Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@21:04:07 GMT

83 درصد پيشرفت فيزيکي در تالار مرکزي ساري

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۰۵۵۳۶

83 درصد پيشرفت فيزيکي در تالار مرکزي ساري

خبرگزاري آريا- محمود شالويي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از ٨٣ درصد پيشرفت فيزيکي و تکميل بخش‌هاي اساسي تالار مرکزي ساري خبر داد.

به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درساري، تالار مرکزي ساري، در فضاي عمومي سه هزار و ٢٠٠ مترمربع از سه سالن مجزا تشکيل شده که يک سالن آن ٨٠٠ نفره و دو سالن ديگري ٢٠٠ نفري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ديگر بخش‌هاي اين تالار شامل: سالن مخصوص کودکان، کتابخانه، نگارخانه‌ها و فضاي اداري است. عمليات اجرايي اين مجتمع در سال ١٣٨٦ آغاز شد و پس از فراز و نشيب‌هاي فراوان بودجه اي در حال تکميل و به زودي بهره‌برداري خواهد شد.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران که پيش از تشکيل جلسه با پيمانکار و مدير پروژه ساخت‌و‌ساز مجتمع فرهنگي و هنري ساري سخن مي گفت، ضمن تأکيد بر اهميت اين تالار براي توسعه فضاي فرهنگي و هنري و جذب حداکثري مردم براي استفاده از برنامه‌هاي تالار، افزود: «اکثر بخش‌هاي اساسي و حياتي اين مجتمع ساخته شده و بنابر گزارش پيمانکاران، تاکنون ٨٣ درصد پيشرفت فيزيکي داشته و با برنامه‌ريزي هاي انجام شده و پيگيري‌هاي صورت گرفته بزودي قابل بهره‌برداري خواهد بود.»

وي در ادامه گفت: «بخش پوشش و نصب چادر حياط بزرگ اين مجتمع نيز تا پايان سال مالي ٩٧ به پايان خواهد رسيد و اميد داريم که پيش از تست مکانيکي تجهيزات داخلي آن نيز با اختصاص بودجه مناسب نصب و راه‌اندازي شود».

 وي با اشاره به نقش پراهميت شهرداري ساري و ادارات آب و برق و گاز در افتتاح سريعتر اين تالار گفت: «اخذ انشعابات آب و برق و گاز و کسب مجوزهاي لازم از شهرداري در دستور کار واحدهاي فني قرار دارد و از اين دستگاه‌هاي اجرايي انتظار داريم که همراهي و همکاري لازم را با اين پروژه داشته باشند تا اين اقدام فرهنگي و مثمرثمر نتايج مطلوبي بر اوقات فراغت و دغدغه‌هاي فرهنگي و هنري مردم پديد آورد.»

 شالويي در پايان تأکيد کرد: «در کشورهاي پيشرفته، فضاهاي هنري و تالارها و مجتمع‌هاي فرهنگي و هنري سهم بسزايي در فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي دارند. مردم به اين فضاها دلبستگي و اشتياق بسياري دارند و تنوع برنامه‌هاي گوناگون به قدري است که با هر نوع سليقه و رويکردي همخواني دارد. از همين رو، اميد داريم تالار مرکزي در ابعادي بسيار گسترده و بي وقفه به توليد و اجراي آثار هنري بپردازد تا مشکل عمومي نبود فضاهاي فرهنگي و هنري مناسب در شهر ساري هموار گردد.»

 گفتتي است ظرفيت اين تالار به گونه‌اي است که کليه گروه‌هاي نمايشي، هنري، سينمايي، شعروادب، هنرهاي تجسمي، موسيقي و ساير رشته‌ها را تحت پوشش خود قرار مي دهد.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ٨٣ درصد پيشرفت فيزيکي در تالار مرکزي ساري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۰۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان در آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این رویداد ادای دین به باورهای دینی مردم و جزو نوآوری‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد هاشمی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کارهای مردمی و اثرگذار پیش برود.

وی افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفت و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند؛ دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی، کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳ با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باورهای دینی مردم کرده باشیم و کار مؤثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویدادهای مردمی اضافه شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ با بیان اینکه راهبری جشنواره دوره بیست‌ویکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است، عنوان کرد: امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 748336

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟