Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، «کدو بره» یکی از غذا‌های سنتی مازندران و حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، آهن، اسیدفولیک، گوگرد، سولفور، سلنیوم، فیبر، پروتئین، کلسیم، فسفر، نشاسته، اسیدچرب امگا ۳ و غیره است.

برای بررسی خواص کدوبره مازندران و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین خواص کدوبره مازندران

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درگفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره مهم‌ترین خواص کدوبره مازندران گفت: این غذا جزو غذا‌های رژیمی است و برای افرادی که قصد کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام را دارند بسیار مفید و اثربخش است.

وی افزود: کلسیم، منیزیم، فسفر و سلنیوم موجود در کدوبره مازندران موجب استحکام استخوان و دندان می‌شود و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: رفع افسردگی با خوردن غذایی ساده/ استخوان‌هایتان را اینگونه محکم کنید

عظمایی بیان کرد: تقویت سیستم عصبی، تقویت حافظه، پیشگیری از آلزایمر، افزایش اسپرم و تقویت قوای جنسی و کنترل قند، فشار و چربی خون از دیگر خواص این غذای بی‌نظیر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این غذا به علت داشتن فیبر بالا موجب عملکرد بهتر دستگاه گوارش، هضم بهتر غذا و رفع یبوست می‌شود.

وی اظهار کرد: کدوبره مازندران به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو می‌شود.

عظمایی بیان کرد: این غذا به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق پژوهشگر طب سنتی گفت: کدوبره مازندران تاثیری چشمگیر در تقویت بینایی دارد، همچنین از آب مروارید (کاتاراکت) و تباهی لکه زرد (ماکولا) پیشگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: این غذا به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار سودمند است.

بیشتر بخوانید: پیشگیری از آب مروارید با یک آش خوشمزه/ مصرف این غذا بدن را عضلانی می‌کند

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: پروتئین بالا در این غذا موجب تقویت عمومی، افزایش انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا برای ورزشکاران و بدنسازان بسیار مفید است، همچنین یک غذای مناسب برای کودکان در حال رشد و سالمندان به شمار می‌رود.

مواد لازم کدوبره مازندران (۵ تا ۶ نفر)

-سیب زمینی ۴-۳ عدد‌‌‌‌ ‌

-کدو سبز ۶ عدد

-گوجه فرنگی ۶ عدد

-سیر ۳ حبه

-تخم مرغ ۴ عدد

-روغن دنبه یا کنجد به مقدار لازم

-نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

-جعفری برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه کدوبره مازندران

-برای تهیه این غذا ابتدا پیاز و سیر را نگینی خرد می‌کنیم و داخل روغن تفت می‌دهیم.‌‌

-نمک و زردچوبه را اضافه می‌کنیم.

-کدو را به صورت حلقه حلقه خرد کرده و به مواد اضافه می‌کنیم.

-سپس گوجه فرنگی خرد شده را به غذا اضافه می‌کنیم.

-وقتی غذا کمی پخته شد تخم‌مرغ‌ها را می‌شکنیم و به مواد اضافه می‌کنیم.‌

-اجازه می‌دهیم غذا با شعله ملایم بپزد.

-در انتهای پخت فلفل سیاه را به غذا اضافه می‌کنیم.

-غذا را با مقدار جعفری تازه تزئین می‌کنیم و با نان سنگک تازه میل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام تقدیر آیت الله مکارم شیرازی از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور بدین شرح زیر است:

عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می‌کشید، خصوصاً این طرح نور را که همت کردید. ان شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و ان شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

کد خبر 6089288

دیگر خبرها

  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید