Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@01:47:33 GMT

رشد مزارع گندم گلستان مطلوب است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۵۰۷۰

رشد مزارع گندم گلستان مطلوب است

محمدرضا عباسی معاون روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اکنون سطح سبز مزارع گندم استان 240 هزار و 374 هکتار است که بیش بینی می شود از این مقدار، یک میلیون و 300 هزار تن محصول تولید شود.
وی همچنین در مورد تامین کود موردنیاز مزارع گندم گفت: روزانه بین 600 تا 500 تن کود ازته در اختیار کشاورزان قرار میگیرد که توصیه می شود زارعین برای استفاده از کود در هر مرحله از کاشت و داشت، از نظر کارشناسان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: علت ازدحام در مراکز توزیع کود استان به خاطر بارندگی اخیر و احساس بیشتر به کوددهی توسط کشاورزان است که تلاش می شود با همکاری سایر دستگاه های مرتبط، نگرانی در تامین کود به حداقل برسد.
عباسی گفت: در ماه های بهمن و اسفندماه امسال برای مزارع گندم استان، مصرف 40 هزار تن کود پیش بینی می شود.
به گفته وی تاکنون 80 هزار کود موردنیاز میان کشاورزان به ویژه گندمکاران گلستان توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 هزار تن بیشتر است.
بیشترین سطح زیر کشت محصولات پاییزه گلستان مربوط به گندم است و کشاورزان با توجه به اقلیم متفاوت و قرار داشتن زمین های زراعی در مناطق کوهستانی و دشت، از مهر تا اواخر آذر ماه به کشت این محصول مشغول هستند.
گلستان از قطب های تولید گندم کشورمحسوب می شود و هر سال رتبه های دوم یا سوم تولید این محصول را به خود اختصاص می دهد.
هر سال برداشت گندم از زمین های زیرکشت در گلستان از میانه خرداد آغاز و تا برداشت محصول آخرین مزرعه در میانه های شهریور ماه ادامه دارد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور دارای 667 هزار هکتار زمین زراعی است.
6204/3091
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها جمهوری اسلامی جهاد کشاورزی زمین کود گلستان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است