Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@00:21:26 GMT

سامانه معبر راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۹۹۰۴

سامانه معبر راه‌اندازی شد

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به راه‌اندازی از سامانه معبر گفت: جلسات متعددی جهت تدوین درس مناسب‌سازی در دانشگاه‌ها با وزارت علوم برگزار و بنا شده بحث مناسب‌سازی در سرفصل درسی رشته‌های مرتبط با مناسب‌سازی قرار بگیرد. ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به  گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابراهیم کاظمی مومن‌سرائی ظهر امروز در اولین نشست تخصصی مناسب‌سازی معاونان عمرانی و مدیران کل بهزیستی منطقه شش کشور که در استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد برگزاری جلسه ستاد مناسب‌سازی در کلیه استان‌های کشور هستیم  و در تمامی شهرستان‌ها نیز این جلسه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحث مناسب‌سازی براساس آئین‌نامه اجرایی ماده 2 قانون حمایت جامع از معلولین تشکیل‌شده و امروزه شاهد این هستیم که با تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولین بحث مناسب‌سازی در متن این قانون بوده و یک ضرورت قانونی است.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به اقدامات فرهنگی ستاد مناسب‌سازی کشور عنوان کرد: یکی از معضلات اصلی بحث مناسب‌سازی موضوع فرهنگ‌سازی است و تا زمانی که افراد درگیر بحث مناسب‌سازی نباشند به ضرورت آن پی نخواهند برد.

انتقاد حناچی به وضعیت مناسب‌سازی معابر در تهرانمعابر و ناوگان شهری در لرستان مناسب‌سازی شودکمبود اعتبار مانعی در کندی مناسب‌سازی دستگاه‌های اداری اسدآباد است

وی بیان کرد: ساخت مستند 13 قسمتی شهری برای همه از دیگر اقدامات این ستاد است که در شبکه ملی پخش و در اکثر این شبکه‌های استانی نیز پخش شد.

 کاظمی مومن‌سرائی گفت: واردکردن موضوع مناسب‌سازی در شاخص‌های عمومی جشنواره شهید رجایی طی دو سال گذشته از مهم‌ترین اقدامات ستاد مناسب‌سازی کشور بوده که در همین راستا جلسات بسیاری با سازمان استخدامی کشور برگزار و کارهای  بسیار زیادی در این خصوص انجام شد و سال گذشته در جشنواره شهید رجایی 24دستگاه اجرایی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها مورد بازرسی قرار گرفت.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور خاطرنشان کرد: پس از بازرسی‌های انجام‌شده استان‌های قم، قزوین و خراسان جنوبی از نظر مناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی مرکزی و شهرستانی بالاترین و بهترین آمار و همچنین دستگاه‌های اجرایی استان‌های کرمانشاه، کهکیلویه‌وبویراحمد و همدان پایین‌ترین مناسب‌سازی را در سطح کشور دارند.

مومن‌سرائی اظهار داشت: رونمایی از اپلیکیشن مناسب‌سازی از اقدامات بی‌نظیر ستاد است و یک مسیریاب ویژه برای افرادی است که نیازمند استفاده از خدمات مناسب‌سازی هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی از سامانه معبر افزود: این سامانه جهت مطرح‌کردن مشکلات و شکایت افراد در حوزه مناسب‌سازی است و گاهی با ارسال پیامک مشکلات چندین‌ساله معلولین طی یک هفته حل شده‌است.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور عنوان کرد: در تهران توسط سامانه‌ای که به‌زودی رونمایی می‌شود، کلیه مصوبات ستاد مناسب‌سازی استان‌ها و شهرستان پیگیری می‌شود و نیز رفع مشکلات مناسب‌سازی رصد خواهد شد.

وی بیان کرد: جلسات متعددی جهت تدوین درس مناسب‌سازی در دانشگاه‌ها با وزارت علوم برگزار و بنا شده بحث مناسب‌سازی در سرفصل درسی رشته‌های مرتبط با مناسب‌سازی قرار بگیرد، همچنین  در حال پیگیری خودروهای مناسب‌سازی برای رفاه حال معلولین و سالمندان از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت هستیم، زیرا این افراد برای استفاده از فضای کشور باید مشکل خودرو نداشته باشند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از تدوین ضوابط اعطای گواهی کیفیت برای اماکنی که آماده پذیرش افراد معلول و سالمند است خبر داد و خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد  و اماکنی که در این حوزه کار می‌کنند  باید معرفی شوند، همچنین برای مجموعه‌های خصوصی که ظرفیت پذیرش افراد معلول و سالمند را دارند باید گواهی کیفیت صادر شود.

انتهای پیام/

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری تسنیم، خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و پس از بررسی و انجام تست دی ان ای از افراد مدعی، نسبیت خانوادگی آقای محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز گردید.

برادر شهید نسیم افغانی امروز با حضور در ستاد معراج شهدا در جریان احراز نسبیت برادری با شهید قرار گرفت.

خرداد سال 1399 بود که سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواست کرد هر کسی می تواند در شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس کمک کند.

او در این ویدئو گفته بود: در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌ نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، 31 ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. چرا که با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده این شهید افغانستانی به دست نیامده است. خواهشمند است در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منعکس کنید.

برگزاری یادواره 470 شهید کارگر استان همدان + تصویر

حتی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سعید اوحدی، رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در اطلاعیه ای تقاضا کردند تا اگر کسی اطلاعی از خانواده این شهید عزیز دارد اعلام کند. تنها اطلاع به دست آمده در مورد این شهید دفاع مقدس، عکس او از پرونده پرسنلی‌اش، تصاویر حضور در جبهه و مشخصات یگان اعزامی‌اش بود.

گفتنی است نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد(ع) لشکر 5 نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود. پیکر شهید آخوندی همچنان مفقود است. جانشین گردان نسیم افغانی در زمان شهادت، شهید سید محمود هاشمی بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت