Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی لردگان با مجموع سرمایه گذاری ۵۰۲ میلیون یورو در سال ۹۸ به بهره برداری کامل می رسد.

محسن محمودی مدیر عامل شرکت پتروشیمی لردگان در جریان بازدید معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح آمونیاک و اوره این شرکت، با بیان مطلب فوق، گفت: این طرح یک میلیون و ۷۵۵ هزار تنی با حدود ۵۰۲ میلیون یورو سرمایه گذاری هم اکنون در حدود ۹۴ درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اظهار امیدواری از بهره برداری این طرح پتروشیمی در سال ۹۸، افزود: برنامه راه اندازی این طرح در سه فاز دیده شده است که فاز اول در نیمه اول سال آینده خواهد بود، واحد یوتیلتی وارد سرویس می شود.

 

به گفته مدیر عامل شرکت پتروشیمی لردگان، واحدهای آمونیاک و اوره نیز در نیمه دوم سال ۹۸ به بهره برداری می رسند.

 

محمودی، یکی از ویژگی ها و شاخص های اجرای این طرح پتروشیمی را تبدیل نیروی کار ساده به نیروی متخصص و فنی دانست و اظهار کرد: از دستاوردهای مهم این طرح دستیابی به ۱۸ میلیون نفر ساعت بودن حادثه منجر به فوت است که این مهم در این منطقه یک رکورد بی سابقه محسوب می شود.

 

به گفته مدیر عامل طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی لردگان، اشتغال ۲۳۰۰ نفر نیروی انسانی تنها یکی از مزایای ایجاد این طرح در مجتمع ۱۰۰هکتاری پتروشیمی فلارد لردگان است.

 

محمودی در خصوص ویژگی های این طرح پتروشیمی گفت: این مجتمع به دلیل دسترسی مناسب به منابع آبی و خوراک گازی(نزدیکی به سه خط لوله گاز) و همچنین دارا بودن زمین مناسب از نظر تسطیح و انجام کارهای زیربنایی، از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.

 

گفتنی است؛ محصولات تولیدی مجتمع پتروشیمی لردگان اوره و آمونیاک بوده که بخش عمده ای از آمونیاک برای تولید اوره در داخل مجتمع مصرف می شود و مابقی برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است.

 

عمده ترین کاربرد آمونیاک در تولید انواع کودهای شیمیایی است. آمونیاک را می توان هم به صورت مستقیم به عنوان کود شیمیایی به کاربرد و هم درتولید مواد مانند نیترات آمونیوم، سولفات آمونیوم، مونوآمونیوم فسفات، دی آمونیوم فسفات استفاده کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال بخشی از مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی متعهد شده است که تا پایان امسال بخشی از مشعل های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع آوری شوند.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از مشعل های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تامین می کنند، تا سه سال آینده مهار می شوند. 

وی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل های گازی، یادآور شد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه ای است که مشعل ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: در سال جهش تولید، طرح ها و پروژه ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می شود.

شاهمیرزایی با اشاره به وجود ذخایر عظیم هیدروکربوری در منطقه پر برکت پارس و نامگذاری سال 1403 با عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری، گفت: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد افتتاح طرح های مختلف خواهیم بود. 

معاون وزیر نفت با اشاره به  بهره برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، خاطر نشان کرد: امسال 12 طرح از طرح های پتروشیمی وارد مدار تولید می شوند که علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در بحث ارزآوری نیز نقش آفرین خواهند بود. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در فعالیت های مولد در بخش صنعت پتروشیمی، خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • «نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳