Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@03:09:26 GMT

روسیه از موشک کروز خود رونمایی کرد + تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۲۷۲۱

روسیه از موشک کروز خود رونمایی کرد + تصاویر

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه برای اولین بار موشک کروز «اس اس سی-۸»،  را که آمریکا آن را دلیل خروج خود از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد اعلام کرده است، در معرض بازدید متخصصان نظامی خارجی قرار داد.

در زمان رونمایی از موشک کروز اس اس سی-۸، وزارت دفاع روسیه ویژگی‌ها و مشخصات آن را به بازدیدکنندگان ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشک کروز اس اس سی-۸ به یکی از نگرانی‌های عمده واشنگتن تبدیل شده، زیرا آمریکا ادعا می‌کند که روسیه این موشک را در بردی که نقض پیمان موشکی ۱۹۸۷ است، مورد آزمایش قرار داده است. این موشک دارای حداقل برد شلیک ۵۰ کیلومتر و حداکثر برد آن ۴۸۰ کیلومتر است که هیچکدام در تناقض با پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد نیست.

همچنین وزارت دفاع روسیه از پرتاب کننده Iskander-M که برای پرتاب موشک‌‎های ارتقاء یافته اس اس سی-۸ به کار می رود رونمایی کرد. 


آمریکا می‌گوید روسیه پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد را با آزمایش موشک کروز اس اس سی-۸ نقض کرده است. به همین بهانه واشنگتن اعلام کرده که روند خروج از این پیمان را از دوم فوریه آغاز خواهد کرد. روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: واشنگتن هنوز توضیحی درباره اینکه چرا موشک کروز «اس اس سی-۸» را نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد می‌داند، ارائه نکرده است.

مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض پیمان هسته‌ای ۱۹۸۷ متهم کرد‌ه‌اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کرد به دلیل نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد از سوی مسکو، واشنگتن از این پیمان خارج می‌شود.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت ۲ هدف مهم در تل‌آویو
  • (ویدئو) لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت بئرالسبع و تل‌آویو