسپولیس برای تکرار عملکرد فصل گذشته خود نیازمند 3 برد بیشتر است. فصل قبل پرسپولیس 7 بازی در لیگ برتر و 3 بازی در جام حذفی پیش روی خود داشت اما حالا پرسپولیس بعد از 3 برد در 3 بازی اول لیگ برتر در سال 1403، 6 بازی دیگر در لیگ برتر و 4 بازی دیگر برای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جام حذفی دارد.

به عبارتی پرسپولیس با 10 برد دیگر از امروز به بعد می تواند فاتح سه جام فوتبال ایران شود البته این هدف پرسپولیس با یک تبصره به سرانجام می رسد: استقلال در یکی از شش بازی پیش روی خود امتیاز از دست بدهد و نتواند در تمام مسابقاتش برنده شود.

پرسپولیس فصل قبل با 10 برد متوالی که 2 تایش برابر گل گهر و 2 تایش برابر تیم استقلال بود، عنوان قهرمانی در سه جام مسابقات فوتبال کشورمان را به دست آورد. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • پرسپولیس برای تکرار سه‌گانه فصل قبل، 10 پیروزی و یک تبصره می‌خواهد
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • بازداشت ۴ کنکوری متخلف | تکرار کنکور برای داوطلبان سیل‌زده