Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران؛ سیزدهمین قدرت نظامی جهان، جزئیات لغو پروازهای ماهان به آلمان، افزایش لابی گری از معایب استانی شدن انتخابات، گزارش لهستان از کنفرانس ضد ایرانی ورشو، جای خالی ظریف در داووس ۲۰۱۹ از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه دوم بهمن ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ایران؛ سیزدهمین قدرت نظامی جهان، جزئیات لغو پروازهای ماهان به آلمان، افزایش لابی گری از معایب استانی شدن انتخابات، گزارش لهستان از کنفرانس ضد ایرانی ورشوف جای خالی ظریف در داووس ۲۰۱۹ از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه دوم بهمن ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جای خالی ظریف در داووس ۲۰۱۹

اجلاس مجمع جهانی اقتصاد هر ساله در شهر داووس سوئیس برگزار می شود که از سال ۱۳۹۲ «محمد جواد ظریف» به عنوان نماینده ایران در بیشتر این اجلاس ها حضور یافته است.

اما امسال اعلام شده که وزیر امور خارجه کشورمان به این جلسه نمی رود.

طبق خبر پایگاه مجمع جهانی اقتصاد، نشست امسال مجمع جهانی اقتصاد در روزهای 22 تا 25 ژانویه (امروز سه شنبه ۲ بهمن تا ۵ بهمن) در شهر داووس سوئیس برگزار خواهد شد.

نکته قابل توجه نشست امسال داووس غیبت سران کشورهای مطرح است. در کنار غیبت نمایندگان ایران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که دولت فدرال آن به علت بحران بودجه تعطیل شده است، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز در این مجمع شرکت نخواهند کرد. 

 

مجلس به سمت بلوغ حرکت نمی کند

«مسعود پزشکیان» دیشب (دوشنبه اول بهمن ماه) مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود و در این برنامه به بررسی عملکرد مجلس شورای اسلامی در طول سال های پس از پیروزی انقلاب پرداخت با بیان اینکه مجالس پس از پیروزی انقلاب قوی تر از مجلس امروز بودند، گفت: «مجلس اختیارات بالایی دارد و نمایندگان باید از این اختیارات به صورت شایسته استفاده کنند که این اتفاق نمی افتد از این رو مجلس به سمت بلوغ حرکت نمی کند.»

نائب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «از زمانی که دو نفر دنبال ما راه افتادند و محافظ دار شدیم فکر کردیم کسی هستیم و مشکل ایجاد شد اما اگر خودمان را نشان دهیم و در پی عدالت جامعه باشیم مردم از ما راضی هستند. رهبر انقلاب اسلامی بارها تاکید کردند مدیریت جهادی کنید اما باید پرسید مدیران جهادی کجا هستند؟!»

وی با بیان اینکه هر چه از پیروزی انقلاب اسلامی دور می شویم از عدالت نیز فاصله می گیریم، گفت: «خیلی وقت ها به اسم انقلاب اسلامی بی عدالتی می کنیم و سفره های مختلفی برای خودمان پهن کرده ایم اما زمانی که به مردم می رسیم می گوییم نداریم و این مشکل ایجاد می کند. نباید مردم را جدا کنیم ابتدا باید در جامعه به کسی برسیم که ندارد.»

 

گزارش لهستان از کنفرانس ضد ایرانی ورشو

در ادامه تلاش های وزارت امور خارجه ایران به منظور برخورد با کنفرانس ضد ایرانی ورشو، معاون وزیر خارجه لهستان به تهران آمد.

طبق خبر وزارت امور خارجه، «ماچی پرز میسلاو لانگ» که در رأس یک هیئت سیاسی به‌منظور گفتگو و مذاکره با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان وارد تهران شده بود، عصر روز گذشته با همتای ایرانی خود در ارتباط با کنفرانس به‌اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه که با همکاری مشترک لهستان و آمریکا در ورشو در بهمن ماه برگزار می‌شود، دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه لهستان با اشاره به سابقه بسیار خوب مناسبات دوجانبه و تأکید مجدد بر حمایت قاطع کشورش از برجام، در ارتباط با برگزاری نشست ورشو اظهار داشت: «در این کنفرانس پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه در کلّیت خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه علیه هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.»

وی تأکید کرد: «لهستان معتقد است ایران به‌عنوان یکی از بازیگران مهم خاورمیانه نقش مؤثری در شکل‌گیری تحولات منطقه دارد. هدف لهستان از برگزاری این کنفرانس کمک به حل مشکلات منطقه است و لهستان به‌عنوان دوست ایران اجازه نخواهد داد تا علیه ایران اقدامی صورت گیرد.»

 

افزایش لابی گری از معایب استانی شدن انتخابات است

«فرید شهاب» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه سال متوالی در 3 مجلس مطرح شده است و در هر سه مجلس با آن مخالفت شد، در دوره جدید مجلس نیز این طرح عملا پخت تر نشده است و همان طرح قبلی مطرح شده است.

دبیر کل حزب بیداری اسلامی با بیان اینکه قبلا نمایندگان می توانستند از حوزه شهرستانی آراء کسب کنند و در آن حوزه منتخب شوند افزود: با تصویب این طرح کاندیدا باید 10 درصد حوزه شهرستانی را کسب کنند و سپس در سطح استان با رقبای استانی خود به رقابت بپردازند یعنی اگر کسی در شهرستان  خود 70 تا 80 درصد رای می آورد با فردی که در ان شهرستان 20 درصد رای آروده است، در سطح استان کسی وارد میشود که بالاترین رای را کسب کرده است، همین موضوع موجب می شود تا هزینه های انتخابات افزایش یافته و هزینه های تبلیغات نیز بالاتر رود.

شهاب اظهار کرد: در این طرح مردمی که در آن شهرستان به نماینده خود با اکثریت آراء رای دادند، ممکن است مردم آن نماینده را در سطح استان نداشته باشند و یک نوع تبعیض و بی عدالتی را نشان می دهد.

 

جزئیات لغو پروازهای ماهان به آلمان

آلمان اعلام کرده که از این پس از ورود پروازهای ماهان به این کشور ممانعت می کند.

روز گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در دولت آلمان اعلام کرد که برلین مجوز شرکت هواپیمایی ماهان را برای فعالیت در این کشور لغو کرده است. رویترز همچنین اعلام کرده بود آلمان این اقدام را تحت فشار آمریکا انجام داده است.

در همین رابطه، «هایکو ماس»، روز دوشنبه در واکنش به لغو مجوز فعالیت خطوط هوایی ماهان در این کشور مدعی شد که این تصمیم برای منافع امنیتی برلین ضروری بوده است.

طبق ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه آلمان در حساب کاربری‌اش در توئیتر مدعی شد: «این تصمیمی ضروری بر اساس منافع امنیتی ما بود. این خطوط هوایی، به مناطق جنگی و در وهله نخست سوریه، تجهیزات و نیروی نظامی منتقل می‌کند.»

وی افزود: «توافق هسته‌ای با ایران همچنان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. اما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در واکنش به برخی رخداد‌های مشخص، تدابیر متناسبی در نظر می‌گیریم. پس از رخداد‌های فرانسه و دانمارک، تصمیماتی در قالب تحریم‌هایی که مورد توافق شورای اتحادیه اروپا قرار گرفت، اتخاذ شد.»

 

مرغ دو نرخی در بازار

مرغ از جمله کالاهای پرمصرف در سبد خانوار است که نوسانات آن در هفته های اخیر با وجود سیاست ها و اقدامات نهادهای متولی دنباله دار بوده است. نهادهای متولی تلاش داشتند زمانی که قیمت مرغ به کیلویی 16 هزار تومان در خرده فروشی ها رسیده بود با عرضه مرغ منجمد تب موجود در بازار را پایین بکشند اما این سیاست ها جواب نداد.

بعد از آن تلاش شد تا نهادهای نظارتی چون سازمان تعزیرات حکومتی با متخلفان در این عرصه برخورد کنند و از سوی دیگه قیمت نهاده هایی که برای پرورش مرغ نیز ضروری بود پایین بیاید اما با وجود همه این اقدامات مرغ همچنان کیلویی 14 هزار و 200 تومان بود. در نهایت 26 دی ماه نرخی به عنوان نرخ مصوب از سوی اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران برای این کالا اعلام شد و قرار شد مرغ کیلویی 10 هزار تومان عرضه شود و با متخلفان در این زمینه برخورد شده و جریه شوند اما با وجود این نرخ تعیین شده بسیاری از نقاط تهران همچنان شاهد قیمت بالای 12 هزار تومان مرغ بودند.

این در حالی است که امروز سه شنبه دوم بهمن ماه نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ و متوسط مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها  ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است و در کنار این نرخ آزاد برخی از خرده فروشی ها مرغ را با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می کنند.

 

ایران؛ سیزدهمین قدرت نظامی جهان

توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به اذعان دشمنان ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شده است.

در همین رابطه، وبسایت تخصصی آمریکایی گلوبال فایرپاور که قدرت نظامی و توان ارتش کشور‌ها را رتبه‌بندی می‌کند در تازه‌ترین رده‌بندی خود ایران را در جایگاه سیزدهم جهان قرار داده است.

براساس ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان از روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، طبق اعلام سایت گلوبال فایرپاور، در این رتبه‌بندی تنها توانمندی‌های متعارف نظامی و ۵۵ ملاک دیگر اعم از بُرد سلاح‌های موجود در زرادخانه‌ها، شمار نیروی انسانی در دسترس، توانمندی‌های صنایع دفاعی، منابع طبیعی، وسعت جغرافیایی و قدرت اقتصادی لحاظ شده‌اند.

به گزارش شبستان، هفته گذشته نیز وزارت دفاع آمریکا ایران را قدرت اول نظامی منطقه معرفی کرد.

در همین رابطه باشگاه خبرنگاران جوان در همان زمان ترجمه ای از یک خبر ارایه کرد که بر طبق آن، در سند «بازنگری دفاع موشکی ۲۰۱۹» که مربوط به ارزیابی‌های پنتاگون از وضعیت دفاع موشکی این کشور است، منحصرا بر مقابله با «تهدیدهای» ایران و کره شمالی تمرکز شده بود.

 

خانمی قصد اخاذی از نماینده ملکان را داشته است

حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز هیات نظارت برای بررسی مطالب منتشر شده در مورد نماینده ملکان گفت:  در حال حاضر  اصالت نواری که پخش شده است برای ما مشخص نیست و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار داشت:‌ مدرکی به دست ما رسیده است که یکی از خانم ها قصد اخاذی از آقای خدادادی را داشته است و اعلام کرده است که باید 500 میلیون به حساب من واریز کنید که اگر این کار را انجام ندهی آبرویت را خواهم برد و ما برای این موضوع سند داریم.

سلیمی بیان کرد: در مورد اظهارات این خانم جای شک و شبه داریم که باید مورد بررسی قرار گیرد./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد حضرت زهرا س مجلس اصفهان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهل سالگی انقلاب اسلامی مسجد سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

مدیر حوزه های علمیه کشور، علمیات «وعده صادق» را علمیاتی بی نظیر و اخلاقی ترین اقدام نظامی تمام دوران تاریخ نظامی جهان توصیف کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه های علمیه در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت حرکت شجاعانه و مدبرانه سپاهیان اسلام در علمیات «وعده صادق» این اقدام را علمیاتی بی نظیر و اخلاقی ترین اقدام نظام تمام دوران تاریخ نظامی جهان توصیف کرد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه من کوچکترین و کمترین سرباز این نظام و انقلاب در قبل از انقلاب و حتی دوران جنگ تحمیلی هستم و بر حسب وظیفه خدمتتان حضور پیدا کرده‌ام، به سیر تاریخی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی پدیده ای بی نظیر است که امام راحل بنیانگذار آن شد و در مسیر با شجاعت ایستادگی و رهبری کرد.

وی با بیان اینکه از سال 42 تا به امروز این درخت تناور انقلاب اسلامی مراحل و تطوری را طی کرده است، ابراز کرد: این تقسیمات رسالت حوزه و شما حوزویان را سنگین تر می کند. لذا در همین راستا باید بگویم، ریشه های انقلاب در صدر اسلام و عاشورا و عصر امام صادقین و عصر غیبت صغری و عصر علما است اما طلوع خورشید امام در قم یک مرحله نو و بی نظیر در تاریخ اسلام و حوزه های اسلام به شمار می‌آید هرچند تاریخ های بی نظیری همچون حرکت خواجه نصیرالدین در عصر مغول را شاهد هستیم اما تاریخ انقلاب اسلامی کاملا متمایز از تواریخ نهضت های اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام راحل تطور عظیم تاریخی به شمار می آید، ادامه داد: شوری که امام(ه) در میان مردم افکند و شاگردانی که در مسیر ایشان تربیت شدند و ادبیات و گفتمان دو سال اول در سال 42 و 43 یک دوره آغازین نهضت است و در آن دوره افرادی که وارد میدان شدند بسیار ارزشمند هستند چرا که سینه تاریکی ها را شکافتند و پایه گذار نهضت اسلامی شدند و پس از آن چهادره سال دوران تبیعد امام است که با زندان های طولانی و فشارهای غیرقابل وصف همراه شده است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: اولین روزی که سال 1350 وارد فیضیه شدم شاهد برخورد نیروهای ساواک و پهلوی با حجره نشینان فیضیه بودم، طلاب جمع می شدند و شعار می دادند و هرهفته در فیضیه برخورد ساواک با طلاب جوان وجود داشت. سال 54 سال بسیار مهمی بود که حرکت بزرگی در فیضیه رخ داد و به خیابان ها کشیده شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فیضیه به عنوان کانون و محور اعتراضات علیه شاه دو سال کامل تعطیل شد، تصریح کرد: در شب عید فطر سال 54 دستگیر ابتدا به اداره ساواک در خیابان ایستگاه فعلی بردند و سپس به شهربانی قم واقع در خیابان باجک بردند و مورد شکنجه و بازجویی قرار دادند که پس از چند روز با وساطت آیت الله حائری مرا آزاد کردند.

آیت الله اعرافی گفت: هر روز احتمال دستگیری و شکنجه بود ولی همه نسل جوان آن روز حوزه عشق به امام(ره) داشتند و عشق توصیف ناچیزی در مقابل عشق و جانفشانی نسبت به امام بود و عشق به آقا سید روح الله حاکم بر قلب ها بود و جانشان را برای آرمان های امام در کف دست گرفته بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به جزوه جهاد اکبر امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: جزوه جهاد اکبر امام(ره) برای دستگاه شاهنشاهی سنگین بود، عزاداری‌های عاشورای قم در این مقطع بسیار فوق العاده، شورانگیز و اثرگذار بود و زمام کار از دست ساواک و شهربانی آن وقت خارج می شد و نوحه ها و عزاداری ها فوق العاده حماسی و جذاب بود و ای کاش از آن دوران فیلم هایی به یادگار مانده بود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به جریان تبلیغ حوزه در عصر انقلاب تاکید کرد: جمع زیادی از طلاب در فرصت های تبلیغی اندیشه و افکار امام(ره) را در سراسر نقاط کشور انتشار می دادند و زمینه انقلاب و آگاهی و بصیرت را فراهم می کردند. در همین زمینه سخنرانی چهلم آقا مصطفی را بارها بشنوید جرقه انقلاب را در این سخنرانی ها می دانم که انسان ساز و اخلاقی است، همچنین سخنرانی امام(ه) در فیضیه که دنیا را تکان داد و همه چیز را زیر و رو کرد.

مدیر حوزه ه های علمیه با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب را مردمی می دانستند، گفت: کسی فکر نمی کرد انقلاب به ثمر برسد اما امام(ره) با پشتوانه مردمی و توکل برخدا دستگاه ظلم را فرو ریخت.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود