Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@03:02:47 GMT

اجازه تحصیل یا Study permit چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۸۹۱۹

اجازه تحصیل یک سند است که دولت کانادا آن را صادر می‌کند که اجازه می‌دهد اتباع خارجی در موسسات آموزشی تعیین‌شده (DLI) در کانادا تحصیل کنند. اکثر اتباع خارجی مجاز به تحصیل در کانادا هستند. اطمینان حاصل کنید که همه اسناد مورد نیاز را قبل از ارسال درخواست در اختیار داشته باشید. شما باید قبل از سفر به کانادا درخواست دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : بنابر اعلام گروه راد، توجه داشته باشید که اجازه تحصیل در کانادا شما، ویزای تحصیلی شما نیست. با در اختیار داشتن آن به‌تنهایی، اجازه ورود به کانادا را نخواهید داشت. شما همچنین ممکن است به یک ویزای اقامت موقت یا مجوز سفر الکترونیک (eTA) نیز، نیاز داشته باشید. اگر چنین است، دولت کانادا آن را به عنوان بخشی از اپلیکیشن اجازه تحصیل شما بررسی خواهد کرد.
چه مدت می‌توانید در کانادا با اجازه تحصیل بمانید؟
اجازه تحصیل در کانادا معمولا طول مدت برنامه تحصیلی شما به اضافه ۹۰ روز را شامل می‌شود. این زمان اضافی به شما اجازه آماده‌شدن برای ترک کانادا یا ارائه درخواست اقامت را ارائه می‌دهد.
اگر نمی‌توانید دوره تحصیلی خود را قبل از اعتبار اجازه تحصیل به اتمام برسانید، می‌بایست به عنوان یک دانشجو برای تمدید آن درخواست خود را ارسال کنید.
اگر زودتر از زمان معمول دوره خود را به اتمام برسانید، اعتبار اجازه تحصیل شما ۹۰ روز پس از اتمام دوره به پایان می‌رسد. (تاریخ چاپ‌شده روی اجازه تحصیل مهم نیست)
شما مطالعات خود را به پایان رسانیده‌اید اگر در تاریخی که اولین اعلان از موسسه خود را دریافت می‌کنید (مانند ایمیل، نامه، متن و غیره) یا هنگامی‌ که مدرک، دیپلم یا گواهی خود را دریافت می‌کنید. شما باید تاریخی را که یکی از این‌ها را دریافت کرده‌اید، اثبات کنید.
نکته: اگر تاریخ اولین اعلان دریافتی از موسسه را نتوانید اثبات کنید، دولت کانادا از اولین تاریخ موضوع در سند استفاده می‌کند. ممکن است لازم باشد این تاریخ را با موسسه شما مطابقت دهند.
اگر موسسه شما از شما بخواهد که برخی از دوره‌های آن را قبل از اخذ پذیرش در دوره اصلی، بردارید (پذیرش مشروط)، دولت کانادا اجازه تحصیل شما را برای مدت این دوره‌ها صادر می‌کند. هنگامی‌ که شما پذیرش دوره اصلی را اخذ کردید، می‌توانید درخواست اقامت خود را به عنوان دانشجو از داخل کانادا اعمال کنید.
آیا می‌توانید در حین تحصیل به خانه برگردید؟
اگر می‌خواهید کانادا را در تعطیلات تحصیلی مانند تابستان، تعطیلات زمستانی یا ... ترک کنید، ممکن است مجبور باشید هنگام برگشت به کانادا ثبت‌نام خود در یک موسسه کانادایی را اثبات کنید. در این صورت:
باید مطمئن شوید که ویزای شما اعتبار دارد
و مجوز سفر الکترونیک شما (eTA) نیز کماکان اعتبار دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینهٔ اجازه تحصیل در کانادا با ما تماس بگیرید.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دولت کانادا اتباع خارجی اجازه تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد

دانشگاه فردوسی مشهد، این رتبه‌بندی‌ها در بازه زمانی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۲ میلادی و براساس رتبه و تعداد تولیدات علمی نمایه شده در پایگاه Web of Science در زمینه فناوریهای سبز به دست آمده است.

بر اساس این گزارش، فناوریهای سبز به فناوریهایی اطلاق می‌شود که تهدیدهای سلامت انسانی و محیطی را به حداقل رسانده و به کاهش اثرات زیست‌محیطی حاصل از فعالیت مجموعه‌های فناورانه کمک کند.

موسسه آنکتاد (UNCTAD) وابسته به سازمان ملل متحد، فناوری‌های سبز را به فناوری‌های پنل خورشیدی، برق خورشیدی متمرکز، زیست توده و سوخت زیستی، انرژی باد و هیدروژن سبز و وسایل نقلیه الکتریکی تقسیم‌بندی کرده است.

موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) نیز با اعلام این رتبه‌بندی، بر اهمیت بررسی و تحلیل جایگاه فناوری‌های سبز کشورهای پیشرو جهانی و اسلامی و نقش مؤثر آن در سیاست‌گذاری و بهبود وضعیت فناوری‌های سبز و تأثیر آن بر جامعه تأکید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • انتقامی که بازیگر معروف ترکیه از معلمانش گرفت
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • دستگیری ۶۸ معترض در موسسه هنر شیکاگو
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد