Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاتب گفت: آموزش و پرورش محور توسعه پایدار در بخش های مختلف اجتماعی و رفع محرومیت زدایی در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، غلامرضا کاتب در مراسم افتتاح مدرسه شش کلاسه مسلم بن عقیل(علیه السلام) گرمسار افزود: 420 هزار میلیارد ریال در بودجه سال آینده سهم آموزش و پرورش است و برای رفع مشکلات زیرساختی در این بخش با تصویب اعتبارها تلاش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری بودجه آموزش و پرورش از محل بودجه عمومی کشور افزایش قابل توجهی داشت و به بیش از 330 هزار میلیارد ریال رسید.

 

وی بابیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی‌شده تا پروژه‌های نوسازی مدارس کشور پایان یابد، اضافه کرد: اگرچه طی سال‌های اخیر تحریم‌های اقتصادی به شدت بر سطح درآمد مردم ایران تأثیر گذاشت اما از توسعه پایدار که وابسته به توسعه آموزش‌وپرورش است، نباید غفلت کنیم و می‌بایست در این مسیر بسترهای لازم مهیا شود.

 

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با تأکید بر لزوم توسعه امکانات و تجهیزات و فضاهای فیزیکی آموزشی در کشور خاطرنشان کرد: توجه به مشکلات و کمبودهای موجود حوزه آموزش‌وپرورش در اولویت نخست مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

 

وی ادامه داد: غرب استان سمنان جمعیت پذیر است که این امر ساخت فضاهای آموزشی در این‌مناطق را ضرورت می بخشد.

 

کاتب تصریح کرد: در گرمسار و آرادان نرخ تخریب و بازسازی مدارس فرسوده به نسبت دیگر مناطق استان سمنان بیشتر است و تراکم جمعیت دانش آموزی در غرب استان بسیار قابل توجه است.

 

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفع مشکلات زیرساختی در بخش آموزش و پرورش باید در اولویت کار مسئولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد و این منطقه به دلیل افزایش روزافزون جمعیت به مدارس بیشتری نیاز دارد.

 

کاتب تصریح کرد: اکنون سه مدرسه خیّرساز در گرمسار و ایوانکی در حال ساخت است و برای سال جاری بیش از 30 میلیارد ریال برای ساخت مدارس در غرب استان تخصیص یافته است.

 

وی دانش آموزان و دانشجویان را بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور دانست و تصریح کرد: توجه به برخورداری مردم ساکن در روستاها و مناطق محروم از امکانات آموزشی می‌تواند گام موثری در راستای توسعه پایدار باشد.

 

کاتب بابیان اینکه استراتژی دشمن در این عرصه از بین بردن مقاومت و پایداری ملت ایران است، افزود:اوایل انقلاب مهم‌ترین شعار

ما ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا بود و امروز باید برای تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت مردم ایران اقدام اساسی شود.

 

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه باوجود تمام مشکلات اقتصادی توجه ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش در مجلس شده است، تصریح کرد: باید عقب‌ماندگی‌ها و مطالبات مردم با کمک وزارت آموزش‌وپرورش رفع شود.

 

وی بابیان اینکه مدت‌ها همه معلمان جنوب پایتخت از منطقه گرمسار تامین می‌شد، اضافه کرد: آموزش‌وپرورش محور توسعه پایدار ایران اسلامی است که می‌بایست همه ظرفیت‌ها در خدمت این سازمان قرار گیرد.

 

کاتب بابیان اینکه ایستادگی و مقاومت مرم ایران مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب است،افزود:در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب می‌بایست در مسیر آرمان‌ها و اندیشه‌های امام که خدمت به محرومان جامعه است قرار گیریم.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس بیرجند انقلاب خراسان جنوبي آمریکا خبرگزاری شبستان ایران محمد جواد ظریف سهم آموزش و پرورش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳