Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:07:47 GMT

23 رشته قنات در زیرکوه مرمت شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۵۷۸۹

23 رشته قنات در زیرکوه مرمت شد

مجید درویشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 17 رشته قنات با اعتبار 764 میلیون تومان از محل اعتبارات سال گذشته انجام شد.
وی بیان کرد: 6 رشته قنات با اعتبار 225 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی امسال با حجم 910 متر کول گذاری شده است.
مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: از محل اعتبارات مدیریت بحران و ملی امسال مرمت 16 رشته قنات با اعتبار 903 میلیون تومان در حال انجام است که سه هزار و 221 متر کول گذاری انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه احیا و مرمت قنوات تاثیر 100 درصدی در زمینه افزایش حجم آبدهی قنوات دارد افزود: در قنواتی که در بالادست آن طرح آبخیزداری اجرا شده حجم آبدهی قنوات به شدت افزایش یافته و در این بحران خشکسالی، رضایت کشاورزان را در پی داشته است.
درویشی اظهار داشت: در حال حاضر 310 رشته قنات با دبی آب یکهزار و 450 لیتر بر ثانیه در زیرکوه وجود دارد که 15 درصد این قنوات خشک و حجم آبدهی مابقی آن به شدت کاهش یافته است.
شهرستان زیرکوه سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد، مرز مشترک ایران با افغانستان در این شهرستان 147 کیلومتر است.
7556*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها افغانستان جهاد کشاورزی خشکسالی دبی مدیریت بحران جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد

علیرضا نقوی گفت: منطقه بافت تاریخی در سال گذشته با هزینه ۱۰۷ میلیارد ریال، طرح دفع آب‌های سطحی از بلوار دهم فروردین تا رودخانه مرکزی را اجرا کرد که امسال هیچ یک از خیابان های مسیر دچار آبگرفتگی نبود و روان آب ها به رودخانه مرکزی هدایت شده است و خبر منتشر شده مبنی بر هدایت روان آبها به قنات های متروکه صحت ندارد.

وی به فرونشست هایی که پس از بارندگی های اخیر ایجاد شد پرداخت و تصریح کرد: در تقاطع ایرانشهر حفره ایجاد شده در مسیر پوکه متروکه ای بود که عمده دلیل آن اتصال فاضلاب خانگی و واحدهای صنفی اطراف به مسیر قنات بوده که متأسفانه بارها نسبت به تخلف این قبیل اقدامات شهروندان تذکر داده شد و همشهریان بر اصلاح آن اقدام نکردند و ضروری است تا شرکت آب و فاضلاب هم به این مهم تاکید بیشتری داشته‌ باشند.

وی با تأکید بر اصلاح مسیر فاضلاب‌های خانگی از سوی شهروندان گفت: بخشی از کسبه و ساکنان اقدام به اتصال لوله‌های فاضلاب خانگی به مسیرهای پوکه قنات می کنند که این کار علاوه بر تخلف و جرم بودن آن، منجر به این قبیل فرونشست ها در سطح معابر که باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر و جانی خواهد شد همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمت رسان در آموزش‌های بیشتر به شهروندان را می‌طلبد.

استان یزد بیش از سه هزار قنات دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • مسدودی چند رشته قنات در تفت از پیامد‌های بارش‌های بهاری
  • روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند
  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی